Wat ik mis -misschien overheen gelezen- in de discussie zijn de relevantste stukken: beleidsregels BOA van V&J, daarin wordt aangegeven dat de BOA domein 1 er nadrukkelijk voor de leefbaarheid is (incl overlast/veelvoorkomende ergernissen). Alle gebruik van de WVW-RVV bevoegdheden moeten hieraan te relateren zijn met in achtneming van de gestelde beperkingen. Ware het niet dat hiervan bij uitzondering gewogen en gemotiveerd, bij voorkeur afgestemd met het parket, kan worden afgeweken als de leefbaarheid in het geding is. Om het maar iets eenvoudiger te maken.
Verder mis ik de regeling stilhoudingsvordering toezichthouders. Deze regelt de wijze waarop 5:11 AWB toezichthouders een voertuig ter controle stil dienen te houden. De titel van opsporingsambtenaar gaat in theorie dus niet altijd op. Sterker nog, menig stilhouding door de politie is hierop gebaseerd, en vloeit niet voort uit de opsporing, anders was het een staandehouding.