Man overleden na zelfverbranding Dam - Amsterdam 06-04-2011

Auteur Topic: Man overleden na zelfverbranding Dam - Amsterdam 06-04-2011  (gelezen 9489 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

CMKmaat

• What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #20 Gepost op: 6 april 2011, 17:18:25
Ook indien overgoten met brandbare vloeistof? (benzine o.i.d.)
Lijkt me dat branddeken/jas/whatever beter werkt.

Ik weet het niet maar lijkt me goed om te weten voor het geval ik het liever nooit hoef te weten.

Verschrikkelijke beelden.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.

RJM

• HV-geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
Reactie #21 Gepost op: 6 april 2011, 17:39:47
Woow heftige beelden zeg!! :o

Kan iemand mij misschien vertellen wat voor auto er op het filmpje te zien is met "striping"
En is er inmiddels bekend hoe het vuur van de man gedoofd is??
En dan bedoel ik het in de zin van: Door de mensen die erbij stonden, of door de politie of door de brandweer zelf aangezien ik een HD slang zie liggen op een van de foto's.

Verder zie je op het laast van het filmpje dat de man zijn handen voor zijn gezicht houd, dit om zijn gezicht te beschermen....?
Dus dat lijkt mij al een teken dat hij toch bij bewustzijn is.. :-X
Burgerhulpverlener, AED-bediener.

CMKmaat

• What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #22 Gepost op: 6 april 2011, 17:48:28
Kan iemand mij misschien vertellen wat voor auto er op het filmpje te zien is met "striping"

Lijkt verdacht veel op deze:

Dienst: Gemeente Amsterdam
Afdeling: Handhaving
Soort voertuig: Dienstauto
Merk & type: Volkswagen Polo
Bijzonderheden: -
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #23 Gepost op: 6 april 2011, 18:26:04
Ik heb altijd begrepen dat het in brand staan geen pijn doet omdat ook de zenuwen aangetast worden.

Verkeerd begrepen! Hou een vlammetje van een aansteker eens onder een vingertop. En stel je deze pijn dan eens voor, over je gehele lichaam. Laat staan een minuut of 2...

Wel is het zo, dat uiteindelijk je zenuwen kapot branden, bij 3e graads. Maar dat duurt wel even.

V.w.b. dat AT5-filmpje; wat heb ik me vanmiddag (en nog steeds) kapot geërgerd aan diverse comments, bij het filmpje. Hebben ze daar geen Mods ofzo?  :-X

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #24 Gepost op: 6 april 2011, 18:28:58
Alleen jammer dat geen van de omstanders weet wat hij moet doen. Als een stel losgeslagen bezetenen gaan lopen inslaan op iemand die in de brand staat helpt niet. Goed bedoeld, maar ook met jassen is een blusdekentactiek effectiever dan blind gaan lopen meppen.

Erg he? Het lijkt meer op aanwakkeren, hoe goed bedoeld ook. Zuurstof wegnemen door het vuur te verstikken...wist iedereen dat maar.

Piles

• Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
Reactie #25 Gepost op: 6 april 2011, 18:35:17
Erg he? Het lijkt meer op aanwakkeren, hoe goed bedoeld ook. Zuurstof wegnemen door het vuur te verstikken...wist iedereen dat maar.
Velen weten het, maar doe het maar als er een persoon voor je neus in brand staat  :-X

yuri1984

• Forum gebruiker
Reactie #26 Gepost op: 6 april 2011, 18:47:10
nu is het nog afwachten wanneer het bericht komt dat hij is overleden...
kan me namelijk niet voorstellen dat je dit overleeft

Breaky

• Forum gebruiker
Reactie #27 Gepost op: 6 april 2011, 18:53:34

Inderdaad, alleen als één iemand begint met het slaan van zijn/haar jas, begint iedereen.
Mensen doen elkaar na, maargoed niet iedereen weet wat je moet doen in dit soort gevallen. Dus de eerste reactie is meestal het slaan met een jas in de goede hoop dat het helpt.
Je kon beter je jas als blusdeken gebruiken om het vuur te verstikken, maargoed laten we niet vergeten dat deze mensen alles hebben geprobeerd om het vuur te doven.

bartbev

• Forum gebruiker
  • bevelvoerder aspiranten-- 2010 beste jun. bev. nl.
    • www.blusgroeploppersum.nl
Reactie #28 Gepost op: 6 april 2011, 18:54:12
ik snap niet dat mensen durfen te gaan filmen , of wel je mobiel pakken doe je sneller dan gaan helpen  >:(
zelfde als met waterongevallen hoe vaak zie je wel niet dat ze met zn allen op de kant gaan staan kijken hoe iemand anders aan het verzuipen is......

k snap het niet  :(

Breaky

• Forum gebruiker
Reactie #29 Gepost op: 6 april 2011, 18:58:05
ik snap niet dat mensen durfen te gaan filmen , of wel je mobiel pakken doe je sneller dan gaan helpen  >:(
zelfde als met waterongevallen hoe vaak zie je wel niet dat ze met zn allen op de kant gaan staan kijken hoe iemand anders aan het verzuipen is......

k snap het niet  :(

Helemaal mee eens, dat zou wel het laatste zijn wat in mijn gedachte op zou komen en dan zou ik het nog niet doen. Ik begrijp het ook niet.