Of de brandweer zich nou moet omhangen of niet, om even met je eigen quote te komen.... Het parkeren in het park is niet noodzakelijk voor de uitoefening van je taak, dus moeten ze zich aan de regeltjes houden.
Mijn mening is dat, zeker bij het draaien van een noodhulpdienst, het af en toe niet anders kan dan even parkeren op een onofficiële parkeerplek.
Zeker in een drukke stad is het gewoon niet altijd een optie om je auto netjes te parkeren. Indien je daar wel voor kiest en eerst een sprint moet trekken over een X aantal meters om bij je auto te komen verlies je gewoon kostbare tijd. Voor niet noodhulpdiensten ben ik het wel met je eens, dan parkeer je gewoon in een parkeervak. In de eerder genoemde casus ben ik het met je eens dat het not done is om een bloemetje te kopen en je auto op het trottoir te zetten. De vraag is dan of dat meteen met een berisping moet worden afgedaan. Ik denk dat een goed gesprek eerder op zijn plek was geweest...
Natuurlijk zijn er uitzonderingen. Zeker in de grote(re) en veelal overbevolkte steden. Maar de voorbeelden van agenten die hun auto overal maar laten vallen om even wat te eten te scoren in het kader van ''we zijn van de noodhulp'' vind ik wat kort door de bocht ...
Of je eten moet halen tijdens de dienst is een andere kwestie. Ik vind het niet verkeerd, mede omdat je ook zo nog eens de winkels bezoekt en eens op een andere manier met de winkelier praat dan alleen maar na een overval of winkeldief ....
Dat vind ik altijd zo'n drogredenatie, maar ok
Tsja, in ongeveer 90% van de gevallen zijn wij (in ons werkgebied) eerder ter plaatse dan de ambulancedienst of de brandweer. Doordat we een groot (en qua verkeer en inwoners) en een druk gebied hebben is het wel de realiteit ....
Tót mensen je een keer nodig hebben en daar achter komen.
Toevallig laatst een discussie gehad over bovenstaand punt. Tijdens de dienst moesten we een bezoek brengen aan een plaatselijke shoarmatent en nee, niet voor het scoren van een broodje. We hadden ons noodhulpvoertuig met twee banden op de stoep geparkeerd omdat er bij de shoarmazaak geen parkeerplaatsen zijn. We kregen aldaar een discussie met een iet wat overbemoeierige bovenbuurman die het allemaal maar belachelijk vond. Twee dagen later kregen we wederom een melding, echter nu van de betreffende bovenbuurman. Omdat het geen (echte) spoedmelding was hebben we de auto netjes geparkeerd in de parkeervakken, een straat verderop. Toen kregen we de vraag waarom we de auto niet voor de deur hadden gezet ....