Parkeren op het trottoir

Auteur Topic: Parkeren op het trottoir  (gelezen 9228 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

V16.01

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Gepost op: 30 maart 2011, 23:32:38
Een agent uit Steenwijk heeft een officiële waarschuwing gekregen van zijn baas, omdat hij zijn politieauto ergens heeft geparkeerd waar het niet mag.

 De man ging even snel een bloemetje kopen voor een collega en zette de politieauto op de stoep, vlak voor de redactie van de Steenwijker Courant. Een journalist van de krant maakte er een foto van en zette het op de website van de Steenwijker Courant. De journalist maakte de foto het onder het mom van een grapje, dus vindt het wel sneu dat de agent een officiële berisping heeft gekregen.


Bron: rtvoost.nl


Voormalig lid SIGMA Twente Rode Kruis Haaksbergen EHBO-er Fc Twente Plv. Coördinator EHBO Fc Twente


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #1 Gepost op: 31 maart 2011, 15:09:42
Een agent uit Steenwijk heeft een officiële waarschuwing gekregen van zijn baas, omdat hij zijn politieauto ergens heeft geparkeerd waar het niet mag.

 De man ging even snel een bloemetje kopen voor een collega en zette de politieauto op de stoep, vlak voor de redactie van de Steenwijker Courant. Een journalist van de krant maakte er een foto van en zette het op de website van de Steenwijker Courant. De journalist maakte de foto het onder het mom van een grapje, dus vindt het wel sneu dat de agent een officiële berisping heeft gekregen.


Bron: rtvoost.nl

Tsja ... sneu is het wel ... maar ook risico van het vak.
Kan me nog herrinneren dat er (ongeveer een week of drie geleden) zo'n mooie handhavingsauto van Barneveld op de stoep geparkeerd stond terwijl de bestuurder en de bijrijder even verderop in de bakkerij stonden.

Dat de auto op de stoep stond ... niet netjes ... zeker in combinatie met de handelingen die er uitgevoerd werden welke toevallig in een banketbakkerij plaatsvonden. Maar ja ... de onderstaande foto over de plaats op de stoep zegt eigenlijk al genoeg.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Reactie #2 Gepost op: 31 maart 2011, 20:36:15
Een agent uit Steenwijk heeft een officiële waarschuwing gekregen van zijn baas, omdat hij zijn politieauto ergens heeft geparkeerd waar het niet mag.

 De man ging even snel een bloemetje kopen voor een collega en zette de politieauto op de stoep, vlak voor de redactie van de Steenwijker Courant. Een journalist van de krant maakte er een foto van en zette het op de website van de Steenwijker Courant. De journalist maakte de foto het onder het mom van een grapje, dus vindt het wel sneu dat de agent een officiële berisping heeft gekregen.


Bron: rtvoost.nl

Ik ga er niet vanuit dat dit een noodhulpwagen is geweest maar stel dat dat wel het geval is geweest zouden ze dan ook een officiele waarschuwing hebben gekregen? Ik bedoel een "buitenstaander" ziet niet of die agent van de noodhulp is. In dat geval zou ik het wel begrijpen dat als er geen plek in de buurt is ze de auto op de stoep zetten ivm een snelle uitruk  ;)
Met Vriendelijke Groet.....


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3 Gepost op: 31 maart 2011, 21:25:36
Ik ga er niet vanuit dat dit een noodhulpwagen is geweest maar stel dat dat wel het geval is geweest zouden ze dan ook een officiele waarschuwing hebben gekregen? Ik bedoel een "buitenstaander" ziet niet of die agent van de noodhulp is. In dat geval zou ik het wel begrijpen dat als er geen plek in de buurt is ze de auto op de stoep zetten ivm een snelle uitruk  ;)

Het is gewoon niet uit te leggen hè ... Als je met je werk bezig bent en de auto fout zet, geen probleem ...
Als je een bloemetje gaat kopen voor een collega en de auto op de stoep zet, dan ben je gewoon fout bezig.
10 meter verder lopen bij een spoedje moet toch geen probleem zijn  :|
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Reactie #4 Gepost op: 31 maart 2011, 21:52:30
Het is gewoon niet uit te leggen hè ... Als je met je werk bezig bent en de auto fout zet, geen probleem ...
Als je een bloemetje gaat kopen voor een collega en de auto op de stoep zet, dan ben je gewoon fout bezig.
10 meter verder lopen bij een spoedje moet toch geen probleem zijn  :|

Ben ik ook helemaal met je eens  ;)
t hoort niet. Maar in sommige gevallen is het niet anders. Maar sommige buitenstaanders zullen dat niet begrijpen en denken alleen maar die politie mag alles, maar als wij (burgers) dat doen krijgen we een boete.
Met Vriendelijke Groet.....


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #5 Gepost op: 31 maart 2011, 22:23:35
Maar in sommige gevallen is het niet anders.

Maar sommige buitenstaanders zullen dat niet begrijpen en denken alleen maar die politie mag alles, maar als wij (burgers) dat doen krijgen we een boete.

In de gevallen dat je voor werk ontheffing nodig hebt, dan is het niet anders. Heb je die ontheffing niet nodig ''ter uitoefening van je taak'' moet je jezelf aan de regeltjes houden ....
Dan gaat er maar één collega een winkel in, in plaats van twee of zet je de auto een stukje verderop ...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #6 Gepost op: 31 maart 2011, 22:31:08
In de gevallen dat je voor werk ontheffing nodig hebt, dan is het niet anders. Heb je die ontheffing niet nodig ''ter uitoefening van je taak'' moet je jezelf aan de regeltjes houden ....
Dan gaat er maar één collega een winkel in, in plaats van twee of zet je de auto een stukje verderop ...

Dat is wel heel erg zwart wit. Ben benieuwd of je er ook zo over denkt bij de brandweer en GGD. Ik zie nog wel eens een autospuit in het vondelpark staan terwijl de brandweermannen een rondje park doen. Dan is deze autospuit toch ook niet bezig met de uitoefening van zijn taak? Dan mag hij dus ook niet in het park staan? Dus moet hij met zijn wagen ook maar op zoek naar een parkeervak?  
Een onderdeel van je taak (als noodhulpeenheid) is dat je onmiddellijk inzetbaar bent. Dan vind ik het niet erg om een stukje te moeten rennen richting voertuig, maar dat moet geen honderd meter worden.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #7 Gepost op: 31 maart 2011, 22:36:43
Dat is wel heel erg zwart wit. Ben benieuwd of je er ook zo over denkt bij de brandweer en GGD. Ik zie nog wel eens een autospuit in het vondelpark staan terwijl de brandweermannen een rondje park doen. Dan is deze autospuit toch ook niet bezig met de uitoefening van zijn taak? Dan mag hij dus ook niet in het park staan? Dus moet hij met zijn wagen ook maar op zoek naar een parkeervak?  
Een onderdeel van je taak (als noodhulpeenheid) is dat je onmiddellijk inzetbaar bent. Dan vind ik het niet erg om een stukje te moeten rennen richting voertuig, maar dat moet geen honderd meter worden.

Die jongens moeten zich nog om/aankleden en omhangen voordat ze daadwerkelijk inzetbaar zijn ....

Ik zie de laatste tijd erg veel foto's verschijnen van collega's die (zichtbaar) eten aan het halen zijn en op een invalideplek staan of dr auto ergens neer gooien zonder ook maar enigsinds na te denken over het beeld van de burger. Daarnaast wordt er wel heel erg snel gezegd ''We hebben vrijstellingen, als uw buurvrouw omvalt wilt u ook dat we er snel zijn etc.''
Natuurlijk heb je vrijstellingen, natuurlijk moet je af en toe keuze's maken.

Ik maak de keus om een collega een rondje te laten rijden als ik naar de Albert Heijn moet of als er geen parkeerplaats is, ga ik naar een andere Albert Heijn.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #8 Gepost op: 1 april 2011, 13:52:55
In de gevallen dat je voor werk ontheffing nodig hebt, dan is het niet anders. Heb je die ontheffing niet nodig ''ter uitoefening van je taak'' moet je jezelf aan de regeltjes houden ....

Of de brandweer zich nou moet omhangen of niet, om even met je eigen quote te komen.... Het parkeren in het park is niet noodzakelijk voor de uitoefening van je taak, dus moeten ze zich aan de regeltjes houden.  

Mijn mening is dat, zeker bij het draaien van een noodhulpdienst, het af en toe niet anders kan dan even parkeren op een onofficiële parkeerplek.
Zeker in een drukke stad is het gewoon niet altijd een optie om je auto netjes te parkeren. Indien je daar wel voor kiest en eerst een sprint moet trekken over een X aantal meters om bij je auto te komen verlies je gewoon kostbare tijd. Voor niet noodhulpdiensten ben ik het wel met je eens, dan parkeer je gewoon in een parkeervak. In de eerder genoemde casus ben ik het met je eens dat het not done is om een bloemetje te kopen en je auto op het trottoir te zetten. De vraag is dan of dat meteen met een berisping moet worden afgedaan. Ik denk dat een goed gesprek eerder op zijn plek was geweest...
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #9 Gepost op: 1 april 2011, 14:15:36
Bij noodhulp ben je toch met z'n tweeën? 1 gaat naar de bakker/bloemist, 2 blijft achter het stuur zitten, en zet 'm even wat verder neer. Kun je direct gaan rijden bij een melding, iedereen blij 98uiye