Dreigtweets en dreigmails via social media zoals Twitter en Facebook

Auteur Topic: Dreigtweets en dreigmails via social media zoals Twitter en Facebook  (gelezen 29308 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Arrestatie na 'dreigtweet' over bloedbad

http://www.rijnmond.nl/Homepage/Nieuws?view=%2FNews%2FDefault%2F2011%2Fapril%2FArrestatie%20na%20dreigtweet%20over%20bloedbad
10 april 2011

De schietpartij zaterdagmiddag in Alphen aan den Rijn zou nog eens 'dunnetjes worden overgedaan' in Hoogvliet, dreigde een 17-jarige jongen op Twitter. De politie nam de tweet serieus en pakte de jongen zaterdagnacht op.

De politie werd door een tip op het spoor gezet van de 'dreigtweet' en kwam onmiddelijk in actie. Na een kort onderzoek werd de twitteraar geïdentificeerd als een 17-jarige jongen uit Hoogvliet.

De jongen verwees in zijn tweet naar de schietpartij met een automatisch wapen in Alphen aan den Rijn, waardoor zaterdag zes mensen en de dader om het leven zijn gekomen. De schutter opende in een winkelcentrum het vuur op omstanders.

Samen sterk in de hulpverlening!

stammie

• Senior gebruiker
  • Het moet, dus het kan!
Reactie #1 Gepost op: 10 april 2011, 04:28:04
sneu tiepje  >:(

JarnoF

• Senior gebruiker
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Reactie #2 Gepost op: 10 april 2011, 09:30:23

http://www.rijnmond.nl/Homepage/Nieuws?view=%2FNews%2FDefault%2F2011%2Fapril%2FArrestatie%20na%20dreigtweet%20over%20bloedbad
10 april 2011

Ik las het ook net.
Is het niet zo. dat deze jongeman zich nu heeft schuldig gemaakt aan het aankondigen van een terroristische daad? Ongeacht wat zijn idealen in dit geval zijn..

Het is hoe dan ook een zeer sneu persoon, welke geen normen en waarden kent.

ralpje

• Forum gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 10 april 2011, 09:58:25
Of je het als een terroristische daad moet opvatten weet ik niet, maar ook een 'simpele' bedreiging kan al een celstraf van 2 jaar opleveren.

Dabo

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #4 Gepost op: 10 april 2011, 10:37:28
Alleen als die als volwassene terecht zou staan en dat lijkt me sterk als het alleen om een (kinds) dreigement zou gaan, als ze daadwerkelijk wapens aantreffen wordt het een ander verhaal natuurlijk.

Overigens wil ik het niet goed praten voor alle duidelijkheid

ralpje

• Forum gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 10 april 2011, 10:41:55
Het al dan niet aantreffen van wapens lijkt me er niet toe doen; op het moment dat de bedreiging plaatsvindt weet je niet of er wel of geen wapens zijn.

Dabo

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #6 Gepost op: 10 april 2011, 10:56:25
Het al dan niet aantreffen van wapens lijkt me er niet toe doen; op het moment dat de bedreiging plaatsvindt weet je niet of er wel of geen wapens zijn.

Volkomen terecht ook dat die is opgepakt maar voor zijn (eventuele) vervolging maakt het zeker wel uit en daar hadden we het over

bart007

• Senior gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 10 april 2011, 11:36:20

10 april 2011

De schietpartij zaterdagmiddag in Alphen aan den Rijn zou nog eens 'dunnetjes worden overgedaan' in Hoogvliet, dreigde een 17-jarige jongen op Twitter. De politie nam de tweet serieus en pakte de jongen zaterdagnacht op.

De politie werd door een tip op het spoor gezet van de 'dreigtweet' en kwam onmiddelijk in actie. Na een kort onderzoek werd de twitteraar geïdentificeerd als een 17-jarige jongen uit Hoogvliet.

De jongen verwees in zijn tweet naar de schietpartij met een automatisch wapen in Alphen aan den Rijn, waardoor zaterdag zes mensen en de dader om het leven zijn gekomen. De schutter opende in een winkelcentrum het vuur op omstanders.
Viel me gisteren ook op, of was dit een andere ?

cargawar‎ RT @sshurandy_: Die man in #alphen heeft al 6 kills op ze naam.. Ik ga hem overtreffen=D
Twitter - 9 apr. 2011 18:18:16  

bovenstaande lijkt een andere, hij twitterde 11 minuten terug nog !!!!
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet

mike

• Senior gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 10 april 2011, 11:43:12
http://twitter.com/#!/sshurandy_

Dit is de goede, die twittert zelfs naar de politie Hollands midden dat hij het niet zo serieus meende:

Citaat
S
sshurandy_ S
@
@PolitieHM die tweet was niet een zo seirueus bedoelt..
15 hours ago Favorite Retweet Reply

bart007

• Senior gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 10 april 2011, 11:50:16
http://twitter.com/#!/sshurandy_

Dit is de goede, die twittert zelfs naar de politie Hollands midden dat hij het niet zo serieus meende:

@ mike:  hoe bedoel je de goede ? de aangehouden jongen of een andere ?
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet