Extra rijtrainingen, nut of noodzaak?

Auteur Topic: Extra rijtrainingen, nut of noodzaak?  (gelezen 4236 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #20 Gepost op: 6 april 2011, 18:57:12
En wie zijn dan die mensen die die nieuwe opl. niet hebben gehad? Juist de oude garde..of hoe moet ik me dat voorstellen?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #21 Gepost op: 6 april 2011, 19:01:56
En wie zijn dan die mensen die die nieuwe opl. niet hebben gehad? Juist de oude garde..of hoe moet ik me dat voorstellen?

Ja, de ''oude'' garde. Ik weet niet of er in de POMP opleiding (van voor 2002) ook een rij-opleiding zat. Alle mensen die na 2002 van de academie af zijn gekomen hebben de nieuwe rij-opleiding zowiezo gehad.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #22 Gepost op: 6 april 2011, 19:49:27
Ja, de ''oude'' garde. Ik weet niet of er in de POMP opleiding (van voor 2002) ook een rij-opleiding zat. Alle mensen die na 2002 van de academie af zijn gekomen hebben de nieuwe rij-opleiding zowiezo gehad.

Ik dacht even dat mensen zo uit de opleiding konden gaan ''scheuren''.  ;D

Maar, ''Omroep Max'' is dus de probleemfactor... ;D
Al hebben we alle vertrouwen in mensen die al 15 tot 30 jaar het vak uitoefenen; scholing is voor iedereen, ook voor de ouwe garde. Dingen veranderen nou eenmaal. (al zou ik me best vertrouwd voelen naast een ouwe rot die al 30 jr. op zo'n wagen met blauwe pit rondtuft, zelfs zonder bijscholing!)


wim76

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
  • agent politie haaglanden
Reactie #23 Gepost op: 6 april 2011, 19:51:59
Ik vind het altijd leuk om met het vingertje naar de politie mensen te wijzen.
Begrijp me niet verkeerd, stukje bjischoling is niks mis mee maar wat dacht je van al die andere weggebruikers?
Juist!, het overige volk (niet beroepschauffeurs) die totaal niet weten hoe om te gaan met opvallende voertuigen al dan niet met O & G aan.
Men kan dan ineens niet meer rijden.
Voorbeelden genoeg.
Mensen die ineens te langzaam op de snelweg gaan rijden, voornamelijk als je de stoptransparant aan zet :)


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #24 Gepost op: 6 april 2011, 23:19:26
mijn excaminator bij defensie, die van het cbr en die van het ccv zeiden allemaal hetzelfde : Wij geven jullie een basis kennis, normaal zou je die moeten uitbreiden in het leven. Waarom weet niemand maar bij het autorijden vergeet iedereen te leren zo gauw ze een diploma hebben.

Ik vond het destijds vreemd dat ze in hun eigen woorden allemaal hetzelfde zeiden.

Om af te sluiten wat ik pas las achter op een autobus, "5% van de mensen kan autorijden, 95% zegt dat ze bij de 5% horen."
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


vlinder

  • HAP Politie Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 65
Reactie #25 Gepost op: 7 april 2011, 09:54:36
Ik zou best 1 keer per jaar een rijopleiding krijgen. Als ik kijk naar de rijopleiding die ik heb gehad moet ik eerlijk zeggen dat het me erg tegen viel. Voornamelijk op de snelweg gereden en door dorpjes terwijl mijn werkomgeving toch echt de stad is. Dit toen ook aangegeven maar er werd gezegd dat als je daar kan rijden je het overal kan.