Onrust Defensie vanwege bezuinigingen - april 2011

Auteur Topic: Onrust Defensie vanwege bezuinigingen - april 2011  (gelezen 52423 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #70 Gepost op: 9 mei 2011, 09:13:08
Militair gaat zich vervelen
door Roy Klopper
GILZE-RIJEN -  Veel Nederlandse beroepsmilitairen moeten de komende maanden gaan luieren vanwege bezuinigingen.

Oude tijden van slaapverwekkende ledigheid tijdens de dienstplicht staan op het punt te herleven nu Defensie vandaag de door het kabinet wegbezuinigde vier mijnenjagers, elf Cougar-helikopters en zestig Leopard-tanks uit de roulatie haalt. Het ministerie wil hiermee alvast een beginnetje maken met de opgelegde bezuinigingen van 1 miljard euro.
Bron en het hele artikel: http://www.telegraaf.nl/binnenland/9727639/__Militair_gaat_zich_vervelen__.html

Delta00

• Forum gebruiker
Reactie #71 Gepost op: 9 mei 2011, 09:22:45
In en in triest, inderdaad lekker verkoopbaar en motiverend richting je personeel, dat tweede JSF testtoestel.

We zijn weer hard op weg naar het tijdperk " houten geweertjes " .

Delta00

sylvester1986

• Gast
Reactie #72 Gepost op: 9 mei 2011, 11:54:42
Ik lach stiekem alleen maar, want als de nood aan de man is dan denken ze misschien wel, goh hadden we nu maar extra personeel of materiaal.
Verder is het in en in triest en was je vroeg trots om militair te zijn, dan gevoel zal snel vervagen, helaas.

Crashtender

• Senior gebruiker
Reactie #73 Gepost op: 9 mei 2011, 20:20:47
Afscheid van de Cougar

Hoewel ik mee leef met iedereen die bij Defensie wordt getroffen door de bezuinigingen gaat mijn eerste gedachte toch uit naar de collega's van het 300 Squadron waar we afgelopen jaren zo fantastisch mee hebben samengewerkt. We hebben heel wat branden bestreden met de Wildcats!

De onderstaande foto's kwam ik tegen op de site van het NRC.

Het afscheid van de Cougar vastgelegd. Foto Rien Zilvold

Van Uhm naast een aantal van de Cougarhelikopters. Foto Rien Zilvold

Van Uhm noemde in zijn tekst vandaag "een trieste dag voor Defensie". Foto Rien Zilvold

Bron foto's: http://www.nrc.nl/inbeeld/2011/05/09/afscheid-van-de-cougar/
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.

PietjePuk

• Senior gebruiker
Reactie #74 Gepost op: 9 mei 2011, 20:34:04
Daar zou ik wel een beschuitje mee willen eten...  :P

Crashtender

• Senior gebruiker
Reactie #75 Gepost op: 9 mei 2011, 20:44:09
Daar zou ik wel een beschuitje mee willen eten...  :P

Ik neem aan dat je daarmee niet doelt op Generaal van Uhm maar op Dominique.....  ;)
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.

PietjePuk

• Senior gebruiker
Reactie #76 Gepost op: 9 mei 2011, 20:46:57
Ik neem aan dat je daarmee niet doelt op Generaal van Uhm maar op Dominique.....  ;)
Als jij zegt dat ze zo heet, dan bedoel ik Dominique ja ;)

mike

• Senior gebruiker
Reactie #77 Gepost op: 9 mei 2011, 20:48:52
In juni gaat de tweede kamer debatteren over de plannen van Minster Hillen. Dus mogelijk zijn de Cougars te redden. Ik denk dat het belangrijk is dat in de media de aankomende maand veel aandacht wordt besteed aan de vele taken van de Cougar. Misschien moet er een nationale actie komen redt de Cougars van de clown die Hillen heet..  :-X :-X

Dokterswacht

• fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
Reactie #78 Gepost op: 9 mei 2011, 21:19:55
Ik zou denken dat de gehele bezuiniging een wassen neus is. De opbrengst van het materieel zal laag zijn. Wij willen het immers kwijt, dus een hoge prijs zullen we niet vangen.
Daarnaast verminderd de waarde van het spul ook nog eens door het stilstaan, en wanneer het uit beeld is ziet ook niemand het. Ook potentiele kopers niet.

Kortom de verwachte opbrengst zal niet gehaald worden, waardoor de bezuinigingen niet hun doel halen. Resultaat is dan een nog altijd negatieve balans, en een uitgeklede krijgsmacht die internationaal niet veel meer voor zal stellen.
Daarnaast zijn al die mensen op kosten van defensie opgeleid, maar zal defensie geen gebruik meer maken van die vaklieden. Bedenk eens wat een vliegersopleiding kost, en al die techneuten die het spul vliegwaardig houden. Miljoenen, wat nu voor defensie verloren is. Hopelijk kunnen de meesten buiten defensie hun carriere vervolgen, waardoor ze zelf nog wat aan hun opleiding hebben.
Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor alle andere defensie personeel, hopelijk vinden ze een leuke job buiten de krijgsmacht.

Praktische vraag:
Hoe zit het met bv de brevetten van de vliegers van de Cougars. Om een brevet te behouden moet je een minimaal aantal uren per jaar ervaring blijven opdoen. Zijn die uren voor alle vliegers nog haalbaar nu er nog maar 3 heli's over blijven? Of zijn al die vakmensen die duur zijn opgeleid nu binnen de kortste keren van hun geldige brevet af wegens te weinig vlieguren??

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #79 Gepost op: 9 mei 2011, 21:42:20
werk weigering.... wat is de taakstelling van defensie? Is dit lands verdediging en bijstand in staat van beleg? Ja.
Ondersteuning van de vierdaagse is en blijft een vrijwillige actie van defensie, als defensie nee zegt zal men moeten gaan naar commerciele instellingen die al jaren roepen dat dit een oneerlijke concurentie is.

Als een gewezen wegbezuinigde Marchausseeër wens ik iedereen bij defensie veel sterkte en hoop dat als ze net als ik een maand later een brief krijgen dat ze terug kunnen tegen inlevering van salaris dit ook weigeren.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.