Overtreden verkeersregels onderweg naar AED-alert

Auteur Topic: Overtreden verkeersregels onderweg naar AED-alert  (gelezen 28060 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #80 Gepost op: 8 april 2011, 11:38:16
Maar zien ze een hennepkwekerij op zolder, of vier automatische wapens onder het bed, dan mogen ze niet zomaar dat aan de politie doorgeven. Ik vind het bijzonder dat het toch wel gebeurt.

Hennepkwekerijen worden steeds vaker door bendes gerund. Dan kan je in het belang van je eigen veiligheid echt de politie er wel bij vragen. En die vier automatische wapens liggen daar zeker omdat ze daar zo mooi liggen?  :-X
Ik kan me goed voorstellen dat je jezelf als ambulance medewerker echt niet veilig voelt. Ik beide situaties kan ik me zeer goed voorstellen dat je er politie assistentie bij vraagt.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Azijnzeikerd

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #81 Gepost op: 8 april 2011, 11:40:26
Hier ben ik het niet helemaal mee eens, de verpleegkundige heeft een geheimhoudingsplicht over o.a. de verwondingen/verhalen van het slachtoffer. Op het moment dat hij/zij verteld dat ze is neer gestoken door zijn/haar vriend(in) mag dit wel worden door gegeven.

Je hoeft het niet eens met mij te zijn, dat mag, maar je weet duidelijk niet waar je over praat. Ook in deze situatie heeft de verpleegkundige / het ambulanceteam zich VOLLEDIG aan de geheimhoudingsplicht te houden.


Azijnzeikerd

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #82 Gepost op: 8 april 2011, 11:45:18
Hennepkwekerijen worden steeds vaker door bendes gerund. Dan kan je in het belang van je eigen veiligheid echt de politie er wel bij vragen. En die vier automatische wapens liggen daar zeker omdat ze daar zo mooi liggen?  :-X
Ik kan me goed voorstellen dat je jezelf als ambulance medewerker echt niet veilig voelt. Ik beide situaties kan ik me zeer goed voorstellen dat je er politie assistentie bij vraagt.

Ik chargeer natuurlijk een beetje, maar tref je in deze situaties iemand aan met, een gebroken enkel die verder vriendelijk en coöperatief is, dan is er mijner inziens geen direct gevaar. In elke woning in Nederland liggen wapens, in elk keukenkastje, maar daar komt de politie ook niet standaard voor  098uo

En wie weet wat voor criminele bende er huist in een gigantische, keurige, villa in Blaricum waar iemand 112 gebeld heeft omdat ie hartklachten heeft......


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #83 Gepost op: 8 april 2011, 11:50:33
Ik snap je punt, maar een keukenmes is net even wat anders als een automatisch vuurwapen.  998765
Over het zojuist genoemde verhaal over het steekincident. Het is maar net hoe je het uitlegt. Bovendien, als de MKA een belletje krijgt dat er iemand is neergestoken, dan wordt er volgens mij automatisch politie mee gealarmeerd. Zo wordt er ook nog wel eens de politie gebeld als er slachtoffers met schotwonden binnen komen in het ziekenhuis. Dan is er vrij weinig dreiging, maar er wordt toch gebeld.

Maar we dralen weer af, back on topic omtrent de aed alerts? ;) De geheimhoudingsplicht is/wordt al besproken in andere topics...  O0
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #84 Gepost op: 8 april 2011, 12:02:33
Je hoeft het niet eens met mij te zijn, dat mag, maar je weet duidelijk niet waar je over praat. Ook in deze situatie heeft de verpleegkundige / het ambulanceteam zich VOLLEDIG aan de geheimhoudingsplicht te houden.

Hmm, jammer dat je dit zo schets.. Dan moet school toch maar eens andere dingen leren.. En ik weet wel waar ik over praat hoor, ben vorig jaar tussentijds gestopt als verpleegkundige in opleiding.

De verpleegkundige heeft een medisch beroepsgeheim en daar valt niet onder dat wat hij/zij waarneemt in de huiselijke situatie zoals (automatische)vuurwapen(s)/wietplantage. Vaak omdat dit een (mogelijke) bedreiging kan vormen voor het ambulance personeel..

Op moment dat je stelselmatige mishandeling ziet, zou je dit formeel niet mogen door geven, tenzij het slachtoffer er mee instemd.

Citaat
Artsen en verpleegkundigen in de jeugdgezondheidszorg hebben, net als andere hulpverleners in de gezondheidszorg, een geheimhoudingsplicht. Assistenten tekenen hiervoor een geheimhoudingsverklaring. Geheimhouding betekent dat de arts of verpleegkundige gegevens over een cliënt niet aan anderen mag geven. Ook niet aan de echtgeno(o)t(e) of kinderen. De zorgverlener mag dit alleen doen als de cliënt daar toestemming voor heeft gegeven. De arts of verpleegkundige mag de zwijgplicht doorbreken als volgens haar of zijn inschatting het kind een ernstig risico loopt.
Bron: http://www.ddjgz.nl/index.cfm?act=vena.tonen&vrid=6 Dit stukje gaat dan even over kinderen, maar ditzelfde geldt ook voor volwassenen..

Edit: BOT - reactie mag via PM
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #85 Gepost op: 8 april 2011, 21:21:51
Je hoeft het niet eens met mij te zijn, dat mag, maar je weet duidelijk niet waar je over praat. Ook in deze situatie heeft de verpleegkundige / het ambulanceteam zich VOLLEDIG aan de geheimhoudingsplicht te houden.

Bij geschetste voorbeelden (plantages, wapens, weet ik wat) gaat er heus een melding uit. Je hebt medisch beroepsgeheim en geheimpjes. Want ik voel mij al gauw niet erg veilig.  ;) Dus, zodra ik in de smiezen krijg dat ik met (drugs)criminelen van doen heb, gaat er een melding uit.  O0


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #86 Gepost op: 8 april 2011, 21:25:14
Sterker nog: als ik een stelletje opgepoetste machinepistolen zie, druk ik mijn noodknop in.  98uiye


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #87 Gepost op: 8 april 2011, 22:11:46
het onderwerp word wel erg uitgebreid, hoe kan ik het topic aanpassen aan "overtredingen tijdens en onderweg naar AED-alert"? Welke mod wil dat ajb even doen? ik heb hem niet zelf aangemaakt namelijk (A)

Maar om even verder tegaan.. als een EHBO'er een machinegeweer of iets dergelijks onder het bed ziet liggen... en hij is als eerste ter plaatsen... zou me niet erg prettig voelen.. en zou blij wezen als de overige hulpdiensten ter plaatsen zouden komen en een beetje sneller... die 6 minuten aanrij tijd van een hulpdienst duren erg lang wanneer je aan het pompen bent en je ziet dat onder een meubelstuk liggen.
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #88 Gepost op: 8 april 2011, 22:23:34
het onderwerp word wel erg uitgebreid, hoe kan ik het topic aanpassen aan "overtredingen tijdens en onderweg naar AED-alert"? Welke mod wil dat ajb even doen? ik heb hem niet zelf aangemaakt namelijk (A)

Maar om even verder tegaan.. als een EHBO'er een machinegeweer of iets dergelijks onder het bed ziet liggen... en hij is als eerste ter plaatsen... zou me niet erg prettig voelen.. en zou blij wezen als de overige hulpdiensten ter plaatsen zouden komen en een beetje sneller... die 6 minuten aanrij tijd van een hulpdienst duren erg lang wanneer je aan het pompen bent en je ziet dat onder een meubelstuk liggen.

We gaan wel erg ver nu; een reanimatie bij Al Capone thuis. Je hebt gelijk; laten we teruggaan naar overtreden verkeersregels onderweg naar AED-alert.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #89 Gepost op: 8 april 2011, 22:32:33
Je mag naar een AED-alert en je moet niet.
Je moet de verkeersregels naleven en mag ze niet overtreden.

Zo simpel is het en niet anders. Je bent geen bestuurder van een voorrangsvoertuig en daar ook niet voor opgeleid(in de meeste gevallen). Dus doe je raar onderweg naar een AED-alert en ik zie je dan ga je op de bon.

Punt uit.