Mijn verwachting is ook dat het verbod ontstaat omdat kite-surfers erg snel zijn en net als snelle moterboten zou hiervoor ook apparte gebieden teogewezen moten worden. De grens van het BPR loopt over de zeehoofden an de havens, dus buiten BPR gebied. Maar persoonlijk vind ik dat er op het strand gebieden aangezen moeen worden waar je met je kite het water op mag (net als met je surfplank).
9910001
Hier mag men met alles (behalve jetski) het water op. Waarom moet alles aan banden worden gelegd? En als die banden worden aangelegd, wie moet dat gaan handhaven?
Niet een reddingsbrigade in mijn ogen. Hier heeft de reddingsbrigade zich gestort op het vastleggen van de zogenaamde kerntaken.
Zeker in het kader van bijvoorbeeld een kite-surfer, pro-actief worden reddingsbrigades niet gevraagd, dus waarom moeten reddingsbrigades uitsluitens repressief optreden. De bekende koe in de, alleen tijdens laagwater, gedempte sloot.
Ik ben van mening dat minder stroomlijning in APV en wetgeving, de reddingsbrigade minder werk opleverd, dan alles afbakenen en en reglementair alles vastleggen, waardoor er een schijnveiligheid ontstaat, waardoor de reddingsbrigade de uiteindelijke gebeten hond wordt, omdat zij "geacht" worden een kwalitatieve hulpverlening te verzorger voor de strandrecreant.