Over welke kazerne heb je het dan?
Dat neemt niet weg dat mijn argument nog steeds blijft staan, de kans dat er een politieauto in de buurt rijd is altijd aanwezig. Al zijn ze een minuut eerder dan de FRB, dan kan die minuut toch het verschil maken.
Dat klopt dat er misschien heel toevallig een wagen van de politie in de buurt is. Maar die zien dan ook het pickupje van de brandweer rijden en kunnen ze als nog reageren. Al is het zoals je zegt alleen al voor het opvangen van de familieleden. Maar bij ons rijd de brandweer standaard met 4 man en in Arnhem voor zover ik het heb meegekregen met 2 man.
Omtrent het overtreden van verkeersregels, het lijkt mij zeer ongewenst dat mensen die reageren op AED alerts door rood rijden, te hard rijden etc. Volgens mij is de AED alert ooit opgezet voor hulpverlening in de buurt, dat zou je eigenlijk te voet / op de fiets moeten kunnen doen....
Een geluk voor dit dorp als je vliegles wil dan moet je hier in het dorp gaan hard rijden overal drempels.
Echter weet ik dat het in Arnhem net even iets anders is en dat het daar regelmatig makkelijker is om de auto te pakken. Zo heb je bijvoorbeeld omgeving sonsbeekpark. en dan krijg je een melding reanimatioe sonsbeekpark... nou berg je maar er zijn iets van 4 ingangen dus waar moet je zijn. Uit eindelijk hebben we de locatie kunnen vinden maar wel telaat want de brw en ambu hadden blijkbaar wel de goede locatie doorgekregen. Jammer maar we hadden de verkeerde ingang.
Het door rood rijden in Velp is een ander verhaal... wel mogelijk (waar in het land niet) maar niet gewenst. Maar laatst zat ik bij iemand in de auto en die reed dus gewoon zomaar door rood en kreeg ik te horen "wel eens in Rotterdam geweest? Dit is Rotterdamse rij-stijl"
dus ja hier kun je niets mee... Misschien dat er hier in de omgeving wat meer gelet moet worden op roodrijdders dan zou het ook niet gebeuren bij een AED-alert