Ongeval (beknelling en autobrand) Stationsweg - Wezep 01-04-2011

Auteur Topic: Ongeval (beknelling en autobrand) Stationsweg - Wezep 01-04-2011  (gelezen 8989 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Loontje

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 15
Reactie #10 Gepost op: 1 april 2011, 21:15:14
WEZEP - Bij een ongeval op de Stationsweg in Wezep is vrijdagmorgen de 47-jarige bestuurder van een auto zwaargewond geraakt. Hij komt uit Wezep. Ook twee andere inzittenden raakten gewond. Het zijn een vrouw en een jongen uit Roemenië.

De auto raakte rond 6.45 uur van de weg en kwam tot stilstand tegen een boom. Vervolgens vloog de auto in brand.

De jongen kon op eigen kracht uit de auto komen. De vrouw werd door voorbijgangers bevrijd. De bestuurder moest er door hulpverleners uit worden gehaald.


Bron: Omroep Gelderland


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #11 Gepost op: 1 april 2011, 21:33:44
Je maakt het niet vaak mee dat een auto gelijk in brand vliegt na een ongeval.
Best een heftig filmpje en ervaring, Stefan.

Raar ook om te zien dat het blussen bijna niet helpt in eerste instantie.
Sterkte voor de betrokkenen.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #12 Gepost op: 1 april 2011, 22:20:13
Best een heftig filmpje en ervaring, Stefan.
Ja, ik durf er best voor uit te komen dat ik best even met knikkende knietjes en koude rillingen over mijn rug daar stond. Dit incident heeft ook bij de hulpverleners er flink in gehakt, de sfeer was 'anders' dan bij soortgelijke incidenten.

Gelukkig krijgt iedereen genoeg de kans om zijn / haar verhaal te doen dus wat dat betreft moet het wel goed komen. :)
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #13 Gepost op: 1 april 2011, 22:31:48
Je ziet het niet heel vaak dat een auto na een aanrijding in de brand vliegt. Zeker niet bij betrekkelijk nieuwe auto's(kenteken is niet leesbaar maar gok dat deze auto maar een paar jaar oud was). Het is moeilijk in te schatten door de brandschade maar de aanrijding schade lijkt ook nog redelijk mee te vallen. Vraag me dan toch af wat de onstekkings bron kan zijn geweest?


Yellowjackal

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 356
  • Zand zand en nog eens zand dat is wat hij wil
Reactie #14 Gepost op: 3 april 2011, 10:37:37
Je ziet het niet heel vaak dat een auto na een aanrijding in de brand vliegt. Zeker niet bij betrekkelijk nieuwe auto's(kenteken is niet leesbaar maar gok dat deze auto maar een paar jaar oud was). Het is moeilijk in te schatten door de brandschade maar de aanrijding schade lijkt ook nog redelijk mee te vallen. Vraag me dan toch af wat de onstekkings bron kan zijn geweest?
Bij de meeste auto's nieuw of oud zit de accu voorin dus kortsluiting in combinatie met brandstof lijkt mij een goede ontstekingsbron.