Sorry kan het niet laten om er op in te gaan ;-)
O dat mag best hier hoor, het in tenslotte een antwoord dat voorkomt op mijn eerdere vraag/opmerking. en het gaat nog steeds over de vergunning die ingetrokken word om de simpele reden dat ze de bv niet op poten krijgen en geen eens staan ingeschreven in het handelsregister...
Een bv oprichten en draaiende houd brengt ook kosten met zich mee, ik heb daarvoor ooit een bedrag gehoord van rond de tienduizend euro. En als je dan bedenkt da de zorg niet echt een vetpot is, en in t achterhoofd houd dat er toch al wel een enkele private ambulance dienst is omgevallen zowel in NL als in Belgie.....
Maar als je het zo steld over vertrouwen en prive vermogen dan ga ik daar helemaal in mee, alblijf ik erbij dat een bv niet de meeste geschikte rechtsvorm is voor een klein bedrijfje. En dat werd laatst ook bevestigd in een artikel over ondernemingsvromen, daarin werd beschreven dat sommige bedrijven duizenden euro's zouden besparen als ze de BV om zouden zetten naar een andere rechtsvorm.
Je bericht maakt me veel duidelijk, want een bv-tje zal inderdaad beter over komen bij de verzekeraars dan een vof of weet ik veel wat nog meer voor rechtsvorm.