Het gaat altijd om de manier van registratie. Iemand raakt onwel van de H2S, valt in de silo en "verdrinkt" in de mest. Is de doodsoorzaak dan de H2S of het verdrinken of een andere oorzaak welke door de val komt? Ben wel blij dat er onderzoek naar gedaan wordt. Er zijn denk ik meer van dit soort ongevallen die onder de verkeerde kop geregistreerd worden. Dit onderzoeken is wel aan jou toe vertrouwd tijgernest. Als je een en ander af hebt wil ik het wel een keer lezen
Met alle plezier stuur ik je t.z.t. mijn rapport toe. Hopelijk eind december af, maar volgend jaar pas afstuderen.
Het is trouwens inderdaad vaak moeilijk om de doodsoorzaak te bepalen, al wil autopsie nog wel eens meer duidelijkheid geven (maar die info is confidentieel en hoor je dan toch niet).
De kans is groot dat het overlijden gasgerelateerd is, maar het slachtoffer zou hypothetisch ook eerst zijn hoofd gestoten kunnen hebben tijdens de val. Welk aspect het zwaarst weegt, is niet 100% te bepalen.
Wat ik bedoel is dat incidenten bij biogasinstallaties sowieso niet worden geregistreerd. En dan bedoel ik dus niet zoiets ergs als dit (dit komt gegarandeerd in de analen van de AI, maar dan wel onder het moeilijk te traceren kopje "industrie"), maar ook het leeglopen van een silo, een gaslek, het affakkelen of het afblazen van gas wegens een technische storing of het in brand raken van een silo (werkzaamheden) of machines (warmlopen, gaslek?).
Mocht iemand wel info over dergelijke incidenten hebben, dan houd ik me graag aanbevolen.