In de gevallen dat je voor werk ontheffing nodig hebt, dan is het niet anders. Heb je die ontheffing niet nodig ''ter uitoefening van je taak'' moet je jezelf aan de regeltjes houden ....
Of de brandweer zich nou moet omhangen of niet, om even met je eigen quote te komen.... Het parkeren in het park is niet noodzakelijk voor de uitoefening van je taak, dus moeten ze zich aan de regeltjes houden.
Mijn mening is dat, zeker bij het draaien van een noodhulpdienst, het af en toe niet anders kan dan even parkeren op een onofficiële parkeerplek.
Zeker in een drukke stad is het gewoon niet altijd een optie om je auto netjes te parkeren. Indien je daar wel voor kiest en eerst een sprint moet trekken over een X aantal meters om bij je auto te komen verlies je gewoon kostbare tijd. Voor niet noodhulpdiensten ben ik het wel met je eens, dan parkeer je gewoon in een parkeervak. In de eerder genoemde casus ben ik het met je eens dat het not done is om een bloemetje te kopen en je auto op het trottoir te zetten. De vraag is dan of dat meteen met een berisping moet worden afgedaan. Ik denk dat een goed gesprek eerder op zijn plek was geweest...