GRIP 1 Roofoverval (waardetransportbedrijf) Secur Cash Kiotoweg - Rotterdam 04-04-2011

Auteur Topic: GRIP 1 Roofoverval (waardetransportbedrijf) Secur Cash Kiotoweg - Rotterdam 04-04-2011  (gelezen 7571 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Tja, ik ken nog een opslaglocatie. Die zijn echt niet geheim ofzo. Inclusief grote wapperende vlaggen etc.  998765
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Ik hoop dat met de vele camera's rond het gebouw de daders snel gepakt worden en voor lange tijd vast komen te zitten.
Deze mensen horen niet vrij in deze samenleving te lopen.

Verder ben ik blij dat de neergeschoten medewerkers het er levend vanaf gebracht hebben.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Ik hoop dat met de vele camera's rond het gebouw de daders snel gepakt worden en voor lange tijd vast komen te zitten.

Gezien de aanpak mag je ervan uitgaan dat ze rekening hebben gehouden met evt. cameratoezicht, denk niet dat dat iets zal opleveren. Wel ben ik van mening dat dit niet mogelijk zou zijn geweest, zonder hulp van binnenuit.


mfrankena

  • MoWIS IM+
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
  • MoWis
    • Familie site
Ik hoop dat met de vele camera's rond het gebouw de daders snel gepakt worden en voor lange tijd vast komen te zitten.
Deze mensen horen niet vrij in deze samenleving te lopen.

Verder ben ik blij dat de neergeschoten medewerkers het er levend vanaf gebracht hebben.

Dat was me het ochtendje wel, zo sta je bij een simpele aanrijding op de A20 Li, zo vliegen letterlijk de politiewagens je om de oren en mag je de A20 en de A13 gaan afsluiten.  ::)
Zusje van een van mij collega's werkt daar en is ook (licht)gewond geraakt. Wat ik begreep 2 mensen met schotwonden naar zh, niet levensbedreigend. Nog aantal mensen die klappen opgelopen hebben. In dat licht bezien, valt het gelukkig mee nog enigszins mee.

Gelukkig hebben wij er verder weinig van mee gekregen, maar het idee dat dit soort mensen met dat soort wapens, los rondlopen  :( :-\ :-\
Groeten, Martin.  MOtor WegInSpecteur (IM+) -- Rijkswaterstaat -- VWM Randstad  LET OP: Ik verkondig alleen mijn EIGEN mening, NIET die van mijn werkg


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
[KNIP]

Wel ben ik van mening dat dit niet mogelijk zou zijn geweest, zonder hulp van binnenuit.

Hoezo?  :o
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Walker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 796
Wellicht omdat daders bij een doelwit als dit niet zomaar denken: Laten we 's ochtends vroeg eens kijken wat er te halen valt....

Volgens mij is het voorhanden hebben van inside-informatie cruciaal voor de daders. Iets met voorbereiding en geluk afdwingen enzo. "Professionals" komen tenslotte aan beide zijden van de samenleving voor.
Mister Livingstone, I presume?


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Wat er gebeurd is is zeker bizar en ik wens iedereen dan ook veel sterkte toe.
Vind het alleen vreemd dat er "maar" 2 gewonden zijn gevallen terwijl er 20 man personeel aanwezig was.
Verder schijnt de politie nog geen hulzen te hebben aangetroffen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Overvallers SecurCash maken groot geldbedrag buit
Gepubliceerd: 04-04-2011 om 16:27

Bij de brute overval op het waardetransportbedrijf SecurCash is een groot geldbedrag buitgemaakt.
De roof vond maandagochtend plaats aan de Kiotoweg in Rotterdam-Overschie.
Het exacte bedrag kan de politie nog niet melden.


De overvallers hebben het geld, dat eerst in sealbags zat, vervoerd in tassen.
Hoeveel auto’s bij de actie zijn gebruikt, is onbekend. De informatie van getuigen loopt uiteen.

Met de twee medewerkers van SecurCash gaat het inmiddels beter.
Een 30-jarige Boskoper en een 37-jarige Rotterdammer, die door kogels ernstig gewond raakten, zijn inmiddels bij kennis.
De politie onderzoekt op de aanwezige camerabeelden of bij de overval gebruik is gemaakt van automatische pistolen.
Hulzen zijn niet gevonden.

Explosie
Volgens getuigen begon de actie om 06.05 uur met een explosie.
Tijdens de overval waren ruim twintig personeelsleden aanwezig.
Meerdere daders kwamen binnen na explosieven te hebben gebruikt bij het pand.

De politie sloot een groot gedeelte van het bedrijventerrein Noord-West af.
Dat zorgde voor lange files in de omgeving, onder meer op de A13. Ook de RET had veel last van de afsluiting.
Sommige bussen stonden vast. Rond 08.00 uur werden de afsluitingen opgeheven.

BRON: http://www.rijnmond.nl/Homepage/Nieuws?view=/News%2FDefault%2F2011%2Fapril%2FOvervallers%20SecurCash%20maken%20groot%20geldbedrag%20buit
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Dat was me het ochtendje wel, zo sta je bij een simpele aanrijding op de A20 Li, zo vliegen letterlijk de politiewagens je om de oren en mag je de A20 en de A13 gaan afsluiten.  ::)
Zusje van een van mij collega's werkt daar en is ook (licht)gewond geraakt. Wat ik begreep 2 mensen met schotwonden naar zh, niet levensbedreigend. Nog aantal mensen die klappen opgelopen hebben. In dat licht bezien, valt het gelukkig mee nog enigszins mee.

Gelukkig hebben wij er verder weinig van mee gekregen, maar het idee dat dit soort mensen met dat soort wapens, los rondlopen  :( :-\ :-\

De mensen met schotwonden zijn inderdaad naar het ziekenhuis gegaan. Een daarvan was er wel ernstig aan toe maar niet (meer) levensbedreigend. De andere was licht gewond. Ik hoop dat het allemaal goed komt met de gewonden, het lijkt mij verschrikkelijk om zo'n ervaring mee te moeten maken. Ik wist niet dat er buiten deze 2 ook nog anderen gewond geraakt waren. Ook veel sterkte naar deze personen natuurlijk.

Dit soort dingen maak je niet vaak mee en ook voor hulpverleners moet het een rare ervaring zijn. Ik geloof wel dat er goed opgetreden is en er voldoende sterkte aanwezig was om de situatie de hand te bieden. Lof daarvoor, alleen wel jammer dat er geen daders gepakt zijn tot dusver.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
De politie sprak van goed voorbereid, kan dat ook niet betekenen dat ze b.v. een maand de boel in de gaten hebben gehouden?
En waarom zijn er geen hulzen gevonden? Die dingen springen toch in het rond als je een kogel afvuurt?

Het roept bij mij alleen maar vragen op waar ik niet uit kom. (heb er geen verstand van)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.