Tjonge, wat het verschil is, ik ben met de noodhulp bezig en de andere mensen niet.
En als ik een reanimatie melding krijg, dan telt elke seconde...
Sommigen vinden het een drogredenatie....kan wel zijn, van mij wordt verwacht z.s.m ter plaatse.
Mensen hebben altijd de grootste kritiek op de politie, hoe komt dat, omdat verre weg de meeste mensen zo naief zijn om te geloven wat de televaag weer eens schrijft, of wat een krant uberhaupt schrijft.
Moet ik mensen nou serieus nemen die denken dat wij bij de politie alleen maar mensen bekeuren en verder niets doen?
Ik denk dat een van de redenen waarom de gemiddelde burger moeilijk loopt te doen over dergelijke zaken is dat de meeste burgers of
A: niet weten dat de politie ook aan noodhulp doet
B: het verschil niet zien tussen een voertuig ingericht voor noodhulp of niet
C: zich niet realiseren dat de politie soms wel met een heel goede reden op een vreemde plaats staat/rijd/fietst etc.
D: veel burgers niet weten dat de politie ontheffingen heeft om voor het uitoefenen van hun werk ook zonder toeters en bellen bepaalde regels te mogen overtreden.
Dit neemt natuurlijk niet weg dat als je voor iets anders dan het uitoefenen van je werk (boodschap etc.) ergens de dienst auto even kwijt moet je misschien wel in je achterhoofd zou moeten houden wat het beeld is dat je bij het publiek creeert door je dienstvoertuig ergens neer te zetten (al of niet met de beroemde knippers aan).
Maar ik vind het zelf ook bijzonder dat ik weleens een auto van handhaving op een plek stil zie gaan staan waar dit niet mag (4 wielen op de stoep) terwijl er vlakbij (binnen 50 meter) een normale parkeerplaats is, ze uit zie stappen om vervolgens een rondje parkeerbonnen te gaan uitschrijven.
en zo zijn er genoeg voorbeelden natuurlijk.
Waar mensen werken worden fouten en verkeerde inschattingen gemaakt, dat geeft niet daar ben je mens voor, maar probeer je wel open te stellen voor feedback en ga er niet vanuit dat je (als handhaver/ agent/ brandweerman etc) het
altijd bij het juiste eind hebt. (ook een leuk voorbeeld van, komt een andere keer wel ;-)
Zoals ze zeggen, "hij die zonder zonde is werpe de eerste steen"
GreetZ
Nachtbroeder1978