Verdachte in winkel afvoeren door de winkel, ja/nee?

Auteur Topic: Verdachte in winkel afvoeren door de winkel, ja/nee?  (gelezen 12664 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #20 Gepost op: 4 april 2011, 11:16:01
Hadden we maar alleen maar weldenkende mensen, zou het een stuk dragelijker maken.

Die plaatsen ken ik ook,ik zeg Asd-west 98uiye


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #21 Gepost op: 4 april 2011, 11:22:54
Hadden we maar alleen maar weldenkende mensen, zou het een stuk dragelijker maken.

Die plaatsen ken ik ook,ik zeg Asd-west 98uiye

Dan zitten we toch aardig op 1 lijn!  ;)

Ooit lag ik in vrije tijd te rollebollen met een winkeldiefje, bedreigde ook personeel etc. Niemand deed wat, dus werkte 'm tegen de grond. Een heus applaus van het winkelend publiek volgde.  ;D
Toen ik eenmaal de winkel had verlaten (met presentje van de supermarkt :P), trof ik buiten een niet-weldenkend vriendengroepje van het winkeldiefje. Mijn blik was op dat moment gelukkig voldoende om het zootje af te laten druipen. Maar inderdaad, wat je zegt, zulke dingen kunnen ook heel anders gaan.


Martinus

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 38
  • IVK'er 5e jaars
Reactie #22 Gepost op: 4 april 2011, 11:42:11
Sommige gastjes verdienen ook gewoon een harde behandeling..

On-topic: Duidelijk de kortste route richting het voertuig.
Heb zelf in een supermartk gewerkt en wat er dan in zo'n geval gebeurde was dat de Vd achter in de kantine werd geplaatst en dat doorgegeven werd aan de politie door gegeven dat ze via de achterdeur kunnen binnenkomen. En daar gaan ze dan ook weer naar buiten met de Vd.
5e jaars student Integrale Veiligheidskunde


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #23 Gepost op: 4 april 2011, 11:58:38
Heb zelf in een supermartk gewerkt en wat er dan in zo'n geval gebeurde was dat de Vd achter in de kantine werd geplaatst en dat doorgegeven werd aan de politie door gegeven dat ze via de achterdeur kunnen binnenkomen. En daar gaan ze dan ook weer naar buiten met de Vd.


Vind ik een goed streven, echter komt het in A'dam zeer regelmatig voor dat winkels ook via de voorzijde worden bevoorraad. Dit houd dus in dat er bij de achteringang geen vtgn kunnen komen. Ik verdom het om hele stukken te lopen met een VD terwijl als ik dwars door de winkel ga ik er in 100 mtr ben. Das dan heel jammer voor die winkelier en zijn winkelend publiek.

Mijn motto is loop zo min mogelijk met een VD, kan alleen maar problemen opleveren. Ik spreek uit ervaring.


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #24 Gepost op: 4 april 2011, 16:07:30
Mijn motto is loop zo min mogelijk met een VD, kan alleen maar problemen opleveren. Ik spreek uit ervaring.
Ben ik met je eens hoor.
Kortste weg is het makkelijkst.
Door de winkel heb je als nadeel inderdaad vriendjes/publiek en een hoop meer om om te schoppen maar als dit voor ons de makkelijkste weg is dan doen we dat gewoon.
Als de manager hier een probleem mee heeft loopt hij maar vooruit om het gangpad/paden vrij te maken.


Nachtbroeder1978

  • verpleegkundige, evenementen verkeersregelaar, niet gecertificeerde hoogtewerker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 164
Reactie #25 Gepost op: 5 april 2011, 01:33:58
Zit totaal niet in t vak maar het lijkt me toch dat je de route kiest waarbij de verwachting is dat je de verdachte het snelst in je voertuig hebt met de kleinste kans op overige verstoring (spullen omgooien, vervelende vriendjes etc.) Dit zal dus meestal de kortste route zijn. Of dit nu door een winkel is of via de achteringang zou hierin niet moeten uitmaken lijkt mij.

GreetZ
Nachtbroeder1978
ook al heb je ergens geen verstand van, kan je er toch een mening over hebben.


HBm

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 851
  • Overleden, maar niet vergeten
    • "Hulpverleningsforum, een dagelijkse bron voor leering en vermaak"
Reactie #26 Gepost op: 5 april 2011, 09:55:16
.......Hier was een moeder die haar weggelopen kind van 14jr terug had gevonden. Wij tp gegaan verhaal aangehoord. Meisje stond OAT gesignaleerd. Meisje aangehouden, in de transportboeien want ze weigerde mee te gaan. Meisje vreselijk schreeuwen en tegenstribbelen. Ik heb haar dwars door de winkel afgevoerd......

Ik heb er geen enkel probleem mee als een winkeldief publiekelijk wordt afgevoerd. Maar in dit geval gaat het om een weggelopen puber en wie weet wat voor familiedrama daar achter zit....
Zelf zou ik daar wat meer consideratie mee hebben en dan maar voor een iets langere weg kiezen.
Voorheen helm met twee strepen - Overleden 21 april 2012


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #27 Gepost op: 5 april 2011, 10:09:53
Ik heb er geen enkel probleem mee als een winkeldief publiekelijk wordt afgevoerd. Maar in dit geval gaat het om een weggelopen puber en wie weet wat voor familiedrama daar achter zit....
Zelf zou ik daar wat meer consideratie mee hebben en dan maar voor een iets langere weg kiezen.

Normaliter zou ik daar ook voor hebben gekozen, ware het niet dat deze puber meer dan behoorlijk tegenstribbelde. In de casus zat er geen familiedrama achter.

Deze puber stond door de recherche gesignaleerd als OAT. Op het moment dat ik haar mededeelde dat ze was aangehouden en we naar het bureau gingen. Ging ze volledig uit haar stekker.

PS: Voor de leken onder ons.
OAT= Opsporen, Aanhouden en Terugbrengen.


Martinus

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 38
  • IVK'er 5e jaars
Reactie #28 Gepost op: 5 april 2011, 15:09:34
In de situatie zoals jij hem omschrijft 'dielangemotormuis' absoluut kortste route naar het voertuig!!

In dit geval kiezen voor een langere route naar het voertuig kan meer risico's met zich meebrengen (omstanders/vrienden die zich er mee gaan bemoeien, de aangehouden persoon kan zich misschien heviger gaan verzetten (gebruik van omgeving) etc.)

Ik zei in een eerdere post 'in zo'n geval': moet erbij vermelden, ging dan wel om het op heterdaad betrappen van winkeldiefjes. Als burger/medewerker supermarkt kan je niet weten of iemand OAT staat. :D :P
5e jaars student Integrale Veiligheidskunde


DennisVenemaFotografie

  • Fotojournalist
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 736
  • www.dennisvenema.nl - Persfotografie -
    • Dennis Venema Fotografie
Reactie #29 Gepost op: 7 juni 2011, 23:38:41
Ik vind dat je zo iemand gewoon door de winkel moet mogen afvoeren.

Ze hebben tog ook het lef om te stelen waar iedereen bij is? Moet je ook maar voor het gevolg instaan als het een keer mislukt.
Laat ze maar gewoon via de hoofdingang afvoeren, misschien dat het dan afleert.

Dit is mijn mening, uiteraard zullen enkele(of misschien velen) van jullie het hier niet mee eens zijn!
DennisVenemaFotografie www.dennisvenema.nl - 112Midden-Groningen.nl