Iets met "Gelijke monniken, gelijke kappen" ?
Op zich kan ik me de stelling van rws wel voorstellen inzake veiligheid.
Maar dan mag de "andere" fotograaf, die trouwens zijn auto wel heel ***** wegzet, ook wel verwezen worden.
Ook ik werd gevraag om een hesje aan te doen en me auto even te verplaasten, gedaan en kon gewoon me werk aldaar doen.
Ben ik het niet mee eens. Hij staat heel ver van de weg. Hij staat ook een eind van het incident zelf af. Hij staat in ieder geval niet in de werk cirkel van de hulpdiensten. Wat dat betreft is hij heel erg netjes. Ook staat hij de politie keurig te woord. Ik begrijp ook uit het filmpje dat hij zijn perskaart(al dan niet ppk) om zijn nek heeft hangen. IS dit niet een gevalletje spijkers op laag water zoeken??
Ja ik had een Pkk kaart om en de aan de opdrachten die ze me vroegen
Iets met "Gelijke monniken, gelijke kappen" ?
Op zich kan ik me de stelling van rws wel voorstellen inzake veiligheid.
Maar dan mag de "andere" fotograaf, die trouwens zijn auto wel heel ***** wegzet, ook wel verwezen worden.
Dit was in opdracht van de politie
Misschien wel. Maar als de politie of RWS je verzoekt om weg te gaan, dan ga je weg. Zij zijn de baas, en luisteren zul je. Ik snap de frustratie van de filmer, maar vind het toch kinderachtig om zo'n filmpje op youtube te plaatsen
Gewoon doen wat RWS en de politie zeg, kan je gewoon je werk doen ( als het kan )
1. De filmer bevindt zich op een snelweg (de berm behoort bij de weg), waar hij als voetganger zich niet mag bevinden. (Vermoedelijk is hij daar zelfs via andermans eigendom gekomen?)
2. De weginspecteur geeft de filmer een aanwijzing om te vertrekken, en de filmer negeert deze aanwijzing.
3. De politieman geeft de filmer een aanwijzing om te vertrekken, de filmer weigert dat. Vervolgens vordert de agent de filmer te vertrekken, en de filmer vertrekt.
Ik geef de filmer weinig kans...
Verder is duidelijk aan het filmpje te zien dat er enigszins geknipt en geplakt is. Daardoor zijn een heleboel zaken niet uit te sluiten. Stel nu dat de filmer voordat hij kalmpjes aan de kant bleef staan al druk door de berm heeft gewandeld?
Klopt wat je ziet op de film klopt totaal niet
@Mike:
Ik weet niet wat er op dit moment in de individuele aanstelling van een weginspecteur is opgenomen, daarvoor moeten we een van onze WIS-forumcollega's hebben. Voor zover ik weet is een weginspecteur de wettelijke vertegenwoordiger van Rijkswaterstaat, als zodanig door de Minister aangesteld en vastgelegd in genoemde wet en daaropvolgende besluiten. Maar ik kan en wil niet speculeren, dus een formeel antwoord in de zin van een individueel mandaat moet ik schuldig blijven.
Desondanks blijf ik er bij dat ik van mening ben dat de filmer weinig kans maakt bij een rechter als de inzet is het wel of niet opvolgen van de vordering te vertrekken
Met een perskaart mag ik , naar toesteming KLPD of RWS of de regio politie me werk doen bij een ongeval op een snelweg als de veiligheid daar toe staat, zo niet dan zal ik ook weg moeten Gebeurt dit zal ik via een anderen marnier toesteming moeten gaan vragen van hoe nu verder. En dan komen weer bij voorlichting of mijn opdrachtgever zal wat moeten gaan regelen. Om zo toch me werk te kunnen doen.
Maar blijft de KLPD of RWS zeggen GEEN media er bij dan blijft het echt zo perskaart of niet zij zijn de baas.
Veder is dit ook weer per regio verschilend.