Onrust Defensie vanwege bezuinigingen - april 2011

Auteur Topic: Onrust Defensie vanwege bezuinigingen - april 2011  (gelezen 52503 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

• Gast
Reactie #170 Gepost op: 1 maart 2012, 18:02:38
Maximaal 3 maanden, kan ook paar weken zijn.
Als ik ontslag indien, dan zou de Klu aan DBBO vragen hoelang ze mij nog nodig hebben, met een max van 3 maanden.
Staat helaas ook in de AMAR, artikel 47.
Lid van de bond ben ik niet meer.

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #171 Gepost op: 1 maart 2012, 23:15:03
Maximaal 3 maanden, kan ook paar weken zijn.
Als ik ontslag indien, dan zou de Klu aan DBBO vragen hoelang ze mij nog nodig hebben, met een max van 3 maanden.
Staat helaas ook in de AMAR, artikel 47.
Lid van de bond ben ik niet meer.
Als je binnen de overheid overstapt dan zit er een max van 1 maand aan, al weet ik niet of dit ook voor defensie geld.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #172 Gepost op: 2 maart 2012, 01:18:46
Als ik even heel sec kijk naar de Civiele maatschappij dan staat volgens mij in het Burgerlijk Wetboek.
1 Maand opzegtermijn bij contracten korter dan 2 jaar en 2 maanden opzegtermijn bij een contract van 2 jaar of bij een
vaste aanstelling.

Een CAO mag nooit slechter zijn op dit vlak dan wat de wet regeld heeft.
Je zou ook contact op kunnen nemen met Het Juridisch Loket voor info je kan ze bereiken via Het Juridisch Loket

Zoeken naar HJL locatie doe je op Bezoek het juridisch loket
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

sylvester1986

• Gast
Reactie #173 Gepost op: 2 maart 2012, 12:52:18
Blijkbaar kan de krijgsmacht hier wel van afwijken.
DCHR zegt precies hetzelfde, opzegtermijn van maximaal 3 maanden.

sylvester1986

• Gast
Reactie #174 Gepost op: 4 april 2012, 17:52:39
Defensie op zoek naar 3000 militairen

DEN HAAG -  Hoewel er momenteel flink wordt bezuinigd binnen Defensie, gaat de hoogste militair van het land, Commandant der Strijdkrachten Peter van Uhm, donderdagochtend de straat op om 3000 nieuwe medewerkers voor Defensie te werven.

Op 21 stations in het land wijzen meer dan 150 militairen het publiek er dan op dat Defensie komend jaar 3000 vacatures moet vervullen.
Defensie moet deze regeerperiode 1 miljard euro bezuinigingen en verlaagt het aantal banen met 12.000. De ontslagen vallen vooral in kantoorfuncties. Om marineschepen te laten varen en pantservoertuigen te laten rijden, blijft het nodig nieuwe mensen te werven, aldus Defensie woensdag.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/11849181/__Defensie_wil_3000_militairen__.html

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #175 Gepost op: 4 april 2012, 18:51:52
Dat er 12.000 mensen uitmoeten i.v.m. de bezuinigingen dat kan ik begrijpen hoe moeilijk het ook is.
Dat er genoeg mensen moeten zijn voor de uitvoerende taken dat is logisch.
Maar zou men ook gekeken hebben om eerst mensen te selecteren die op punt staan om noodgedwongen ontslagen te worden ?

Lijkt mij dat je toch wel een deel zeg 600 van de 3000 vacatures daarmee kan opvullen je hebt lijkt mij al genoeg info over
deze mensen omdat ze toch al bij defensie werken. En het scheelt dat mensen ontslagen worden.
Of is dit een kromme gedachten van mijn kant om op deze manier deze vacatures in te vullen ?
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

sylvester1986

• Gast
Reactie #176 Gepost op: 4 april 2012, 19:00:07
Enkele collega's kregen afgelopen wel te horen dat ze contract konden verlengen, maar dan moest je naar Volkel en daar hebben veel mensen absoluut geen zin in.

Lt. Col. Me

• Senior gebruiker
  • Nederland moet door!
Reactie #177 Gepost op: 5 april 2012, 09:17:15
(...)
Of is dit een kromme gedachten van mijn kant om op deze manier deze vacatures in te vullen ?
Nee hoor, dit is helemaal geen kromme gedachte. Er is alleen één probleem: de bureaucratische pyramide die Defensie heet. En deze pyramide kent naar verhouding een heel breed "kantoordeel", met allerlei stafofficieren en burgerpersoneel dat misschien wel nooit met de laarzen in het zand heeft gestaan, of mensen die op een gegeven ogenblik "weggepromoveerd" zijn. Voor een groot deel gaan in dit deel van de pyramide de ontslagen vallen. Men heeft echter nu aan de onderkant van de pyramide jonge mensen nodig die "kunnen vechten"... het kantoorpersoneel dat wordt ontslagen is daar niet voor geschikt.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #178 Gepost op: 11 april 2012, 19:59:43
D66, PVV: onderzoek verplaatsen kazerne Doorn  

DOORN - De Tweede Kamerfracties van PVV en D66 leggen zich nog niet neer bij het besluit van minister Hillen van Defensie om de mariniers uit Doorn te verhuizen naar Zeeland. Hillen wil de Van Braam Houckgeestkazerne sluiten en voor 192 miljoen euro een nieuw onderkomen bouwen in Vlissingen.

PVV'er Marcial Hernandez pleit voor een hoorzitting, omdat de kosten voor de nieuwbouw volgens de partij wel erg hoog zijn. D66-Kamerlid Wassila Hachchi wil een onafhankelijke commissie die kijkt naar de vervanging van de kazerne. Op 25 april is er een debat in de Tweede Kamer over de kazerne.

De lobby van burgemeester Naafs van Utrechtse Heuvelrug lijkt daarmee succesvol. Naafs zei dinsdag in U Vandaag dat hij alles op alles wil zetten om de marinierskazerne in Doorn te behouden.

MAARTENSDIJK
Hillen maakte gisteren bekend dat hij geen mogelijkheden ziet om de verouderde Van Braam Houckgeestkazerne op te knappen en uit te breiden. Hij wil daarom dat onder meer twee mariniersbataljons naar Vlissingen verhuizen. Behalve de mariniers uit Doorn, zouden ook de mariniers bij het Logistiek Centrum Maartensdijk hun koffers moeten pakken.

Niet alle mariniers gaan naar Zeeland, zegt Hillen. Mogelijk wordt de snel inzetbare antiterreureenheid bij de Dienst Speciale Interventies in Leusden ondergebracht. De mortiercompagnie en het Tegen Luchtdoelenpeloton, dat ook is gehuisvest in Doorn, wordt ondergebracht bij de Koninklijke Landmacht.

Brief minister Hillen: http://media.rtvutrecht.nl/media/docus/2/e/2ee8640709.pdf

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/425855/d66-pvv-onderzoek-verplaatsen-kazerne-doorn.html

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #179 Gepost op: 11 april 2012, 20:02:53
Teleurstelling over verhuizing kazerne Doorn  
DOORN - De marinierskazerne in Doorn verhuist naar Vlissingen en ook het Logistiek Centrum Maartensdijk sluit de deuren. Dat heeft minister Hans Hillen van Defensie dinsdag in een brief aan de Kamer laten weten. De gemeente Utrechtse Heuvelrug wilde de Van Braam Houckgeestkazerne graag behouden.

TELEURSTELLING
Burgemeester Naafs van de gemeente Utrechtse Heuvelrug noemt het besluit zeer teleurstellend, maar had het wel verwacht. Hij gaat zijn pijlen nu richten op de Tweede Kamer, die het besluit nog moet goedkeuren.

Ook in de gemeenteraad is teleurgesteld gereageerd. De kazerne is nu de grootste werkgever in de regio. Raadsleden vrezen het vertrek van ongeveer 1890 werknemers.

De kazerne is verouderd en zou moeten worden gerenoveerd. Daarvoor zijn volgens burgemeester Naafs veel mogelijkheden, maar de minister kiest voor nieuwbouw in Zeeland. Volgens Hillen speelt een tekort aan ruimte op de Doornse locatie ook een grote rol.

BATALJONS
De nieuwe kazerne in Vlissingen moet plaats bieden aan onder meer 2 mariniersbataljons, delen van het gevechtssteunbataljon en het amfibisch logistiek bataljon. Uiteindelijk zullen ongeveer 1900 mensen werkzaam zijn in de nieuwe kazerne in Zeeland.

Niet alle mariniers gaan naar Vlissingen. Mogelijk wordt de snel inzetbare antiterreureenheid bij de Dienst Speciale Interventies in Leusden ondergebracht. De mortiercompagnie en het Tegen Luchtdoelenpeloton, dat ook is gehuisvest in Doorn, wordt ondergebracht bij de Koninklijke Landmacht.

Het ministerie gaat 192 miljoen euro investeren in het nieuwe onderkomen in Zeeland. De locatie in Doorn en het Logistiek Centrum Maartensdijk worden verkocht.

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/425711/teleurstelling-over-verhuizing-kazerne-doorn