Geslaagde reanimatie met AED (op het strand)

Auteur Topic: Geslaagde reanimatie met AED (op het strand)  (gelezen 8732 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Kala

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 14
Gepost op: 3 april 2011, 09:54:52
Misschien kennen jullie deze al. Jongeman spoelt bewusteloos aan tijdens een fotoshoot van de lifeguards. Zijn hart wordt weer op gang gebracht middels een AED.

Confronterend maar tegelijkertijd mooi om te zien hoe zijn leven wordt gered.

 O0

Reanimatie op het strand - AED - Hulpverlening - BHV - Defibrillator


Binnenkort ambulancechauffeur in opleiding!


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #1 Gepost op: 3 april 2011, 10:05:01
Dit is inderdaad een heel bekend filmpje uit de TV-docuserie Bondi Rescue (Australië dus) die ook op de NL-TV te volgen is: Net5, elke werkdag 18.00 uur.
Het filmpje wordt bij veel AED-cursussen gebruikt.

http://ten.com.au/bondi-rescue.htm  
http://www.bondirescuelifeguards.com/

Ik weet niet of ik m ook hier op het forum ben tegengekomen (kan m iig 1-2-3 niet vinden).


Kala

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 14
Reactie #2 Gepost op: 3 april 2011, 10:10:25
Ik kon hem inderdaad ook niet vinden hier maar vindt het wel een heel duidelijk en leerzaam voorbeeld van een ''echte'' reanimatie/ AED inzet.
Binnenkort ambulancechauffeur in opleiding!


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #3 Gepost op: 4 april 2011, 00:47:35
Ik kende het filmpje nog niet, ook al kijk ik Bondi regelmatig. Heb hem wel meteen naar een collega gestuurd dat we deze eens moeten kijken met de hele ehbo ploeg, vind het erg leerzaam.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #4 Gepost op: 4 april 2011, 10:00:50
Inderdaad een zeer confronterend maar ook heel duidelijk filmpje. Wij hebben bij onze Reddingsbrigade een seizoen van Bondi Rescue op DVD als lesmateriaal. Want niet alleen de EHBO wordt duidelijk en realistisch in beeld gebracht, ook in hun reddingen zitten veel elementen die wij in Nederland gebruiken. En niet te vergeten de mooie helikoptershots waarbij je in het heldere water precies de banken, muien, zwinnen en stromingen kan aanwijzen  8)
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #5 Gepost op: 4 april 2011, 17:14:14
Ook in het seizoen welke nu wordt uitgezonden een reanimatie, mooi beeldmateriaal:

Bondi Rescue Season 6 Episode 4


AI4

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 103
Reactie #6 Gepost op: 5 april 2011, 19:32:34
Ook in het seizoen welke nu wordt uitgezonden een reanimatie, mooi beeldmateriaal:

Bondi Rescue Season 6 Episode 4

minstens zo mooi om te zien!  O0


Kala

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 14
Reactie #7 Gepost op: 5 april 2011, 20:40:44
minstens zo mooi om te zien!  O0

Inderdaad, heb weinig tot geen beelden gezien op internet van ''werkelijke'' reanimaties. Deze filmpjes maken de theorie een stuk duidelijker. En wederom respect voor de lifeguards  O0
Binnenkort ambulancechauffeur in opleiding!


Vigilance

  • 4 streper eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
  • Homo sacra res homini
Reactie #8 Gepost op: 6 april 2011, 00:31:55
Misschien kennen jullie deze al. Jongeman spoelt bewusteloos aan tijdens een fotoshoot van de lifeguards...

Ik kende het filmpje al, tijdens de opleiding is deze voorbij gekomen, erg indrukwekkend.
Mijn eerste reanimatie ging bijna net zo, na gebruik van de AED ging het slachtoffer bij bewustzijn de ambu in.


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
Reactie #9 Gepost op: 10 april 2011, 21:18:25
Zo staat er ook ergens op het forum een filmpje van een reanimatie uit de Amsterdam arena. Compleet met ECG eronder vanuit de AED. Kon hem alleen zo snel niet vinden. Iemand die hem heeft?