Overtreden verkeersregels onderweg naar AED-alert

Auteur Topic: Overtreden verkeersregels onderweg naar AED-alert  (gelezen 28482 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

thetwin84

• EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #30 Gepost op: 7 april 2011, 11:49:11
Juist op het platteland is het precies andersom... In de grote stad rijden we regelmatig in een treintje richting melding, brandweer 2x ambu en politie. Levert een mooie optocht op....
Op het platteland, waar de brandweer wordt gerund door vrijwilligers duurt het langer voordat de brandweer gaat rijden. Bovendien rijd de politie surveillance en is de kans altijd aanwezig dat de politieauto net om de hoek rijd. Daarom is het ALTIJD handig om ze te informeren. Zoals je zelf al aangeeft, iedere seconde telt.

Gelukkig mogen wij hier spreken van een beroepsgroep bij de brandweer :)(toch niet zo plattelands als dat je dacht he ;))
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #31 Gepost op: 7 april 2011, 11:55:52
Over welke kazerne heb je het dan?
Dat neemt niet weg dat mijn argument nog steeds blijft staan, de kans dat er een politieauto in de buurt rijd is altijd aanwezig. Al zijn ze een minuut eerder dan de FRB, dan kan die minuut toch het verschil maken.

Omtrent het overtreden van verkeersregels, het lijkt mij zeer ongewenst dat mensen die reageren op AED alerts door rood rijden, te hard rijden etc. Volgens mij is de AED alert ooit opgezet voor hulpverlening in de buurt, dat zou je eigenlijk te voet / op de fiets moeten kunnen doen....
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

thetwin84

• Senior gebruiker
    • EHBO-Hedrin
Reactie #32 Gepost op: 7 april 2011, 12:10:26
Over welke kazerne heb je het dan?
Dat neemt niet weg dat mijn argument nog steeds blijft staan, de kans dat er een politieauto in de buurt rijd is altijd aanwezig. Al zijn ze een minuut eerder dan de FRB, dan kan die minuut toch het verschil maken.

Dat klopt dat er misschien heel toevallig een wagen van de politie in de buurt is. Maar die zien dan ook het pickupje van de brandweer rijden en kunnen ze als nog reageren. Al is het zoals je zegt alleen al voor het opvangen van de familieleden. Maar bij ons rijd de brandweer standaard met 4 man en in Arnhem voor zover ik het heb meegekregen met 2 man.

Citaat
Omtrent het overtreden van verkeersregels, het lijkt mij zeer ongewenst dat mensen die reageren op AED alerts door rood rijden, te hard rijden etc. Volgens mij is de AED alert ooit opgezet voor hulpverlening in de buurt, dat zou je eigenlijk te voet / op de fiets moeten kunnen doen....

Een geluk voor dit dorp als je vliegles wil dan moet je hier in het dorp gaan hard rijden overal drempels.
Echter weet ik dat het in Arnhem net even iets anders is en dat het daar regelmatig makkelijker is om de auto te pakken. Zo heb je bijvoorbeeld omgeving sonsbeekpark. en dan krijg je een melding reanimatioe sonsbeekpark... nou berg je maar er zijn iets van 4 ingangen dus waar moet je zijn. Uit eindelijk hebben we de locatie kunnen vinden maar wel telaat want de brw en ambu hadden blijkbaar wel de goede locatie doorgekregen. Jammer maar we hadden de verkeerde ingang.

Het door rood rijden in Velp is een ander verhaal... wel mogelijk (waar in het land niet) maar niet gewenst. Maar laatst zat ik bij iemand in de auto en die reed dus gewoon zomaar door rood en kreeg ik te horen "wel eens in Rotterdam geweest? Dit is Rotterdamse rij-stijl"
dus ja hier kun je niets mee... Misschien dat er hier in de omgeving wat meer gelet moet worden op roodrijdders dan zou het ook niet gebeuren bij een AED-alert ;)

mike

• Senior gebruiker
Reactie #33 Gepost op: 7 april 2011, 12:11:19
Weet je wat het is thewin 84, jij bent een beetje aan het door slaan in je hobby. Je vergeet de eerste regels van het oranje boekje een beetje. Eigenlijk ben je gewoon een sensatie zoeker. En wil je veel meer dan je mag wetteljk en ook wenselijk is.

Ik als professioneel hulpverlener heb helemaal niks tegen EHVers. Hartstikke goed, de overheid zou het best mogen simuleren om een EHBO diploma te halen. Maar weet waar je beperkingen liggen.

Dus geen zwaailichten op je auto om naar een "melding"toe te rijden. Netjes aan de verkeersregels houden en doe normaal. Je bent er niet voor opgeleid om dit werk te doen en ook de overheid kiest er niet voor om jou ontheffingen te geven.

Wil je wel dit soort dingen graag doen, solliciteer dan als ambulancechauffeur, bij de brandweer of ga bij de politie. Wil je dat allemaal niet gedraag je dan als een normale burger.

Ik lees in meerdere topics over mensen die zich aanmelden voor een AED alert dat ze afwegingen maken. Ben ik in de buurt, kan ik er snel zijn(op een normale manier) en kan mijn komst een verschil maken. Neem daar is een voorbeeld aan.

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #34 Gepost op: 7 april 2011, 12:16:06

Ben ik helemaal met je eens en dit is ook een heikel punt. Heel wat centralisten zijn dezelfde mening toegedaan maar als je de melding vanuit de ambulance niet doorgestuurd krijgt kan er ook geen politie meegestuurd worden. Juridisch zou er totaal geen probleem zijn om de politie vaker mee te sturen. Het gebeurd nu regelmatig dat wij even mogen komen kijken omdat er een persoon is overleden waarvoor geen akte van natuurlijk overlijden afgegeven kan worden. De PD is dan al zo dusdanig verstoord dat sporenonderzoek ook bijna kansloos wordt.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

Hotdog

• Forum gebruiker
Reactie #35 Gepost op: 7 april 2011, 12:26:48
Weet je wat het is thewin 84, jij bent een beetje aan het door slaan in je hobby. Je vergeet de eerste regels van het oranje boekje een beetje. Eigenlijk ben je gewoon een sensatie zoeker. En wil je veel meer dan je mag wetteljk en ook wenselijk is.

Ik als professioneel hulpverlener heb helemaal niks tegen EHVers. Hartstikke goed, de overheid zou het best mogen simuleren om een EHBO diploma te halen. Maar weet waar je beperkingen liggen.

Dus geen zwaailichten op je auto om naar een "melding"toe te rijden. Netjes aan de verkeersregels houden en doe normaal. Je bent er niet voor opgeleid om dit werk te doen en ook de overheid kiest er niet voor om jou ontheffingen te geven.

Wil je wel dit soort dingen graag doen, solliciteer dan als ambulancechauffeur, bij de brandweer of ga bij de politie. Wil je dat allemaal niet gedraag je dan als een normale burger.

Ik lees in meerdere topics over mensen die zich aanmelden voor een AED alert dat ze afwegingen maken. Ben ik in de buurt, kan ik er snel zijn(op een normale manier) en kan mijn komst een verschil maken. Neem daar is een voorbeeld aan.

Je haalt me de woorden uit de mond Mike...

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #36 Gepost op: 7 april 2011, 12:33:44
Ben ik helemaal met je eens en dit is ook een heikel punt. Heel wat centralisten zijn dezelfde mening toegedaan maar als je de melding vanuit de ambulance niet doorgestuurd krijgt kan er ook geen politie meegestuurd worden.

Is de communicatie in gelderland-midden dan echt zo slecht tussen de mka en de politiemeldkamer? Ik ben zelf behoorlijk goed bekend in gelderland-midden maar wist niet dat het zo geregeld was. In onze regio is het, als ik het zo hoor, veel beter op elkaar afgestemd.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #37 Gepost op: 7 april 2011, 12:38:37
Maar laatst zat ik bij iemand in de auto en die reed dus gewoon zomaar door rood en kreeg ik te horen "wel eens in Rotterdam geweest?
Dit is Rotterdamse rij-stijl"

Dan weet ik niet wat voor soort mensen jij kent in Rotterdam maar je wekt hiermee, missschien onbedoeld,
de indruk dat dit in Rotterdam als normaal wordt gezien.
Dit is absoluut niet waar en zal ook door de politie niet getolereerd worden kan ik je vertellen.
Ik heb eerder het vermoeden dat het om een zeer jong iemand gaat die totaal nog niet weet en/of door heeft dat hij een vergunning heeft gekregen om te mogen auto rijden en dat dit ten alle tijden kan worden ingetrokken.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

thetwin84

• Senior gebruiker
    • EHBO-Hedrin
Reactie #38 Gepost op: 7 april 2011, 12:47:23

Beste Mike,

Ik heb al aangegeven dat wanneer ik naar een AED melding zou gaan dat ik niet de vliegles wil nemen en mij dus wel aan de verkeersregels zou moeten houden hier in het dorp. Dat ik mijn voertuig toevallig amber erin heb zitten word dat alleen gebruikt wanneer dat mag en kan. ter plaatsen komen bij ongevallen... of als er ergens op straat een AED melding zou zijn en je bent als eerste te plaatsen of als je voor een stoplicht staat TEWACHTEN en je ziet er eentje voor je auto neer gaan dan is het handig... maar er is mijn verteld door meerdere agenten dat rijden met amber mij een boete oplevert van 60 euro... naar mijn mening kan ik die beter besteden.

Maar ik heb het hier over het algemeen gesproken.. en daarom is de discussie ook opgekomen dat er juist mensen meer normaal gedrag gaan vertonen naar een AED-alert. Wanneer ik onderweg zou gaan... (heeft voor mij vrij weinig nut vaak omdat wanneer ik vertrek de brandweer ook vertrekt) en ik vlak in de buurt van de kazerne woon.  Maar er zijn zoveel mensen die zich absurt door het verkeer heen jagen.

Dan weet ik niet wat voor soort mensen jij kent in Rotterdam maar je wekt hiermee, missschien onbedoeld,
de indruk dat dit in Rotterdam als normaal wordt gezien.
Dit is absoluut niet waar en zal ook door de politie niet getolereerd worden kan ik je vertellen.
Ik heb eerder het vermoeden dat het om een zeer jong iemand gaat die totaal nog niet weet en/of door heeft dat hij een vergunning heeft gekregen om te mogen auto rijden en dat dit ten alle tijden kan worden ingetrokken.

ik ken zelf niemand uit Rotterdam maar die persoon  waarbij in de auto zat blijkbaar wel... snapte er ook weinig van maar ja... ik zeg alleen maar wat tegen mij gezegd is. Het ging over een man die al de 40 gepasseerd was die het mij vertelden.

CM

• Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #39 Gepost op: 7 april 2011, 13:19:44
Beste mensen,

De Veiligheids- en Gezondheidsregio Gelderland Midden kiest ervoor om op 2 manieren de delay bij een hartstilstand te verkorten:

1) Burger AED-alert en 2) First Responder Brandweer. Er wordt bewust geen gebruik gemaakt van de politie i.v.m. de privacy van de patiënt. Dat is de uitgangspunt van mijn werkgever. Mijn mening:  :-X

CM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon