Overtreden verkeersregels onderweg naar AED-alert

Auteur Topic: Overtreden verkeersregels onderweg naar AED-alert  (gelezen 28053 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Gepost op: 6 april 2011, 00:06:44
Nou dan wakker ik de discussie uit een ander gedeelte in het forum hier ook maar aan.
Want als ik als eerste hulp verlener reageer op een AED - Alert en ik ren naar mijn auto en ga met spoed ter plaatsen en precies onderweg omdat je iets teveel gas gegeven hebt POING politie volgen voor je neus of STOP POLITIE.. en ik rij door en reageer er niet op. En laat ze mij volgen ipv andersom... in dat geval bestaat er een kans dat ik twee vliegen in 1 klap sla... 2 agenten die kunnen assisteren bij reanimatie en ze hebben naar waarschijnlijkheid een AED bij zich.
En wanneer dan de patient door de ambulance is meegenomen wil ik best met de 2 heren of dames of 1 heer en 1 dame even praten over mijn te hard rijden. Wanneer daar behoefte aan is... dan kunnen ze ook (tsja het zijn ook hulpverleners) misschien mijn verhaal aanhoren...


[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #1 Gepost op: 6 april 2011, 00:22:00
Ander voorbeeld:

er staat een verkeersregelaar het verkeer te regelen (ja ik ben zelf evenementen verkeersregelaar)
Ik zie meneer voor me neus aanstaan en ik ben onderweg naar een AED alert.

Verkeersregelaar geeft een stop teken. verdorie ik ben onderweg naar een AED alert en er mag geen tijd verloren gaan.
Persoonlijk zou ik het zelf erg prettig vind wanneer iemand op mij af komt rijden (stapvoets) het raam zou opendoen keer zou schreeuwen van REANIMATIE of AED-ALERT dan zou ik de weg voor die persoon vrij maken. Maar niet iedereen reageert zo.

Wat mag wel en wat mag niet in geval van een verkeersregelaar in mijn geval ben ik bevoegd evenementen verkeersregelaar maar als oom agent nou het verkeer staat te regelen? en oom agent geeft een stopteken?
Hoe kan ik dan het beste reageren als verkeersdeelnemer?
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #2 Gepost op: 6 april 2011, 00:34:45
Heel simpel vertel de agent in kwestie het zelfde als wat je de VKR zou vertellen.
Zolang je beleefd blijf ( onder de stress die je hebt ) kan er een hoop lijkt mij.
Als ik ergens zou staan als VKR heb ik meestal de melding wel meegekregen via de pieper vaak rijdt ook de BRW en kan je z.s.m. doorkomen.
Er kan hooguit gevraagd worden om bewijs te laten zien en dat is je smsbericht en dat liegt niet.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Reactie #3 Gepost op: 6 april 2011, 09:10:31
Nou dan wakker ik de discussie uit een ander gedeelte in het forum hier ook maar aan.
Want als ik als eerste hulp verlener reageer op een AED - Alert en ik ren naar mijn auto en ga met spoed ter plaatsen en precies onderweg omdat je iets teveel gas gegeven hebt POING politie volgen voor je neus of STOP POLITIE.. en ik rij door en reageer er niet op. En laat ze mij volgen ipv andersom... in dat geval bestaat er een kans dat ik twee vliegen in 1 klap sla... 2 agenten die kunnen assisteren bij reanimatie en ze hebben naar waarschijnlijkheid een AED bij zich.
En wanneer dan de patient door de ambulance is meegenomen wil ik best met de 2 heren of dames of 1 heer en 1 dame even praten over mijn te hard rijden. Wanneer daar behoefte aan is... dan kunnen ze ook (tsja het zijn ook hulpverleners) misschien mijn verhaal aanhoren...
Heel mooi. Daarvoor is het een discussieforum. ;D
Ik vind deze casus wel erg onwaarschijnlijk. Een AED-alert wordt uitgegeven aan meerdere hulpverleners in een straal van 1 km rond het slachtoffer. Gezien het beleid bij de politie bij het rijden op onwelwordingen en zeker reanimaties is de kans zo goed als 0,0 dat je onderweg in die kilometer een politieauto tegenkomt die niet al op weg is naar die reanimatie. Met andere woorden: Er is geen politieagent in de buurt die op dat moment tijd heeft voor een bekeuring.
Ander voorbeeld:

er staat een verkeersregelaar het verkeer te regelen (ja ik ben zelf evenementen verkeersregelaar)
Ik zie meneer voor me neus aanstaan en ik ben onderweg naar een AED alert.

Verkeersregelaar geeft een stop teken. verdorie ik ben onderweg naar een AED alert en er mag geen tijd verloren gaan.
Persoonlijk zou ik het zelf erg prettig vind wanneer iemand op mij af komt rijden (stapvoets) het raam zou opendoen keer zou schreeuwen van REANIMATIE of AED-ALERT dan zou ik de weg voor die persoon vrij maken. Maar niet iedereen reageert zo.

Wat mag wel en wat mag niet in geval van een verkeersregelaar in mijn geval ben ik bevoegd evenementen verkeersregelaar maar als oom agent nou het verkeer staat te regelen? en oom agent geeft een stopteken?
Hoe kan ik dan het beste reageren als verkeersdeelnemer?

Zo snel en zo vriendelijk mogelijk uitleggen waar je naar toe gaat. Mocht dat niet helpen dan houdt het toch echt op. Er worden meerdere hulpverleners gewaarschuwd bij een AED-alert. Daarnaast rijdt de professionele hulpverlening ook.

Natuurlijk snap ik dat je absoluut wilt helpen als je een sms-je krijgt, maar wees wel voorzichtig bij wat je doet. Je hebt geen vrijstelling van verkeersregels zoals hulpdiensten deze hebben. Je zal altijd medewerking van andere mensen moeten vragen. AED-alert is gewoon nog niet zo'n heel bekend verschijnsel. Het is ook niet in iedere regio beschikbaar. Zodra het meer bekendheid krijgt zal je ook minder barrières tegenkomen. Natuurlijk gaat het om mensenlevens, maar alleen rust kan je redden. ;)


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #4 Gepost op: 6 april 2011, 12:09:27
Heel mooi. Daarvoor is het een discussieforum. ;D
Ik vind deze casus wel erg onwaarschijnlijk. Een AED-alert wordt uitgegeven aan meerdere hulpverleners in een straal van 1 km rond het slachtoffer. Gezien het beleid bij de politie bij het rijden op onwelwordingen en zeker reanimaties is de kans zo goed als 0,0 dat je onderweg in die kilometer een politieauto tegenkomt die niet al op weg is naar die reanimatie. Met andere woorden: Er is geen politieagent in de buurt die op dat moment tijd heeft voor een bekeuring.Zo snel en zo vriendelijk mogelijk uitleggen waar je naar toe gaat. Mocht dat niet helpen dan houdt het toch echt op. Er worden meerdere hulpverleners gewaarschuwd bij een AED-alert. Daarnaast rijdt de professionele hulpverlening ook.

Natuurlijk snap ik dat je absoluut wilt helpen als je een sms-je krijgt, maar wees wel voorzichtig bij wat je doet. Je hebt geen vrijstelling van verkeersregels zoals hulpdiensten deze hebben. Je zal altijd medewerking van andere mensen moeten vragen. AED-alert is gewoon nog niet zo'n heel bekend verschijnsel. Het is ook niet in iedere regio beschikbaar. Zodra het meer bekendheid krijgt zal je ook minder barrières tegenkomen. Natuurlijk gaat het om mensenlevens, maar alleen rust kan je redden. ;)

Bij P2000 gebeurd het hier in de regio 7 vrij weinig dat de politie meegestuurd word naar een FRB-melding / AED-melding dat houd dus in dat ze ook niet op de hoogte zijn (lijkt mij) dus het is natuurlijk altijd mogelijk. Wanneer je al bijvoorbeeld door rood zou gaan en je hebt een motoragent over het hoofd gezien dan heb je al bingo. (nu weet ik dat een collega van mij dit stapvoets (zoals een ambu dat ook behoort te doen) doet wanneer hij onderweg naar een AED-melding gaat).
 
Citaat
Zo snel en zo vriendelijk mogelijk uitleggen waar je naar toe gaat. Mocht dat niet helpen dan houdt het toch echt op. Er worden meerdere hulpverleners gewaarschuwd bij een AED-alert. Daarnaast rijdt de professionele hulpverlening ook.

Natuurlijk snap ik dat je absoluut wilt helpen als je een sms-je krijgt, maar wees wel voorzichtig bij wat je doet. Je hebt geen vrijstelling van verkeersregels zoals hulpdiensten deze hebben. Je zal altijd medewerking van andere mensen moeten vragen. AED-alert is gewoon nog niet zo'n heel bekend verschijnsel. Het is ook niet in iedere regio beschikbaar. Zodra het meer bekendheid krijgt zal je ook minder barrières tegenkomen. Natuurlijk gaat het om mensenlevens, maar alleen rust kan je redden.

Het is voor mij op dit moment nog steeds onbekend om hoeveel hulpverleners het gaat die zo'n AED-alert bij mij in het dorp krijgt. Het valt mij op dat er op dit moment op beide forums nog niet op mijn vraag gereageerd is dus het zullen er niet al teveel zijn.
Ik ga vandaag eens een email doen naar de plaatselijke EHBO vereniging om eens te kijken of die mij kunnen vertellen of er nog mensen zijn aangemeld bij AED-alert.
Dat de prof. hulp rijd lijkt mij duidelijk en grote kans dat wanneer je onderweg gaat en de verkeersregelaar zou je er niet door willen laten dat de hulpdiensten dezelfde weg als jou rijden en dan zitten ze met blauw blauw achter je...  Wanneer amber bij mij niet zijn werk doet bij een verkeersregelaar dan zou blauw blauw zijn werk als nog doen van opzij wij hebben haast... (maar dat terzijde anders gaat er hier een discussie plaats vinden over iets wat verder op in het forum al plaats vind.)
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #5 Gepost op: 6 april 2011, 12:12:10
Bij P2000 gebeurd het hier in de regio 7 vrij weinig dat de politie meegestuurd word naar een FRB-melding / AED-melding dat houd dus in dat ze ook niet op de hoogte zijn (lijkt mij) dus het is natuurlijk altijd mogelijk. Wanneer je al bijvoorbeeld door rood zou gaan en je hebt een motoragent over het hoofd gezien dan heb je al bingo. (nu weet ik dat een collega van mij dit stapvoets (zoals een ambu dat ook behoort te doen) doet wanneer hij onderweg naar een AED-melding gaat).

Hoe kom je aan die wijsheid? Bij ons in de regio worden wij altijd meegestuurd met een reanimatie. En ik weet dat het zo goed als in alle regio's ook gewoon gebeurd. Dus ik zet grote vraagtekens bij jou opmerking.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #6 Gepost op: 6 april 2011, 12:15:58
Hoe kom je aan die wijsheid? Bij ons in de regio worden wij altijd meegestuurd met een reanimatie. En ik weet dat het zo goed als in alle regio's ook gewoon gebeurd. Dus ik zet grote vraagtekens bij jou opmerking.

http://www.112meldingen.nl vink regio 7 aan en zoek op FRB meldingen en politie... en je ziet dat er bij FRB-meldingen geen politie staat en wel AMBU en BRW, kwestie van gewoon P2000 in de gaten houden en niets wijsheden.
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #7 Gepost op: 6 april 2011, 12:18:23
http://www.112meldingen.nl vink regio 7 aan en zoek op FRB meldingen en politie... en je ziet dat er bij FRB-meldingen geen politie staat en wel AMBU en BRW, kwestie van gewoon P2000 in de gaten houden en niets wijsheden.

En sinds wanneer word de politie gealarmeerd via P2000?? Wel eens van C2000 gehoord??


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #8 Gepost op: 6 april 2011, 12:25:56
De politie werkt niet met p2000, anders dan enkele ondersteunende diensten / persalarmering.  ::)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #9 Gepost op: 6 april 2011, 12:28:44
En sinds wanneer word de politie gealarmeerd via P2000?? Wel eens van C2000 gehoord??

Ook staat overal in alle topics al aangegeven P2000 is geen exacte wetenschap. Alarmeringen kunnen ook op andere manieren worden gedaan(C2000, GSM). Zeker voor de politie, P2000 alarmeringen van politie eenheden vind buiten mobiele eenheden en piket functionarissen niet plaats.