Patienten Vervoer Nederland raakt vergunning kwijt, inmiddels weer vergunning

Auteur Topic: Patienten Vervoer Nederland raakt vergunning kwijt, inmiddels weer vergunning  (gelezen 16131 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ambu ALS

• Forum gebruiker
  • Beroepsmatig in de ambulancezorg werkzaam
Ik had mezelf niet eerder is dit onderwerp verdiept maar wat een vreemd verhaal. het is maar een klein bedrijfje en dan vraag ik me sterk af waarom er voor een bv gekozen word als rechtsvorm, dit kost duizenden euro's per jaar om dit op te zetten en te regelen. als het bedrijf zo klein is zou ik eerder voor een vof of weet ik veel wat voor andere constructie kiezen, mits dit natuurlijk kan in combinatie met die licentie/vergunning kan.
Niet ingeschreven bij het handels register?? (zie laatste nieuws items) dat is toch een van de eerste dingen die je doet als je een bedrijf begint. en dan kan een vof later altijd nog omgezet worden lijkt me.

Het valt een beetje buiten het onderwerp, maar veel ondernemers kiezen voor de BV omdat dat fors meer bescherming geeft bij aansprakelijkheid ten opzichte van het privé vermogen. Fiscaal voordeel is er vrijwel nooit bij een netto winst van minder dan 50.000 euro. Bij juist bestuur is het het privé vermogen niet betrokken bij onverhoopt bankroet.

Het omzetten van een VOF naar een BV is zeker niet zomaar aan te bevelen. Een VOF is een samenraapsel van meerdere eenmanszaken (rechtspersonen). Een BV is een zelfstandig rechtspersoon. Als je overschakelt vanuit een ander rechtspersoon naar een BV zul je alles moeten aanpassen. Je algemene voorwaarden, je bankrelatie, al je zakelijke overeenkomsten en natuurlijk ook al je marketing uitingen zoals briefpapier etc. Vooral in de aanpassing van zakelijke overeenkomsten zit vaak veel pijn, niet alle contracten laten zich openbreken en je staat als onderhandelaar natuurlijk nooit sterk als jouw enige drijfveer is: het continueren van je contract met een partij alleen maar omdat je zelf van rechtspersoon wijzigt. En dan heb ik het nog niet over de kosten en (voorlopig nog) verplichte liquide storting. Als je van plan bent te groeien naar een situatie die een BV rechtvaardigt, dan is het starten in een nieuw op te richten BV een aanrader. Daarnaast geeft het -geheel onterecht- in het marktverkeer gewoon meer vertrouwen.

Sorry kan het niet laten om er op in te gaan ;-)
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever

mark hes

• Senior gebruiker
Sorry kan het niet laten om er op in te gaan ;-)
O dat mag best hier hoor, het in tenslotte een antwoord dat voorkomt op mijn eerdere vraag/opmerking. en het gaat nog steeds over de vergunning die ingetrokken word om de simpele reden dat ze de bv niet op poten krijgen en geen eens staan ingeschreven in het handelsregister... :o
Een bv oprichten en draaiende houd brengt ook kosten met zich mee, ik heb daarvoor ooit een bedrag gehoord van rond de tienduizend euro. En als je dan bedenkt da de zorg niet echt een vetpot is, en in t achterhoofd houd dat er toch al wel een enkele private ambulance dienst is omgevallen zowel in NL als in Belgie.....
Maar als je het zo steld over vertrouwen en prive vermogen dan ga ik daar helemaal in mee, alblijf ik erbij dat een bv niet de meeste geschikte rechtsvorm is voor een klein bedrijfje. En dat werd laatst ook bevestigd in een artikel over ondernemingsvromen, daarin werd beschreven dat sommige bedrijven duizenden euro's zouden besparen als ze de BV om zouden zetten naar een andere rechtsvorm.
Je bericht maakt me veel duidelijk, want een bv-tje zal inderdaad beter over komen bij de verzekeraars dan een vof of weet ik veel wat nog meer voor rechtsvorm.  ;)

Rescue

• Senior gebruiker
De Kamer van Koophandel levert vele informatie..

Naam: Patiënten Vervoer Nederland B.V.
Vestigingsadres: Beatrixpark  22  
Vestigingsplaats: 7101BN  Winterswijk
Internetadres: www.patientenvervoer.nl
KvK-nummer: 53985060
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging

De inschrijving is redelijk recent..

Ambu ALS

• Forum gebruiker
  • Beroepsmatig in de ambulancezorg werkzaam
En zie hier de nieuwe website van Patienten Vervoer Nederland

http://www.patientenvervoer.nl/

Twitter: Patientvervoer

De site ziet er al een stuk beter uit dan de vorige.
Taalgebruik en stijlgebruik is wat matig.

Ze hebben een medisch manager, zo is te lezen op de site.
Moet dat een arts zijn vraag ik me af.....

Uit betrouwbare bron weet ik dat er inderdaad een vergunning is aangevraagd bij de Provincie Gelderland.
Of die is afgegeven weet ik niet, maar ze zeggen zelf op de site van wel.
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever

EdM0

• Gast
Die 'medisch manager' was toentertijd naar horen zeggen een ambulanceverpleegkundige. Werkt ook veel samen met Ehbo Team Nederland.

VpkAgz

• Forum gebruiker
SEH arts in Nijmegen, tenminste in 2010 volgens dit blad:
http://www.umcn.nl/OverUMCstRadboud/Publicaties/Radbode/Documents/Radbode%2018,%2019%20november%202010.pdf

(Zie blz 4 onder het blokje met alarmnummer 55555)

mark hes

• Senior gebruiker
Ik denk dat Patienten Vervoer NL failliet is. Op onderstaande link staan 4 herkenbare PVN ambulances te koop (3x ambu en 1 MICU) en daarnaast nog 2 ambulance personenwagens waarvan ik ook vermoed dat ze van PVN zijn geweest.  ???
http://www.bvtrading.com/stock.html?catid=68

cavia

• Senior gebruiker
Auto's komen uit Winterswijk dus dit zou goed kunnen...

Ow, ik zie nu dat het zelfs nog op de zijkant staat ;)

VpkAgz

• Forum gebruiker
Ik denk dat Patienten Vervoer NL failliet is. Op onderstaande link staan 4 herkenbare PVN ambulances te koop (3x ambu en 1 MICU) en daarnaast nog 2 ambulance personenwagens waarvan ik ook vermoed dat ze van PVN zijn geweest.  ???
http://www.bvtrading.com/stock.html?catid=68

nee hoor, PVN rijdt nog steeds... Maar met andere auto's. O.a. een nieuwe T5 geloof ik.

cavia

• Senior gebruiker
hmm, maar ik zou als bedrijf zijnde voor verkoop toch mijn bedrijfsstickers eraf halen. voordat een of andere gek onder jou naam gaat rondrijden! e050