Overtreden verkeersregels onderweg naar AED-alert

Auteur Topic: Overtreden verkeersregels onderweg naar AED-alert  (gelezen 28057 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #60 Gepost op: 7 april 2011, 18:21:24
Je komt nog eens wat te weten op het forum, nog meer dan dat je normaal gesproken op een opendag krijgt te weten. (waarschijnlijk omdat er dan niet naar gevraagd word)
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #61 Gepost op: 7 april 2011, 21:13:41
Verkeersregelaar geeft een stop teken. verdorie ik ben onderweg naar een AED alert en er mag geen tijd verloren gaan.
Persoonlijk zou ik het zelf erg prettig vind wanneer iemand op mij af komt rijden (stapvoets) het raam zou opendoen keer zou schreeuwen van REANIMATIE of AED-ALERT dan zou ik de weg voor die persoon vrij maken. Maar niet iedereen reageert zo.

Wat mag wel en wat mag niet in geval van een verkeersregelaar in mijn geval ben ik bevoegd evenementen verkeersregelaar maar als oom agent nou het verkeer staat te regelen? en oom agent geeft een stopteken?
Hoe kan ik dan het beste reageren als verkeersdeelnemer?

Als beroepsregelaar kan ik je melden dat een grote meerderheid van mijn collega's niets gaan doen met het schreeuwen van iets in de trand van reanimatie of aed. gedachte hierachter: heel simpel, iedereen kan het gaan roepen om maar sneller langs de regelaar te komen. En langzaam oprijden richting verkeersregelaar is al helemaal niet wenselijk omdat je daarmee buiten jezelf ook anderen in gevaar brengt.
Verder in dit topic zag ik je spreken over amber. Ook hier doen wij niets aan... leuk dat je extra verlichting hebt maar het zou ons niet aanzetten om je daardoor eerder door te laten gaan (speciaal/zwaar transport uitgezonderd natuurlijk)
Tot slot. Als blauw-blauw vanuit de zelfde richting komt kies ik (en ik weet meerdere regelaars) het liefst voor de optie:
kruising dicht en blauw-blauw via tegengestelde richting laten rijden, daarna gewoon weer rustig gaan regelen.
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #62 Gepost op: 7 april 2011, 21:19:59
Als beroepsregelaar kan ik je melden dat een grote meerderheid van mijn collega's niets gaan doen met het schreeuwen van iets in de trand van reanimatie of aed. gedachte hierachter: heel simpel, iedereen kan het gaan roepen om maar sneller langs de regelaar te komen.

En het tonen  van de AED melding op de mobiele telefoon? Is dat wel voldoende?
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #63 Gepost op: 7 april 2011, 21:26:45
En het tonen  van de AED melding op de mobiele telefoon? Is dat wel voldoende?

hoe groot is dat display van jou toestel dan...??

Regelaar midden op de kruising en jij voor het kruisingsvlak...
is toch al gauw 10m op een kleine kruising.. dan zie ik jou smsje niet.
En dan komen we weer op het stukje dat langzaam doorrijden richting regelaar
helemaal niet wenselijk is omdat daardoor gevaar ontstaat en irritatie.

Heel spijtig maar daar valt geen rekening mee te houden door een regelaar.
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #64 Gepost op: 7 april 2011, 21:27:59
hoe groot is dat display van jou toestel dan...??

Ik stelde de vraag om anderen voor te zijn, ik kom zelf niet in deze situatie terecht.  ;)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #65 Gepost op: 7 april 2011, 21:28:38
En het tonen  van de AED melding op de mobiele telefoon? Is dat wel voldoende?

Vroeger(ja ik word oud) deden we het nog wel zelf verkeer regelen om een kruising. Is er tegenwoordig niet meer bij..........


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #66 Gepost op: 7 april 2011, 21:33:00
[offtopic]

Vroeger(ja ik word oud) deden we het nog wel zelf verkeer regelen om een kruising. Is er tegenwoordig niet meer bij..........

vroeger konden agenten dat ook nog...
Tegenwoordig kunnen vele agenten het niet eens (meer).

Heb wel eens meegemaakt dat we een combinatie (agenten en beroepsregelaars) hadden..
kruising mocht vrijgegeven worden.. politie vertrok met de mededeling geven jullie maar vrij, daar zijn jullie beter in  O0
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #67 Gepost op: 7 april 2011, 21:35:20
[offtopic]
vroeger konden agenten dat ook nog...
Tegenwoordig kunnen vele agenten het niet eens (meer).

Nou kan het nog hoor. Heb het geleerd op de twee moeilijkste kruisingen van Amsterdam(Stadhouderskade-Ferdinand bollstraat en Linaeusstraat-Wijtenbachstraat). Vond en vind het nog steeds leuk om te doen echter al tijden niet meer gedaan...


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #68 Gepost op: 7 april 2011, 21:47:11
[offtopic]
Nou kan het nog hoor. Heb het geleerd op de twee moeilijkste kruisingen van Amsterdam(Stadhouderskade-Ferdinand bollstraat en Linaeusstraat-Wijtenbachstraat). Vond en vind het nog steeds leuk om te doen echter al tijden niet meer gedaan...

ik heb het ook geleerd in A'dam op de kruising
Arent janszoon ernststraat/van Leijenberghstraat. En ook rond het CS al staan regelen

[/offtopic]

Ben eigenlijk wel benieuwd naar de meningen van de politieagenten onder ons over de houding van mij (en ook collega's) over het "negeren" van de AED'er
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #69 Gepost op: 7 april 2011, 21:49:17
Nou dan wakker ik de discussie uit een ander gedeelte in het forum hier ook maar aan.
Want als ik als eerste hulp verlener reageer op een AED - Alert en ik ren naar mijn auto en ga met spoed ter plaatsen en precies onderweg omdat je iets teveel gas gegeven hebt POING politie volgen voor je neus of STOP POLITIE.. en ik rij door en reageer er niet op. En laat ze mij volgen ipv andersom...

Beetje nutteloze vraagstelling. Als burger-AED'er oid moet je niet ter plaatse, maar mag je. Je bent aanvulling op andere hulpverleners. Met spoed ter plaatse ja, maar binnen de verkeersregels. Je hebt daar door een sms-je niet opeens vrijstelling van. En ook niet met een losse oranje pit op je dak.
Als je dus onderweg daarvoor staande gehouden wordt geheel terecht. Doorrijden na een stopteken is ook strafbaar, wat de reden ook is. Nogmaals je hebt geen enkele vrijstelling.

Over casus 2, de verkeersregelaar. Zelfde laken een pak. Die verkeersregelaars staan er niet voor niets. Ze staan daar voor jouw veiligheid en/of die van de betrokkenen in het gebied dat ze vrijhouden/reguleren.