Laten we het maar lekker houden zoals het nu is.
Dat betekend dus gewoon gevaarlijkere situatie's afwachten en dan er iets aan doen, daar is een spreekwoord voor. Iets met dichtgooien en koeien.
Er zijn al teveel diensten met allemaal verschillende bevoegdheden. Het hele BOA verhaal daarnaast maakt het er echt niet meer transparant op. Er is geen land in de wereld die zoveel verschillende "handhavers" heeft als NL.
Eens, wat mij betrefd mogen de meeste handhavingsdiensten ook gewoon weer verder onder de vlag "gemeente politie" of "handhaving" standaard en ook met 1 uniform zonder afwijkende merktekens van gemeenten of andere overheden. Echter afschaffen nee, we moeten de pakkans vergroten zodat men zich aan de wet gaat houden.
Hier is de wetgever qua verkeersregelaars al wel slim geweest en duidelijk voorgeschreven wat een verkeersregelaar is zonder enige vorm van uitzonderingen.
Daarnaast als de VKR dat soort bevoegdheden zou krijgen ligt die hele branche direct op zijn gat want ik ben van mening dat ruim 90% van de VKR's onvoldoende kwalificaties heeft.
Ook mee eens, maar in dat geval zou het ook verstandig zijn om een betere poortschifting te houden. Nu geven gemeenten te makkelijk subsidie's voor het opleiden van een verkeersregelaar. Het lijkt soms op een "oh, u heeft geen diploma's? Dan leiden wij u op tot verkeersregelaar."
Maar ik kan u verzekeren dat er ook bedrijven zijn die uit liefde van het vak alleen maar met mensen werken die men vertrouwd en selecteert op kundigheid. ( Zelf weiger ik regelmatig mensen op mijn klussen omdat bevriende agenten en opleiders mij daarin adviseren. ) En dat dit werk deze mensen vaak onmogelijk of moeilijk wordt gemaakt door de slechte controle/pakkans van wegaso's.