Man overleden na zelfverbranding Dam - Amsterdam 06-04-2011

Auteur Topic: Man overleden na zelfverbranding Dam - Amsterdam 06-04-2011  (gelezen 9483 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Danny

• Senior gebruiker
  • Waalwijk (Midden- en West Brabant)
    • www.dannyijpelaar.com
Reactie #30 Gepost op: 6 april 2011, 19:00:05
Man is levensgevaarlijk gewond en ligt in het brandwondencentrum; aldus het nieuws op Radio 538 zojuist.

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #32 Gepost op: 6 april 2011, 19:05:25
nu is het nog afwachten wanneer het bericht komt dat hij is overleden...
kan me namelijk niet voorstellen dat je dit overleeft

Ik vrees dat je gelijk hebt.

Uit de beelden is af te leiden dat het hele lichaam is aangetast. Met genoeg huidtransplantaties zou je misschien een klein kansje maken...maar ik denk dat het lichaam teveel te verduren heeft gehad. Trieste casus, om nog maar te zwijgen over zijn beweegredenen, wat die ook moge zijn.

Snyper

• Senior gebruiker
Reactie #33 Gepost op: 6 april 2011, 19:23:38
Wat een idioot!
Zoiets doen midden op de dam, je zal er lopen met je kinderen!  :-\

Rickvb

• Ambulance / Brandweer / Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
Reactie #34 Gepost op: 6 april 2011, 19:35:19
Ik vrees dat je gelijk hebt.

Uit de beelden is af te leiden dat het hele lichaam is aangetast. Met genoeg huidtransplantaties zou je misschien een klein kansje maken...maar ik denk dat het lichaam teveel te verduren heeft gehad. Trieste casus, om nog maar te zwijgen over zijn beweegredenen, wat die ook moge zijn.

Hij zal ook wel een hoop rook en hitte ingeademd hebben, mogelijk dat z'n longen van binnen verbrand zijn dus..

jeugdbrandweer131

• Niet meer actief bij de brandweer.
  • Senior gebruiker
  • evenementenhulpverlener bij het NRK
    • www.dylanwildschut.nl
Reactie #35 Gepost op: 6 april 2011, 19:44:09
ik denk ALS hij het overleeft de rest van zijn leven en kasplantje is  :-\
gaat het niet zoals het moet, moet het maar zoals het gaat. [IMG]http://www.t-tools.nl/Monitor/17.gi

strongbow

• Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • Don't worry, be happy!
Reactie #36 Gepost op: 6 april 2011, 20:14:38
Wat een idioot!
Zoiets doen midden op de dam, je zal er lopen met je kinderen!  :-\

Ik begrijp je gevoel, maar de kans is groot dat hij zover geestelijk heen was dat hij hier geen moment over na heeft gedacht.
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur

JarnoF

• Senior gebruiker
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Reactie #37 Gepost op: 6 april 2011, 20:28:29
Ik denk ook dat er één deze dagen een bericht volgt dat de man is overleden.

Heb ooit geleerd dat je een shock kunt oplopen, wanneer je lichaam voor een bepaald percentage bedekt is met brandwonden. Als ik het filmpje zie en de betreffende foto's, is bijna de helft van zijn lichaam ernstig verbrand (2e, danwel 3e graads brandwonden), waardoor zijn lichaam veel meer energie moet gebruiken om zijn lichaam op temperatuur te houden.

Snyper

• Senior gebruiker
Reactie #38 Gepost op: 6 april 2011, 20:32:32
Ik begrijp je gevoel, maar de kans is groot dat hij zover geestelijk heen was dat hij hier geen moment over na heeft gedacht.

Ja, dat moet ook wel, maar dit gaat bij mij in het rijtje mensen die voor de trein springen, van flats afspringen....
Met alle gevolgen van dien. Voor omstanders, voor hulpverleners. Besef je je wel dat er een groot aantal mensen ongevraagd dit gezien hebben en deze beelden voorlopig zoniet levenslang op haar netvlies hebben staan.
Als je het niet meer trekt (blijkbaar deze man) stop er dan mee op een andere wijze.

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #39 Gepost op: 6 april 2011, 20:37:38

Heb ooit geleerd dat je een shock kunt oplopen, wanneer je lichaam voor een bepaald percentage bedekt is met brandwonden. Als ik het filmpje zie en de betreffende foto's, is bijna de helft van zijn lichaam ernstig verbrand (2e, danwel 3e graads brandwonden),

Vrijwel geheel 3e graads, zeker weten.

Besef je je wel

Als er iemand is die in dit soort gevallen beseft, is het wel een ambulancemedewerker, denk je niet? Verder ben ik het helemaal met je eens dat dit soort acties anders zouden moeten...als het dan toch moet.