Verdachte in winkel afvoeren door de winkel, ja/nee?

Auteur Topic: Verdachte in winkel afvoeren door de winkel, ja/nee?  (gelezen 12660 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Gepost op: 2 april 2011, 09:38:14
Ik ben benieuwd naar jullie mening.

Moet je een verdachte die in een winkel is aangehouden door de winkel afvoeren naar je voertuig of moet je via de achteringang weggaan met de verdachte.
Stel dit even ter discussie naar aanleidng van het volgende wat ik gisteren heb gehad in een winkel bij "lands grootste kruidenier". In mijn geval gaat het dan wel is waar niet om een verdachte maar om een vermist persoon. Dit veranderd echter niets aan mijn vraag.

Gisteren had ik een melding in een van bovengenoemde winkels. Hier was een moeder die haar weggelopen kind van 14jr terug had gevonden. Wij tp gegaan verhaal aangehoord. Meisje stond OAT gesignaleerd. Meisje aangehouden, in de transportboeien want ze weigerde mee te gaan. Meisje vreselijk schreeuwen en tegenstribbelen. Ik heb haar dwars door de winkel afgevoerd omdat mijn voertuig voor de winkel stond.
De manager en de beveiliging wilde dat ik via het magazijn/personeelsuitgang het pand verliet. Ik heb dit niet gedaan omdat ik anders meer als een 1/2 km met het meisje buiten had moeten lopen terwijl ik nu in 150 mtr bij mijn voertuig was.

Ik lees graag jullie mening hierop en ga graag de discussie aan.




Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #1 Gepost op: 2 april 2011, 10:07:35
Het ligt denk ik ook aan de afstand inderdaad. Een verdachte of iemand die tegenstribbelt wil je zo snel mogelijk in de auto hebben. Nou gebeurt dit natuurlijk het netst via een achteringang oid, maar als er zodanig wordt tegengewerkt kan er soms geen andere mogelijkheid zijn om de kortste route te nemen. En als je auto dan voor de gewone ingang staat moet het maar eventjes.  ;)


vlinder

  • HAP Politie Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 65
Reactie #2 Gepost op: 2 april 2011, 10:16:28
Ik ga voor de kortste route In de geval helemaal, als ze loopt te schreeuwen. En zoiezo heb mijn verdachte het liefst zo snel mogelijk in de auto.

. Ik snap de bedrijfsleider enigsinds wel dat hij de rust in de winkel bewaren.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #3 Gepost op: 2 april 2011, 11:24:19
Ik ga neem bij een VE winkeldiefstal bijna altijd de kortste route (en helemaal bij vervelende lui). En das vaak door de winkel. Maakt me helemaal niet uit. Iedereen mag het zien en de verdachte mag zich schamen.


Vinn

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
Reactie #4 Gepost op: 2 april 2011, 17:15:20
Daar heb je zeker een punt.

Echter, de verdachte die dan lastig is zal ongetwijveld schelden met van alles. Jammer is dat er dan misschien kleine kinderen in de winkel zijn en dat hun dat moeten aanhoren en die agressie moeten zien


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #5 Gepost op: 2 april 2011, 17:25:50
Auto voor de deur en de kortste route naar de auto vanuit de ruimte waar de verdachte zich bevind  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #6 Gepost op: 2 april 2011, 17:32:27
Tja, inderdaad ik ga voor de kortste route. Ik parkeer de auto voor de deur op het trottoir  :D en haal dan de verdachte op.

Bij een supermarkt kan ik meteen mijn maaltijd kopen.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #7 Gepost op: 2 april 2011, 21:26:07
Tja, inderdaad ik ga voor de kortste route. Ik parkeer de auto voor de deur op het trottoir  :D en haal dan de verdachte op.

Bij een supermarkt kan ik meteen mijn maaltijd kopen.Boefje


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #8 Gepost op: 2 april 2011, 21:30:26


Hoe zat het ook al weer:

met boeven vang je boeven 098uo 098uo


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #9 Gepost op: 2 april 2011, 21:42:19
Hoe zat het ook al weer:

met boeven vang je boeven 098uo 098uo

Ze zeggen van wel.
Waarom ook niet, als je een meewerkende verdachte heb. 998765