Parkeren op het trottoir

Auteur Topic: Parkeren op het trottoir  (gelezen 9227 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #10 Gepost op: 1 april 2011, 14:41:07
Tsja ... sneu is het wel ... maar ook risico van het vak.
Kan me nog herrinneren dat er (ongeveer een week of drie geleden) zo'n mooie handhavingsauto van Barneveld op de stoep geparkeerd stond terwijl de bestuurder en de bijrijder even verderop in de bakkerij stonden.

En weet je ook wat ze dan deden in die bakkerij? barneveldse BOA's kennende lopen ze daar niet voor niets  098uo

Oh ja, en trouwens daar staat de BOA auto altijd als ze in voorthuizen lopen, soort van vast plekje zonder bordje.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


wim76

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
  • agent politie haaglanden
Reactie #11 Gepost op: 1 april 2011, 18:52:15
Als ik noodhulp dienst heb en ik heb een plek dichtbij, dan gaat de auto op zo'n plek, maar als er pas een plek een stuk verderop is, dan gaat de auto even op een tactische plek. Ik vind dat men eens moet ophouden met het altijd beter willen weten hoe wij als politie ons werk moeten doen.

Altijd met die vinger "als ik het doe dan bla bla bla bla" Begint ondertussen een dinosaurus te worden.
Wil men dat ook, solliciteer dan, mag je het ook.

Ik bedoel dan niet altijd en overal lukraak de auto neer kwakken, maar een weloverwogen besluit nemen omdat anders teveel tijd kwijt gaat aan naar het terugrennen . Van mij wordt verwacht dat ik binnen bepaalde tijden ter plaatse ben. Geloof me, mijn regio is een groot stuk gebied.

Maar goed, veel collega's verschillen van mening maar zo denk ik er over.


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #12 Gepost op: 1 april 2011, 19:06:40
@Wim: wel meer mensen zetten hun auto weloverwogen neer waar het niet mag, en hebben dan binnen een paar minuten een bekeuring te pakken. Waarom de politie dat dan wel zou mogen, als ze even een broodje halen, valt dan niet te rijmen. Ik vind het niet gek dat mensen dan kritiek op (het parkeren van) de politie hebben...


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #13 Gepost op: 1 april 2011, 19:21:26
Ik ga er niet vanuit dat dit een noodhulpwagen is geweest maar stel dat dat wel het geval is geweest zouden ze dan ook een officiele waarschuwing hebben gekregen? Ik bedoel een "buitenstaander" ziet niet of die agent van de noodhulp is. In dat geval zou ik het wel begrijpen dat als er geen plek in de buurt is ze de auto op de stoep zetten ivm een snelle uitruk  ;)



http://www.rtvoost.nl/nieuws/?nid=123628


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #14 Gepost op: 1 april 2011, 19:28:56
@Wim: wel meer mensen zetten hun auto weloverwogen neer waar het niet mag, en hebben dan binnen een paar minuten een bekeuring te pakken. Waarom de politie dat dan wel zou mogen, als ze even een broodje halen, valt dan niet te rijmen. Ik vind het niet gek dat mensen dan kritiek op (het parkeren van) de politie hebben...

Je mag er toch van uit gaan dat een noodhulpwagen direct in de buurt moet zijn en dat als de nood aan de man komt de agenten niet eerst een paar honderd meter naar een parkeerplek moeten lopen? Dat stel jij denk ik ook niet op prijs als jouw huis belaagd wordt door een inbreker of iemand die jou iets wil aan doen.....  ::) Ik begrijp namelijk dat agenten dat eten er vaak tussendoor doen maar wel oproepbaar blijven dan.

Agenten die niet direct oproepbaar zijn die moeten idd maar een eindje lopen als zij een bloemetje of een vette hap willen halen.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #15 Gepost op: 1 april 2011, 19:36:49
Je mag er toch van uit gaan dat een noodhulpwagen direct in de buurt moet zijn en dat als de nood aan de man komt de agenten niet eerst een paar honderd meter naar een parkeerplek moeten lopen?
Zorg dan dat je collega bij de auto blijft, dan sta je stil maar niet geparkeerd  O0
Citaat
Dat stel jij denk ik ook niet op prijs als jouw huis belaagd wordt door een inbreker of iemand die jou iets wil aan doen.....  ::)
Dat vind ik altijd zo'n drogredenatie, maar ok :P


Nachtbroeder1978

  • verpleegkundige, evenementen verkeersregelaar, niet gecertificeerde hoogtewerker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 164
Reactie #16 Gepost op: 1 april 2011, 20:22:50
Nou werk ik zelf niet bij de politie, brandweer of ambulance o.i.d. maar werk wel in een vorm van noodhulp waarbij soms ook daadwerkelijk de minuten tellen (o.a. persoonsalarmering, vaak de schakel naar HAP / AMBU, en thuis - verpleegkundige zorg onder andere medicatie pompen, flolan, dobutamine etc. voor de vpk onder ons, bij storing dus echt wel vlot reageren)
Voor mijn werk heb ik verder geen enkele ontheffing maar zal indien de situatie er om vraagt toch echt de  dienst auto op de stoep of iets dergelijks zetten als er geen parkeerplaats op fatsoenlijke afstand is. Zodra het kan zal ik deze dan wel weer wegzetten. In de nacht zal ik mijn collega laten uitstappen of de auto verderop laten zetten en zelf naar binnen gaan. Het risico voor een bon neem ik (en gelukkig in dergelijke gevallen de baas ook) op de koop toe. Knipperlichtjes en een briefje met telefoonnummer achter de voorruit doen wonderen.

Ik weet niet Hoe dat voor de noodhulp-diensten is, maar ik zorg er toch echt voor dat ik tijdens mijn werk niet naar een bakker/supermarkt/macdonalds/snackbar toe hoef. Is het rustig dan kan je best een patatje halen maar ik zorg altijd dat ik voldoende eten en drinken bij me heb om door te kunnen. Het lijkt mij dat er met de ruime openingstijden van nu gelegenheid genoeg is om je boodschapjes te doen en dit dus niet tijdens werktijd hoeft te doen.

Het lijkt mij dat als je je auto voor de uitoefening van je werk (als politie/brandweer/ambu/hap/welke andere ontheffinghouder dan ook) op een normaal niet geaccepteerde plek zet, dit prima is.
Gaat het om het halen van een broodje / boodschap etc. dan lijkt mij toch dat je je net als ieder ander aan de regeltjes zou moeten houden, of gebruik zou moeten maken van de andere mogelijkheden die er zijn (knipperlichtjes etc. even je broodje laden/lossen) of je collega een blokje laat rijden.

Doe je dit niet dan kan ik me voorstellen dat je daar op aangesproken wordt al of niet door een superieur.

Als je goed voorbereid naar je werk gaat (met je bammetjes) hoeft deze situatie helemaal niet voor te komen.

Just my two cents.

GreetZ
Nachtbroeder1978
ook al heb je ergens geen verstand van, kan je er toch een mening over hebben.


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #17 Gepost op: 1 april 2011, 20:28:56
Zorg dan dat je collega bij de auto blijft, dan sta je stil maar niet geparkeerd

Helaas, ook dan sta je geparkeerd.

Stil staan en wachten op iemand valt onder parkeren, is mij geleerd. Anders zou 'iedereeen' op (bijvoorbeeld) de stoep kunnen parkeren en zeggen ja ik wacht op ....
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #18 Gepost op: 1 april 2011, 20:31:28
Zorg dan dat je collega bij de auto blijft, dan sta je stil maar niet geparkeerd  O0
Parkeren is alle tijd behalve het in- en uitstappen van passagiers en het laden en lossen van niet handzame goederen dus sta je alsnog geparkeerd. ;)
Ik zoek altijd zo veel mogelijk een plek en iemand blijft in de auto. Bij een melding snel voorrijden en doorvliegen. Maar dit kan niet altijd en dan sta ik wel eens minder netjes..
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #19 Gepost op: 1 april 2011, 20:34:34
Hoe het juridisch zit weet ik niet, maar wat ik bedoel: als iemand in de auto zit is het al duidelijker dat men aan het werk is, en is de ophef al een eind weg vermoed ik.