Overtreden verkeersregels onderweg naar AED-alert

Auteur Topic: Overtreden verkeersregels onderweg naar AED-alert  (gelezen 28486 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #40 Gepost op: 7 april 2011, 13:37:01
De Veiligheids- en Gezondheidsregio Gelderland Midden kiest ervoor om op 2 manieren de delay bij een hartstilstand te verkorten:
 Er wordt bewust geen gebruik gemaakt van de politie i.v.m. de privacy van de patiënt.

En daarmee zijn ze volgens mij de enige regio in Nederland?  :-X
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

thetwin84

• EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #41 Gepost op: 7 april 2011, 13:40:18
Is er niet een overkoepelende organisatie die boven de veiligheidsregio's staan? Zodat dit eens bespreekbaar gemaakt kan worden? Het is toch raar dat de ene regio wel politie mee stuurt en de andere regio dat niet doet.
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #42 Gepost op: 7 april 2011, 13:48:51
Het is inderdaad raar maar aan de andere kant, kom op zeg het is Nederland, en hier gebeuren wel vaker dingen die we niet kunnen volgen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

CM

• Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #43 Gepost op: 7 april 2011, 13:52:27
Is er niet een overkoepelende organisatie die boven de veiligheidsregio's staan? Zodat dit eens bespreekbaar gemaakt kan worden? Het is toch raar dat de ene regio wel politie mee stuurt en de andere regio dat niet doet.

Ja, BiZa. Ik denk alleen niet dat ze zich hiermee zullen gaan bemoeien.

Kijk, het is niet zo zwart-wit als het er staat. Sowieso geldt het alleen voor privé-adressen, bij meldingen in openbare ruimtes wordt de politie ook meegealarmeerd. Ook kunnen ze worden gealarmeerd op ons verzoek. Verder is het ook nog zo dat je geen appels met peren kunt vergelijken. Amsterdam heeft een fijnmazig netwerk van surveillance-auto's, dat is hier niet het geval waardoor de potentiële meerwaarde aantoonbaar minder is.

Al met al zou ik het hier geen achtergestelde regio willen noemen, het werkt alleen anders. Wat in de grote stad de gewoonte is hoeft niet overal te passen.

CM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #44 Gepost op: 7 april 2011, 14:14:56
Jij begint erover, Ik ken wel wat bronnen binnen de regio waar jij het over hebt, en bij reanimaties wordt er gewoon mee gereden.

Ondanks dat P2000 misschien daar geen bron voor is heeft hij wel gelijk, ik ben bij een zeer groot aantal reanimaties geweest in barneveld (gelderland-midden) en slecht een hele enkele keer komt er politie.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #45 Gepost op: 7 april 2011, 15:29:42
Ondanks dat P2000 misschien daar geen bron voor is heeft hij wel gelijk, ik ben bij een zeer groot aantal reanimaties geweest in barneveld (gelderland-midden) en slecht een hele enkele keer komt er politie.

Tja, ik heb er zelf enkele gezien in deze regio waarbij de politie wel aanwezig was. Dan is dat dus toeval geweest. Daarnaast heb ik het nog nagevraagd bij een kennis en die gaf hetzelfde aan.

thetwin84

• Senior gebruiker
    • EHBO-Hedrin
Reactie #46 Gepost op: 7 april 2011, 16:41:55
Tja, ik heb er zelf enkele gezien in deze regio waarbij de politie wel aanwezig was. Dan is dat dus toeval geweest. Daarnaast heb ik het nog nagevraagd bij een kennis en die gaf hetzelfde aan.

en gaat het dan om Regio 7?

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #47 Gepost op: 7 april 2011, 16:42:18
en gaat het dan om Regio 7?
Ja, anders had ik het niet gezegd. ;)

thetwin84

• Senior gebruiker
    • EHBO-Hedrin
Reactie #48 Gepost op: 7 april 2011, 17:02:23
Welke plaatsen heb je het dan over Regio 7 is toch ook nog redelijk groot.

PietjePuk

• Senior gebruiker
Reactie #49 Gepost op: 7 april 2011, 17:32:10
Je bent een (normale, zonder vrijstellingen) burger, ook als je onderweg bent naar een AED alert.
Burgers dienen zich aan de verkeersregels te houden.

Opgelost.