verhaal
Allereerst kan een moderator wel bepalen of hier iets offtopic is of niet. Hoewel het niet allemaal over stoptekens gaat, reageer ik hier gewoon op wat jij zegt. Beetje kinderachtig om een weerwoord dan als offtopic te bestempelen.
Ík kan me niet voorstellen dat je met 50km/u door een 30-zone knalt. Een 30-zone is namelijk per definitie een verblijfsgebied waarbij het gewoon gevaarlijk is om te hard te rijden (fietsers en voetgangers op de rijbaan, gelijkwaardige kruisingen zonder verkeerstekens, verkeersremmende maatregelen, geparkeerde auto's en inderdaad veelal spelende kinderen).
Bij een stopteken van een verkeersregelaar ben je waarschijnlijk sneller weer weg als je gewoon stopt, dan wanneer je er stapvoets naartoe rijdt, situatie uitlegt en een sms'je moet tonen. Ik denk niet dat hier minutenlange winst valt te behalen. Als je door de politie aan de kant wordt gezet ben je al niet goed bezig geweest en politiebegeleiding zie ik ook zeker niet gebeuren. Waarom zou professionele hulpverlening een 'amateur' hulpverlener met spoed gaan begeleiden? Dat brengt allerlei risico's met zich mee en bovendien kom je dan gelijktijdig aan, waardoor de 'amateur'-hulpverlener weinig toegevoegde waarde meer heeft.
Zoals je aangeeft: we proberen veilig bij het slachtoffer te komen! Daar hebben ze iets voor bedacht dat bijna altijd werkt: verkeersregels! Een AED-alert is geen excuus om jezelf en andere weggebruikers in gevaar te brengen.
Edit: misschien toch maar afsplitsen mod?