Verkeersregelaar geeft een stop teken. verdorie ik ben onderweg naar een AED alert en er mag geen tijd verloren gaan.
Persoonlijk zou ik het zelf erg prettig vind wanneer iemand op mij af komt rijden (stapvoets) het raam zou opendoen keer zou schreeuwen van REANIMATIE of AED-ALERT dan zou ik de weg voor die persoon vrij maken. Maar niet iedereen reageert zo.
Wat mag wel en wat mag niet in geval van een verkeersregelaar in mijn geval ben ik bevoegd evenementen verkeersregelaar maar als oom agent nou het verkeer staat te regelen? en oom agent geeft een stopteken?
Hoe kan ik dan het beste reageren als verkeersdeelnemer?
Als beroepsregelaar kan ik je melden dat een grote meerderheid van mijn collega's niets gaan doen met het schreeuwen van iets in de trand van reanimatie of aed. gedachte hierachter: heel simpel, iedereen kan het gaan roepen om maar sneller langs de regelaar te komen. En langzaam oprijden richting verkeersregelaar is al helemaal niet wenselijk omdat je daarmee buiten jezelf ook anderen in gevaar brengt.
Verder in dit topic zag ik je spreken over amber. Ook hier doen wij niets aan... leuk dat je extra verlichting hebt maar het zou ons niet aanzetten om je daardoor eerder door te laten gaan (speciaal/zwaar transport uitgezonderd natuurlijk)
Tot slot. Als blauw-blauw vanuit de zelfde richting komt kies ik (en ik weet meerdere regelaars) het liefst voor de optie:
kruising dicht en blauw-blauw via tegengestelde richting laten rijden, daarna gewoon weer rustig gaan regelen.