Kite surfen

Auteur Topic: Kite surfen  (gelezen 13222 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #20 Gepost op: 16 november 2004, 22:38:06
Was er een kite-surfer zoek? Hoe lang doen jullie er eigenlijk over om bij het wolderwijd te komen?

Ligt eraan hoe snel we door de Nijkerkersluis geschut kunnen worden. Tussen een half uur en drie kwartier.

We varen zo'n 80 km per uur, ook 's nachts met de nachtzichtkijker.  Het gebied dat afgezocht moet worden is zo groot dat de Orca, de Chester en wat brandweerboten tot 4 uur nodig hebben om alles afgezocht te hebben. Die tijd kunnen wij met onze restlichtversterker tot de helft terugbrengen. Zeker nu het brandstofprobleem uit de wereld is (vanaf Huizen naar de Eemhof voor 5 liter ;D ) Is het geen punt om bij een nachtelijke zoekaktie te assisteren. Ook het probleem dat we na 19.00 uur niet geschut zouden kunnen worden is opgelost. Eigenlijk zouden we nog wel een keertje moeten oefenen met elkaar, ook in verband met de nachtkijker. Je moet er bv van op aan kunnen dat je als je de kijker gebruikt, de collega's niet net even hun zoeklicht op je richten  :o. Dan kun je weer een nieuwe gaan halen van 3000 euro  :( .

Henk

Koen Wiegman

• Senior gebruiker
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #21 Gepost op: 17 november 2004, 00:13:36
Citaat
Je moet er bv van op aan kunnen dat je als je de kijker gebruikt, de collega's niet net even hun zoeklicht op je richten  . Dan kun je weer een nieuwe gaan halen van 3000 euro   .

Ach, Henk een goede samenwerking met de pro's mag toch wel wat kosten?
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #22 Gepost op: 17 november 2004, 13:12:10

Ach, Henk een goede samenwerking met de pro's mag toch wel wat kosten?

Ik heb liever dat het wat oplevert  8)

De Frans Verkade heeft een stuk of vier van die grote zoeklichten. Ëén ervan was tijdens een zoekaktie konstant op ons gericht, ws om te zorgen dat ze gelijke afstand konden houden tijdens de slagen. Maar dat maakt het gebruik van een nachtkijker onmogelijk.
Het gebruik van zoeklichten zorgt ervoor dat je zonder zoeklicht tot 10 minuten erna niets meer ziet, omdat je ogen eerst weer aan het doker moeten wennen, zeker met die joekels van de Frans, je raakt er aan verslaafd.

Dus óf je moet een eind verderop zoeken, of je moet de hele tijd met je rug naar de andere eenheden de andere kant op turen en hopen dat er niet aan de einder een nieuwe eenheid je tegemoet komt. Voordeel is wel dat je -als je de kans krijgt- in tien minuten afzoekt waar anders 4 boten een uur over doen.

Henk

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #23 Gepost op: 17 november 2004, 15:08:28
Henk,

je kan ook aan de boord van de Chester stappen hoor.. met de kijker.. indien nodig pikken we je wel op..
 ;-)

Je weet hoe je ons kan bereiken. en we hebben al een keer met jullie kijker geoefend.. ;)

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #24 Gepost op: 17 november 2004, 17:04:50
Henk,

je kan ook aan de boord van de Chester stappen hoor.. met de kijker.. indien nodig pikken we je wel op..
 ;-)

Je weet hoe je ons kan bereiken. en we hebben al een keer met jullie kijker geoefend.. ;)

Maar Peter, met de auto ben ik een uur onderweg, met de boot is sneller en er staan geen flitspalen.

Trouwens, je moet eigenlijk nog eens een oefening bedenken met de Orca en de nachtkijker erbij...

Koop ik onderhand eens nieuwe batterijen voor het ding.

Henk

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #25 Gepost op: 17 november 2004, 17:12:45
Een uur. Welnee, we pikken jullie bij het inzet gebied op.  En naar roggebotssluis rijden jullie altijd om..
Er zijn in het gebied vele plekken waar we julie kunnen oppikken..

En je moet wel de hele aanrij en omkleedtijd en ook de schudtijd van de sluis meerekenen..

En die oefening word ingepland..  ;)

9910001

• Senior gebruiker
Reactie #26 Gepost op: 17 november 2004, 18:23:16
Een nacht kijker heb je met zoekacites volgens mij alleen iets aan als je er iets door ziet, zolang je een slachtoffer niet ziet moet je verder zoeken.

9910001
9910001

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #27 Gepost op: 17 november 2004, 18:33:04
als je op een gegeven moment na enige tijd alles goed hebt afgezocht heb je niets gevonden, en wordt de zoeaktie beëindigd. Een zoekaktie zonder resultaat komt hier regelmatig voor. Wat wij doen is eerst snel overal langs en dan vanuit de meest waarschijnlijke positie alles zorgvuldig uitkammen.  Als je dat zorgvuldig hebt gedaan en je vind niets kun je alles nog een keer uitkammen maar dan vind je weer niets is mijn ervaring.

Hoe groot de kans is om met de kijker iets te vinden bewees de oefening op het Gooimeer die we gedaan hebben met willetjes ter grootte van een kinderhoofdje. We hebben twee uit drie gevonden want de derde lag tegen een boei, die pas te zien was als we de infra-rood verlichting aandeden.

Ja, we moeten er nog veel mee oefenen, ik weet 't.

Henk

9910001

• Senior gebruiker
Reactie #28 Gepost op: 17 november 2004, 18:35:08
En als er een beetje golven staan wat zie je dan nog, volgens mij wordt het dan rap minder.

9910001
9910001

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #29 Gepost op: 17 november 2004, 18:43:07
En als er een beetje golven staan wat zie je dan nog, volgens mij wordt het dan rap minder.

9910001

Praktisch hetzelfde als overdag, ook minder. Maar niet meer minder als overdag met het blote oog. Geen vegen ofzo, dat was vroeger.

Henk