Parkeren op het trottoir

Auteur Topic: Parkeren op het trottoir  (gelezen 9226 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #30 Gepost op: 2 april 2011, 16:16:35
Kijk Wim, dat precies wat ik bedoel met de instelling: de politie doet nooit iets verkeerd, en de burger moet daar maar rekening mee houden.
Kun je star vol blijven houden, maar zo werkt het tegenwoordig niet meer.

Ik hoor Wim niet zeggen dat de politie nooit iets verkeerd doet?  ::) Je moet iemand geen woorden in de mond leggen die hij niet uitspreekt.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #31 Gepost op: 2 april 2011, 16:55:29
Ik hoor Wim niet zeggen dat de politie nooit iets verkeerd doet?  ::) Je moet iemand geen woorden in de mond leggen die hij niet uitspreekt.
Het gaat om de instelling, niet wat iemand exact doet of zegt, dat is m'n punt juist. Maar dat ga ik hier toch niet overbrengen, dus laat maar  :)


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #32 Gepost op: 2 april 2011, 17:05:01
Ja, zo maak je jezelf er wel makkelijk vanaf. Je kan aan die ene reactie van Wim nooit een instelling aflezen. Dat je dat hier niet kan overbrengen zegt dan meer over jou als over ons.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #33 Gepost op: 2 april 2011, 17:24:28
Ja, zo maak je jezelf er wel makkelijk vanaf. Je kan aan die ene reactie van Wim nooit een instelling aflezen. Dat je dat hier niet kan overbrengen zegt dan meer over jou als over ons.
Ok, bedankt  O0


wim76

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
  • agent politie haaglanden
Reactie #34 Gepost op: 2 april 2011, 17:40:29
Kijk Wim, dat precies wat ik bedoel met de instelling: de politie doet nooit iets verkeerd, en de burger moet daar maar rekening mee houden.
Kun je star vol blijven houden, maar zo werkt het tegenwoordig niet meer.

Waar heb je mij zien schrijven dat de politie nooit iets verkeerd doet?
Er werken toch mensen bij de politie?
Weet je wat gewoon het probleem is van veel mensen, ze moeten over alles en nog wat zeiken over de politie.
Waarom, omdat we een instantie dat mensen op de vingers kan tikken, men kan daar niet tegen.
Jij mag vinden wat je wilt, ik ga mijn auto echt niet drie woonblokken verder zetten omdat er redelijkerwijs geen plek is. (heb je wel eens in de bebouwde kom).
Dan zet ik hem gewoon dusdanig ergens neer waar ik vlug bij kan zijn en dat hij het overige verkeer niet tot last is.
Ach, zolang mensen de bakker niet gaan vertellen hoe hij zijn brood moet bakken en de timmerman hoe hij zijn spijkers in het hout moet slaan, ga ik niet luisteren naar mensen hoe ik mijn werk het best kan doen. Dat weet ik denk met al mijn collega's nog altijd beter.
Want dat is het ook vaak, men weet doorgaans beter hoe wij ons werk moeten doen...right.


Nachtbroeder1978

  • verpleegkundige, evenementen verkeersregelaar, niet gecertificeerde hoogtewerker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 164
Reactie #35 Gepost op: 2 april 2011, 20:30:33
Een broodje lossen. Is dat een vakterm voor een bezoek aan het toilet?  ;D

Zo had ik er nog niet over na gedacht, bedoelde meer "even de boodschappen naar huis brengen" ook wel eens zien gebeuren, agent met dienstauto een doosje boodschappen naar huis (gebaseerd op het met een sleutel opendoen van de voordeur) bracht.

GreetZ
Nachtbroeder1978
ook al heb je ergens geen verstand van, kan je er toch een mening over hebben.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #36 Gepost op: 2 april 2011, 20:45:46
De politie heeft ontheffing voor het RVV1990 indien noodzakelijk voor het uitoefen van de politietaak. Dus persoonlijk sta ik er zo in dat ik altijd moet kunnen onderbouwen waarom ik gebruik maar van mijn ontheffing. Kan ik dat niet dan maak ik ook geen gebruik van mijn ontheffing. Elke dienst maak ik 10 tallen keren gebruik van mijn ontheffing. Met in het achterhoofd altijd waarom ik het doe, als het om wat voor reden een keer fout gaat moet ik wel met drogen ogen kunnen vertellen waarom ik de beslissing heb gemaakt.


Nachtbroeder1978

  • verpleegkundige, evenementen verkeersregelaar, niet gecertificeerde hoogtewerker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 164
Reactie #37 Gepost op: 2 april 2011, 20:56:35
Tjonge, wat het verschil is, ik ben met de noodhulp bezig en de andere mensen niet.
En als ik een reanimatie melding krijg, dan telt elke seconde...
Sommigen vinden het een drogredenatie....kan wel zijn, van mij wordt verwacht z.s.m ter plaatse.
Mensen hebben altijd de grootste kritiek op de politie, hoe komt dat, omdat verre weg de meeste mensen zo naief zijn om te geloven wat de televaag weer eens schrijft, of wat een krant uberhaupt schrijft.
Moet ik mensen nou serieus nemen die denken dat wij bij de politie alleen maar mensen bekeuren en verder niets doen?

Ik denk dat een van de redenen waarom de gemiddelde burger moeilijk loopt te doen over dergelijke zaken is dat de meeste burgers of

A: niet weten dat de politie ook aan noodhulp doet
B: het verschil niet zien tussen een voertuig ingericht voor noodhulp of niet
C: zich niet realiseren dat de politie soms wel met een heel goede reden op een vreemde plaats staat/rijd/fietst etc.
D: veel burgers niet weten dat de politie ontheffingen heeft om voor het uitoefenen van hun werk ook zonder toeters en bellen bepaalde regels te mogen overtreden.

Dit neemt natuurlijk niet weg dat als je voor iets anders dan het uitoefenen van je werk (boodschap etc.) ergens de dienst auto even kwijt moet je misschien wel in je achterhoofd zou moeten houden wat het beeld is dat je bij het publiek creeert door je dienstvoertuig ergens neer te zetten (al of niet met de beroemde knippers aan).

Maar ik vind het zelf ook bijzonder dat ik weleens een auto van handhaving op een plek stil zie gaan staan waar dit niet mag (4 wielen op de stoep) terwijl er vlakbij (binnen 50 meter) een normale parkeerplaats is, ze uit zie stappen om vervolgens een rondje parkeerbonnen te gaan uitschrijven.
en zo zijn er genoeg voorbeelden natuurlijk.

Waar mensen werken worden fouten en verkeerde inschattingen gemaakt, dat geeft niet daar ben je mens voor, maar probeer je wel open te stellen voor feedback en ga er niet vanuit dat je (als handhaver/ agent/ brandweerman etc) het altijd bij het juiste eind hebt. (ook een leuk voorbeeld van, komt een andere keer wel ;-)

Zoals ze zeggen, "hij die zonder zonde is werpe de eerste steen"

GreetZ
Nachtbroeder1978
ook al heb je ergens geen verstand van, kan je er toch een mening over hebben.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #38 Gepost op: 2 april 2011, 21:38:26
Parkeren is alle tijd behalve het in- en uitstappen van passagiers en het laden en lossen van niet handzame goederen dus sta je alsnog geparkeerd. ;)
Ik zoek altijd zo veel mogelijk een plek en iemand blijft in de auto. Bij een melding snel voorrijden en doorvliegen. Maar dit kan niet altijd en dan sta ik wel eens minder netjes..

ehm klopt niet helemaal, ik heb dit namelijk laten aankomen op een rechtzaak waarbij de OJ de zaak heeft laten vallen. Ik had een rembours vracht en de verballisant vond dat afrekenen niet hoorde onder laden en lossen. Letterlijk staat in het ccv-b opleiding tot beroepschauffeur "alle handelingen die bendogigd zijn om een lading tot een goede afhandeling te leiden". Daar valt dus ook het afrekennen onder.

Toen ik nog bij de KMar zat kregen wij btw al een uitbrander als we onder HV taken iets anders deden als ons werk. Dat betekende dus dat als we wilden eten dat moesten doen op de post of op een kazerne in de oomess.

Off topic is wel dat deze actie's "bloemetje halen, eten scoren of bijv een sportwinkel bezoeken" en dan je dienst voertuig "fout" parkeren geen goodwill bij het publiek creeert. Wie kent de uitspraak niet als men en ogs ziet "die moet zeker de patat halen?"

Nu ff reel blijven wel hoor, ik zet ook mijn voertuigen met ontheffing neer als er geen plaats is. Ik ben niet heilig, en betaal dan ook braaf elke boete die daar voor word uitgedeeld. Maar dan moet ik ook maar niet met voertuigen rijden waar in 20cm groot een bedrijfsnaam op staat :)
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #39 Gepost op: 2 april 2011, 22:28:06
ehm klopt niet helemaal, ik heb dit namelijk laten aankomen op een rechtzaak waarbij de OJ de zaak heeft laten vallen. Ik had een rembours vracht en de verballisant vond dat afrekenen niet hoorde onder laden en lossen. Letterlijk staat in het ccv-b opleiding tot beroepschauffeur "alle handelingen die bendogigd zijn om een lading tot een goede afhandeling te leiden". Daar valt dus ook het afrekennen onder.
Dat klopt, daar is inmiddels jurisprudentie over. Wat ik aanhaal is bijna letterlijk zoals het wettelijk geregeld is. Maar je hebt de letter van de wet en de geest van de wet. Gelukkig kijken alle instanties steeds vaker ook naar de geest alhoewel daar soms heel wat verschillen van inzicht in zitten.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein