Onrust Defensie vanwege bezuinigingen - april 2011

Auteur Topic: Onrust Defensie vanwege bezuinigingen - april 2011  (gelezen 51795 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #160 Gepost op: 6 oktober 2011, 23:47:58
Lijken of zijn :P
Inkoppertje e050
Maakt ook niks uit.
Ik heb pas 3x een brief gehad dat ik spullen moest inleveren, wat er op neer kwam dat ik zelf maar 2 broeken overhield.
Wat bleek nou, ze hadden te weinig kleding voor nieuwe militairen.
Kortom: ik heb nooit iets ingeleverd, terwijl ik nog genoeg lang ondergoed, (bont)pet, stropdassen en ander nieuw spul heb, pas 5 jaar in verpakking en daar vragen ze niet naar ;D ;D


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #161 Gepost op: 7 oktober 2011, 00:00:49
En hoe vaak is Hillen al wel niet van gedachten veranderd  ::) maar goed, het zou kunnen dat Bandbox, de gevechtsleiding daar blijft. Beetje groot, zo'n heel kamp alleen voor de gevechtsleiding.
Dat de verkeersleiding verdwijnt is één ding wat zeker is, in het nieuwe gebouw voor de Luchtverkeersleiding komen de militairen gezellig bij ons aanschuiven vanaf 2017.
Dat zou wel schelen in de lijnen, want nu is ons info center op schiphol mbt de luchtvaart
afhankelijk van Nieuw Milligen. Als dat ook op Oost komt maakt de lijnen wel weer wat
korter. Zullen de leidingen wel weer wat minder te declareren hebben denk ik.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


sylvester1986

  • Gast
Reactie #162 Gepost op: 7 oktober 2011, 00:08:06
Het uithelpen voor het DBBO kost ook aardig wat geld, want sommige collega's hebben soms €200 extra per maand
aan reiskosten, terwijl dat eerder bijna niks was per maand.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #163 Gepost op: 8 oktober 2011, 10:56:17
Burgemeester vecht voor behoud mariniers
 
Sluiting van de marinierskazerne in Doorn gebeurt op onjuiste gronden en kost veel werkgelegenheid. Dat zei burgemeester Frits Naafs van Utrechtse Heuvelrug vrijdag. De marinierskazerne moet dicht vanwege de bezuinigingen. Minister Hans Hillen (Defensie) wil de mariniers naar Zeeland verplaatsen.
Uitbreiden
De burgemeester wil de Tweede Kamer er volgende week van overtuigen dat die verhuizing niet goedkoper is en dat er in Doorn voldoende mogelijkheden zijn om de kazerne uit te breiden.

Vergevorderde gesprekken
Op veel plaatsen in Nederland vertrekken legeronderdelen vanwege de bezuinigingen. De marinierskazerne is met 2000 arbeidsplaatsen een belangrijke werkgever in Doorn. Minister Hillen schrijft dat hij wil onderzoeken of een verplaatsing mogelijk is. Maar volgens burgemeester Naafs zijn de gesprekken met de provincie Zeeland al ver gevorderd. Toch wil de burgemeester proberen de mariniers te behouden. Een belangrijk argument voor verhuizing is dat de kazerne in Doorn niet zou mogen uitbreiden. Dat klopt niet, stelt de burgemeester.


http://www.binnenlandsbestuur.nl/Home/all/burgemeester-vecht-voor-behoud-mariniers.2231497.lynkx


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #164 Gepost op: 28 november 2011, 19:02:40
'Kazerne in Doorn houden is goedkoper'
 
Het is veel goedkoper om de marinierskazerne in Doorn te houden dan minister Hans Hillen van Defensie wil toegeven. Dat stelde burgemeester Frans Naafs van Utrechtse Heuvelrug dinsdag. De minister wil de kazerne sluiten en de mariniers verhuizen naar Zeeland.

Grootste werkgever
Doorn wil haar grootste werkgever juist behouden. Volgens de burgemeester heeft minister Hillen een persoonlijke voorkeur voor Vlissingen. De burgemeester wil dat de Tweede Kamer de bewindsman dwingt om de kosten van renovatie in Doorn en de nieuwbouw Vlissingen objectief te vergelijken.


Gepasseerd
Doorn en de provincie Utrecht voelen zich gepasseerd, omdat minister Hillen en de provincie Zeeland de verhuizing in alle stilte hebben beklonken. Burgemeester Naafs wijst erop dat exploitatiekosten en de sociale kosten in Zeeland veel hoger zullen zijn dan in het centraal gelegen Doorn. Ook vrezen de Doornaars dat de provincie Zeeland kosten voor haar rekening neemt, die niet worden meegewogen in de besluitvorming. ,,Terwijl dat ook gewoon gemeenschapsgeld is'', besloot de burgemeester.

http://www.binnenlandsbestuur.nl/openbare-orde-en-veiligheid/nieuws/nieuws/kazerne-in-doorn-houden-is-goedkoper.2888490.lynkx


sylvester1986

  • Gast
Reactie #165 Gepost op: 5 januari 2012, 23:31:27
Herkenbaar, ook omdat mensen weggaan en er geen extra mensen bijkomen om het te regelen.
================================================
Vakbond: personeelsbeleid Defensie puinhoop

DEN HAAG -  Defensie heeft een puinhoop gemaakt van zijn nieuwe personeelsbeleid. Dat zegt vakbond AFMP/FNV. De militaire vakbond meldde donderdag geschokt te zijn door de grote hoeveelheid klachten die binnenkomen over het invullen van vacatures binnen Defensie.

Volgens AFMP/FNV worden vacatures meestal niet opengesteld, worden functie-eisen tussentijds aangepast en worden plekken nog steeds buiten de officiële procedures om ingevuld. Van de beloofde talentontwikkeling binnen Defensie komt in de ogen van de vakbond niets terecht.

Bij het aanvragen van een opleiding is het volgens AFMP/FNV niet veel beter gesteld. Een persoonlijk ontwikkelingsplan is nodig, maar de praktijk hierbij is een chaos, aldus de vakbond. Het gevolg zou zijn dat verzoeken om opleidingen op grote schaal onterecht worden afgewezen.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/11247534/___Puinhopen_bij_Defensie___.html


sylvester1986

  • Gast
Reactie #166 Gepost op: 6 februari 2012, 23:48:47
Wat denk ik(hoop het niet natuurlijk) een groter ziekteverzuim gaat opleveren.
Beetje bij beetje merken wij het nu ook, laatst zaten wij boven de minimale sterkte, maar kon ik geen verlof schrijven omdat de planning nog speling wilde hebben.
Helaas is dit niet mijn probleem en had uiteindelijk toch vrij.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #167 Gepost op: 7 februari 2012, 01:50:59
Gaat vast weer geld kosten.
=====================
Obama stelt sancties in tegen Iran – Nederland steunt VS ‘in principe’ bij Iraanse blokkade Hormuz

President Barack Obama ondertekende zojuist een wet die strengere sancties tegen Iran en zijn centrale bank instelt. Deze zijn volgens hem nodig omdat Iraanse banken transacties geheim zouden houden van al gesanctioneerde bedrijven en personen.
Obama zet zo sancties kracht bij die hij in december al ondertekende, meldt persbureau AP. In een verklaring liet Obama weten dat deze nieuwe maatregel genomen is in het licht van de “bedrieglijke praktijken van de Centrale Bank van Iran en andere Iraanse banken” die een onacceptabel risico zijn voor het internationale financiële systeem.

De sancties moeten de olie-inkomsten voor Teheran verminderen om zo de Iraanse regering ertoe te bewegen te stoppen met het verrijken van uranium. De Verenigde Staten en zijn bondgenoten vrezen dat het land hier uiteindelijk kernwapens mee kan maken. Iran stelt dat het alleen uranium verrijkt voor vreedzame doeleinden, zoals het opwekken van elektriciteit en het produceren van medische isotopen om kankerpatiënten te behandelen.

De Amerikaanse sancties moeten ook Israël ervan weerhouden een mogelijke unilaterale aanval uit te voeren op Iran, wat mogelijk de stabiliteit van het Midden Oosten nog verder in gevaar kan brengen en schadelijke gevolgen kan hebben voor de wereldeconomie.

‘Nederland in principe bereid VS te helpen bij Iraanse blokkade Straat van Hormuz’
Naar aanleiding van de sancties tegen het regime dreigde Teheran vorige maand met het sluiten van de Straat van Hormuz, waar een zesde van al het olieverkeer in de wereld gebruik van maakt. Hoewel Iran kort daarna suggereerde dat het niet zo’n vaart zou lopen, waarschijnlijk na berichten van de Vijfde Amerikaanse Vloot die liet weten een blokkade niet te zullen accepteren, vroeg de Amerikaanse regering onlangs aan minister van Defensie Hillen (CDA) of Nederland bereid is mijnenjagers in te zetten als Iran de Straat van Hormuz afsluit.

Dat schrijft buitenland redacteur Juurd Eijsvoogel vandaag in NRC Handelsblad. Hillen liet in een reactie weten dat Nederland in principe ‘ja’ zegt tegen het Amerikaanse verzoek.

„Toen ik vorige maand in Washington was hebben de Amerikanen me gepolst of we bereid zouden zijn met mijnenjagers te assisteren bij het openhouden van de Straat van Hormuz”, zei Hillen dit weekeinde in de marge van een conferentie over defensiezaken in München. „Ik zei: in principe ja. Maar ik krabde me wel meteen op m’n hoofd, want we hebben nog maar zes mijnenjagers. Toen ik als minister aantrad hadden we er nog tien.” In verband met de bezuinigingen op Defensie zijn vier schepen buiten gebruik gesteld.

IAEA bezoekt Iran
Op 29 januari kwam een team van het Internationaal Atoomenergieagentschap aan voor een driedaags bezoek aan Iran om onderzoek te doen naar vermeende pogingen van het land om kernwapens te ontwikkelen. Teheran weigerde hiervoor al drie jaar lang om over het kernprogramma in discussie te gaan.

http://www.nrc.nl/nieuws/2012/02/06/obama-stelt-opnieuw-sancties-in-tegen-iran/


sylvester1986

  • Gast
Reactie #168 Gepost op: 1 maart 2012, 15:55:44
Vandaag weer eens gevraagd of men duidelijkheid kan geven hoelang ik MOET blijven als ik zelf mij ontslag indien vanwege eventueel een andere baan.
Nu kunnen ze dat pas zeggen op het moment dat ik ontslag indien met een max van 3 maanden. :-\
Dit maakt het zoeken naar een andere baan echt niet beter, want ik blijf in onzekerheid zitten, want welke werkgever gaat 3 maanden wachten?


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #169 Gepost op: 1 maart 2012, 16:54:21
Ben je niet lid van een bond?  3 maanden lijkt mij wel erg veel.