Dan der bij is het tot op heden voor zover ik het ook in dit stukje forum nog niet verboden om amber aan te hebben. Wanneer iemand met amber de auto op de oprit van het slachtoffer zet en dan de amber aanzet als is het maar een simpele flitslamp dan sta je buiten de openbare weg.
Tsja, ik wil er geen topic over amber verlichting van maken, want dat is er al. In het betreffende topic wordt door 4 agenten op rij beweerd dat het niet is toegestaan en dat zou bij mij toch enige twijfel veroorzaken. Maar ik zou het ook wel erg jammer vinden als je na een reanimatie naar buiten komt en je nog even een prent in je handen gedrukt krijgt voor verkeerde verlichting. Kan ik me eerlijk gezegd niet voorstellen
Wellicht (gokje, weet het niet zeker) gelden op een niet-afgesloten parkeerplaats dezelfde regels als op de openbare weg. Dat geldt in ieder geval voor grote parkeerplaatsen zoals bij de Macro/Sligro/Ikea, dus misschien ook wel voor een oprit? Misschien dat een knakker van de politie daar iets nuttigs over kan zeggen?
Ik begin de discussie een beetje inhoudsloos te vinden: "Stel dat ik tijdens een AED alert mijn auto op een oprit zet en dan wat oranje lampjes aanzet, wordt onze vriend de agent dan boos?".
Dan je laatste zin klopt niet en mag je 1,5 kilometer van maken. en van die 1.5 km pak ik er in mijn omgeving de 750 meter van want anders als ik aan kom is de brandweer al aanwezig.
In dit topic werd AED Alert genoemd en daarbij is de straal
1000m, niet 500m, niet 1500m en ook niet 750m. Wellicht worden bij andere soortgelijke initiatieven andere stralen gehanteerd.
De straal binnen AED Alert staat op 1 km rondom het slachtoffer.