Parkeren op het trottoir

Auteur Topic: Parkeren op het trottoir  (gelezen 9229 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #20 Gepost op: 1 april 2011, 21:31:30
Hoe het juridisch zit weet ik niet, maar wat ik bedoel: als iemand in de auto zit is het al duidelijker dat men aan het werk is, en is de ophef al een eind weg vermoed ik.
Bij een lege auto hoef je het ook nog niet te weten.
Zie weleens in Utrecht vlak bij de Bijenkorf een politie wagen staan midden op de stoep, als je bij de auto blijft wachten zie je vanzelf 2 agenten met een winkeldief komen. :)


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #21 Gepost op: 1 april 2011, 21:35:52
Bij een lege auto hoef je het ook nog niet te weten.
Ik HOEF het ook niet te weten, maar wees dan ook niet verbaasd als burgers soms moeite hebben met het parkeren op de stoep en parkeerboetes... ::)
Zolang de instelling bij sommige agenten blijft "Wij doen nooit iets verkeerd en burgers moeten maar rekening met ons houden" blijf je dit soort dingen houden... Dat geldt voor parkeren, te hard rijden zonder OGS, enz enz.


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #22 Gepost op: 1 april 2011, 22:13:29
Tsja ... sneu is het wel ... maar ook risico van het vak.
Kan me nog herrinneren dat er (ongeveer een week of drie geleden) zo'n mooie handhavingsauto van Barneveld op de stoep geparkeerd stond terwijl de bestuurder en de bijrijder even verderop in de bakkerij stonden.

Dat de auto op de stoep stond ... niet netjes ... zeker in combinatie met de handelingen die er uitgevoerd werden welke toevallig in een banketbakkerij plaatsvonden. Maar ja ... de onderstaande foto over de plaats op de stoep zegt eigenlijk al genoeg.


Als iemand van de noodhulp zijn dienstauto op de stoep kwijt moet maakt me dat helemaal niet uit. Ik weet niet wat voor noodritten iemand van toezicht/handhaving maakt waardoor hij direct bij zijn voertuig moet zijn ... maar dat daarvoor het dienstvoertuig direct bij een voetgangersoversteekplaats op de stoep wordt gezet ...  zet hem dan ff vijf(tien) meter verder.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #23 Gepost op: 1 april 2011, 22:16:21
Als iemand van de noodhulp zijn dienstauto op de stoep kwijt moet maakt me dat helemaal niet uit. Ik weet niet wat voor noodritten iemand van toezicht/handhaving maakt waardoor hij direct bij zijn voertuig moet zijn ... maar dat daarvoor het dienstvoertuig direct bij een voetgangersoversteekplaats op de stoep wordt gezet ...  zet hem dan ff vijf(tien) meter verder.

En hier ben ik het ook helemaal mee eens!


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #24 Gepost op: 2 april 2011, 00:25:19
Of de brandweer zich nou moet omhangen of niet, om even met je eigen quote te komen.... Het parkeren in het park is niet noodzakelijk voor de uitoefening van je taak, dus moeten ze zich aan de regeltjes houden.  

Mijn mening is dat, zeker bij het draaien van een noodhulpdienst, het af en toe niet anders kan dan even parkeren op een onofficiële parkeerplek.
Zeker in een drukke stad is het gewoon niet altijd een optie om je auto netjes te parkeren. Indien je daar wel voor kiest en eerst een sprint moet trekken over een X aantal meters om bij je auto te komen verlies je gewoon kostbare tijd. Voor niet noodhulpdiensten ben ik het wel met je eens, dan parkeer je gewoon in een parkeervak. In de eerder genoemde casus ben ik het met je eens dat het not done is om een bloemetje te kopen en je auto op het trottoir te zetten. De vraag is dan of dat meteen met een berisping moet worden afgedaan. Ik denk dat een goed gesprek eerder op zijn plek was geweest...

Natuurlijk zijn er uitzonderingen. Zeker in de grote(re) en veelal overbevolkte steden. Maar de voorbeelden van agenten die hun auto overal maar laten vallen om even wat te eten te scoren in het kader van ''we zijn van de noodhulp'' vind ik wat kort door de bocht ...

Of je eten moet halen tijdens de dienst is een andere kwestie. Ik vind het niet verkeerd, mede omdat je ook zo nog eens de winkels bezoekt en eens op een andere manier met de winkelier praat dan alleen maar na een overval of winkeldief ....

Dat vind ik altijd zo'n drogredenatie, maar ok :P


Tsja, in ongeveer 90% van de gevallen zijn wij (in ons werkgebied) eerder ter plaatse dan de ambulancedienst of de brandweer. Doordat we een groot (en qua verkeer en inwoners) en een druk gebied hebben is het wel de realiteit ....
Tót mensen je een keer nodig hebben en daar achter komen.

Toevallig laatst een discussie gehad over bovenstaand punt. Tijdens de dienst moesten we een bezoek brengen aan een plaatselijke shoarmatent en nee, niet voor het scoren van een broodje. We hadden ons noodhulpvoertuig met twee banden op de stoep geparkeerd omdat er bij de shoarmazaak geen parkeerplaatsen zijn. We kregen aldaar een discussie met een iet wat overbemoeierige bovenbuurman die het allemaal maar belachelijk vond. Twee dagen later kregen we wederom een melding, echter nu van de betreffende bovenbuurman. Omdat het geen (echte) spoedmelding was hebben we de auto netjes geparkeerd in de parkeervakken, een straat verderop. Toen kregen we de vraag waarom we de auto niet voor de deur hadden gezet ....   :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


erdebee

  • EHV+AED / BHV / IT / Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 593
    • Erdebees website
Reactie #25 Gepost op: 2 april 2011, 00:45:55

(knipperlichtjes etc. even je broodje laden/lossen)
Een broodje lossen. Is dat een vakterm voor een bezoek aan het toilet?  ;D


wim76

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
  • agent politie haaglanden
Reactie #26 Gepost op: 2 april 2011, 08:00:49
@Wim: wel meer mensen zetten hun auto weloverwogen neer waar het niet mag, en hebben dan binnen een paar minuten een bekeuring te pakken. Waarom de politie dat dan wel zou mogen, als ze even een broodje halen, valt dan niet te rijmen. Ik vind het niet gek dat mensen dan kritiek op (het parkeren van) de politie hebben...

Tjonge, wat het verschil is, ik ben met de noodhulp bezig en de andere mensen niet.
En als ik een reanimatie melding krijg, dan telt elke seconde...
Sommigen vinden het een drogredenatie....kan wel zijn, van mij wordt verwacht z.s.m ter plaatse.
Mensen hebben altijd de grootste kritiek op de politie, hoe komt dat, omdat verre weg de meeste mensen zo naief zijn om te geloven wat de televaag weer eens schrijft, of wat een krant uberhaupt schrijft.
Moet ik mensen nou serieus nemen die denken dat wij bij de politie alleen maar mensen bekeuren en verder niets doen?


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #27 Gepost op: 2 april 2011, 11:52:51
Kijk Wim, dat precies wat ik bedoel met de instelling: de politie doet nooit iets verkeerd, en de burger moet daar maar rekening mee houden.
Kun je star vol blijven houden, maar zo werkt het tegenwoordig niet meer.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #28 Gepost op: 2 april 2011, 12:41:50
Als ik de tijd heb en ik niet 3 straten verderop moet parkeren zet in hem wel in het vak. Is er een spoedmelding dan rij ik naar het adres en stop ik voor de deur. Of dit nu op de stoep is of midden op de weg dat boeit mij dan niet zoveel. Dit laatste natuurlijk wel rekening houdende met eventuele overige hulpdiensten.


CPrime

  • Agent / Medewerker GGP - Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #29 Gepost op: 2 april 2011, 12:54:29
Kijk Wim, dat precies wat ik bedoel met de instelling: de politie doet nooit iets verkeerd, en de burger moet daar maar rekening mee houden.
Kun je star vol blijven houden, maar zo werkt het tegenwoordig niet meer.

Daartegenover kan de politie weer een instelling verwachten van: veel eisen, maar weinig goedkeuren, het is toch nooit goed.
Met betrekking tot het parkeren op het trottoir is er altijd iemand die het afkeurt. Ga je netjes ergens verderop in het vak staan, verlies je tijd en ben je weer niet snel genoeg ter plaatse en zelfs niet zichtbaar aanwezig. En natuurlijk alles wat daar weer tussen in valt.
Dierenambulance Amsterdam - Chauffeur, Dierenhulpverlener (bijrijder), centralist, lid bootteam, Coördinator Calamiteiten- en Rampenteam. EHBO  -BLS &