als je zo instelling hebt dan ben je in mijn ogen al bezig met een veroordeling van een verdachte.
Stel dat er mensen in de winkel zijn die hij/zij kent en een persoon is echt onschuldig.
Wordt moeilijk uitleggen voor hem/haar.
Of zie ik het nu verkeerd.
Tja, we kunnen een verdachte ook een zak over zijn hoofd doen, maar dan tasten we de lichamelijke integriteit weer meer aan dan nodig.
Zoals ik zei, verdachte wordt je niet zomaar. Als je op heterdaad wordt aangehouden, dan is daar een reden voor. De verdenking is in ieder geval zwaar, anders wordt je niet aangehouden.
Mocht inderdaad blijken dat de verdachte onschuldig is, dan heeft hij een mooi verhaal om te vertellen: blijkbaar was er dan een heel groot misverstand.
Maar goed, als we rekening willen houden met de privacy van de verdachte, hoe moeten we dat dan doen? We hebben geen geblindeerde ramen, een zak over het hoofd mag niet... Moeten we dan de brandweer erbij halen om schermen neer te zetten op de looproute naar de auto?
In zo'n geval heeft de verdachte even niets te willen en moet hij hopen dat niemand hem ziet.