Ik snap niet dat het zo werkt in gelderland midden.... In amsterdam wordt er altijd (99% van de gevallen) mee gealarmeerd bij een reanimatie, ongeacht de locatie. Al is het maar om de nodige familie op te vangen, weg te houden van de reanimatie. Ik ben zelfs al enkele malen naar locaties gestuurd waar de cpa ons eerst niet nodig had, maar waar toch bleek dat het om een reanimatie ging. En ook dat was in de woning. Bovendien kan de cpa toch niet zien waar de politievoertuigen rijden?
Velp is een dorp en geen grote stad als Amsterdam. Wanneer er een FRB melding komt dan is de brandweer sneller te plaatsen dan de politie en of ambulance. In Amsterdam kan ik het mij wel voorstellen dat ook de politie een melding krijgt maar hier in Velp is het grotendeels overbodige luxe (om het dan maar luxe te noemen) De kans dat de politie eerder te plaatsen is dan de brandweer is dermate klein dat het gewoonweg geen zin heeft om ze mee te alarmeren.
Wanneer er iets op straat gebeurd lijkt het me meer dan logisch maar dan hebben ze ook andere dingen te doen. Waar onder de omstanders om het slachtoffer weghouden etc. Waneer het gaat om een FRB melding is dat wel zo makkelijk dat wanneer het apparaat schokken gaat geven dat de omstanders weg zijn
Maar ik denk dat dit een nette uitleg is voor het verschil dorp en stad.