Verdachte in winkel afvoeren door de winkel, ja/nee?

Auteur Topic: Verdachte in winkel afvoeren door de winkel, ja/nee?  (gelezen 12604 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Falcor

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 50
Reactie #10 Gepost op: 3 april 2011, 11:10:37
In deze situatie had ik ook de kortste route gepakt...

Misschien anders als zij gewoon was meegegaan..


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #11 Gepost op: 3 april 2011, 19:10:10
Uiteraard door de winkel. Kan iedereen zien dat winkeldiefstal gestraft wordt.


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #12 Gepost op: 3 april 2011, 21:02:42
Wordt er ook rekening mee gehouden dat er geen achterdeur is in sommige panden.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #13 Gepost op: 3 april 2011, 21:07:18
Wordt er ook rekening mee gehouden dat er geen achterdeur is in sommige panden.

Jawel, er zijn in mijn  wijk supermarkten waar ik makkelijk voor de achteringang kan staan. Dit doen ik dan ook. Want daar achter zit direct het kantoor waar de VD wordt vastgehouden. Ik hoef dan maar 5 mtr te lopen en dan ga ik niet via de hoofdingang.

Maar bij winkels die ik niet ken,en gelukkig ken ik ze niet allemaal, kom en ga ik via de hoofdingang.


Bozo

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 832
Reactie #14 Gepost op: 3 april 2011, 21:32:26
Ik ga neem bij een VE winkeldiefstal bijna altijd de kortste route (en helemaal bij vervelende lui). En das vaak door de winkel. Maakt me helemaal niet uit. Iedereen mag het zien en de verdachte mag zich schamen.

Snap de keus om door de winkel te lopen als dat de makkelijkste en veiligste optie is, niet om als extra straf een soort schandpaal te creëren.
Je praat nog steeds over een verdachte, niet over een veroordeelde.
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!


sylvester1986

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 4 april 2011, 06:43:47
Ik zou de kortste afstand nemen en al helemaal als iemand niet meewerkt.
Als dit dus de achterdeur is, dan de achterdeur en mocht ik door de winkel moeten, dan kunnen ze inderdaad zien dat iets bestraft wordt.


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #16 Gepost op: 4 april 2011, 08:40:39

Snap de keus om door de winkel te lopen als dat de makkelijkste en veiligste optie is, niet om als extra straf een soort schandpaal te creëren.
Je praat nog steeds over een verdachte, niet over een veroordeelde.

Blijkt dus ook dat ik totaal ongeschikt ben als agent. :( Afvoeren met handboeien (liefst ook nog enkelboeien met zo'n grote metalen bal er aan >:D) en bij ieder onvertogen woord de electrische varkensprikker er op O0 en als ik het zat ben gaat mijn gebruikte zakdoek in de mond en wordt die vastgezet met een snelverband. Als iemand nauwlijks adem kan halen wordt hij/zij vanzelf wel rustig. 098uo

(Denk dat het maar goed is dat ik niet voor mijn werk op straat ben maar veilig binnen wordt gehouden)
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #17 Gepost op: 4 april 2011, 10:52:03

Snap de keus om door de winkel te lopen als dat de makkelijkste en veiligste optie is, niet om als extra straf een soort schandpaal te creëren.
Je praat nog steeds over een verdachte, niet over een veroordeelde.

Ik begrijp je standpunt! Maar een gevalletje winkeldiefstal is meestal zo klaar als een klontje. Denk dat het zelden voorkomt dat iemand achteraf gezien niets bleek te hebben misdaan.

On-topic: ik zou ook de kortste weg nemen. Dat het publiek ziet dat de politie goed bezig is, is mooi meegenomen.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #18 Gepost op: 4 april 2011, 11:05:28
Ik begrijp je standpunt! Maar een gevalletje winkeldiefstal is meestal zo klaar als een klontje. Denk dat het zelden voorkomt dat iemand achteraf gezien niets bleek te hebben misdaan.

On-topic: ik zou ook de kortste weg nemen. Dat het publiek ziet dat de politie goed bezig is, is mooi meegenomen.

Ik heb meerdere keren meegemaakt dat dit ook averechts kan werken en ik heb er 1x collega's bij heb moeten vragen.

Het is per definitie niet zo dat al het publiek vind dat je goed bezig bent. Zeker niet als je minderjarige(16 en jonger) in de auto stopt.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #19 Gepost op: 4 april 2011, 11:11:12
Ik heb meerdere keren meegemaakt dat dit ook averechts kan werken en ik heb er 1x collega's bij heb moeten vragen.

Het is per definitie niet zo dat al het publiek vind dat je goed bezig bent. Zeker niet als je minderjarige(16 en jonger) in de auto stopt.

Ieder weldenkend mens begrijpt dat als iemand - ongeacht leeftijd - weggevoerd wordt door agenten, diegene iets heeft gedaan wat niet door de beugel kan. Of dat e.e.a. in ieder geval nader moet worden bekeken op het bureau.

Ik kan wel plekken bedenken waar dit soort acties averechts werken, maar hierbij zijn weldenkenden ver te zoeken.  ;D