Onrust Defensie vanwege bezuinigingen - april 2011

Auteur Topic: Onrust Defensie vanwege bezuinigingen - april 2011  (gelezen 52435 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

CMKmaat

• What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #50 Gepost op: 3 mei 2011, 17:30:21
Het is wellicht eerst zaak dat we ook de samenleving meekrijgen. Hiervoor moeten we het echt publieksvriendelijk houden. Maar goed, uiteindelijk... Ik zou mij kunnen voorstellen dat de KMar netjes ieder paspoort op Schiphol op zeer gedegen wijze controleert. Duurt een minuutje per paspoort. Ik denk dat de rijen op de snelweg A4 staan. Eens zien hoe snel de directeur van Schiphol contact opneemt met de heer Rutte...

Ik kan het me zo goed voorstellen ... maar toch ... denk ik niet dat het publiek dan vriendelijk blijft.
Net zoals iedere militair die in zijn privé voertuig stapvoets door Den Haag rijdt. Heel effectief ... maar helaas niet publieksvriendelijk.
Iedereen het betreden van een object handmatig controleren. (Hands on ID, iedereen pas laten zien en iedere pas uit het hoesje voor controle van voor- en achterkant) ... zijn er ook diverse wegen die vast komen te staan.

Maar ja ... Wie weet een echt publieksvriendelijke actie?
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #51 Gepost op: 3 mei 2011, 20:18:19
( Here comes the devil's advocate )

Publieksvriendelijk.

Datzelfde publiek (inclusief ambtenaren en forumgebruikers) hebben gestemd, weten jullie nog?
Die stem was duidelijk. Minder ambtenaren, minder overheidsuitgaven, minder linkse hobby's (ambtenaar, oud, ziek, zwak en misselijk of anderzins afhankelijk - pech gehad) en meer verantwoording bij de burger en lagere overheid die het ook met minder geld maar moet zijn waar te maken.

Stel u zelf eens de volgende vraag: Had u nog steeds dezelfde stem uitgebracht als u wist wat u nu weet?

Sven82

• Senior gebruiker
Reactie #52 Gepost op: 4 mei 2011, 16:33:17
Stel u zelf eens de volgende vraag: Had u nog steeds dezelfde stem uitgebracht als u wist wat u nu weet?
Nee, dan niet. Ik heb VVD gestemd, omdat in hun verkiezingsprogramma stond dat er niet bezuinigd zou worden op Defensie. Dat er in een coalitie keuzes gemaakt worden op basis van elkaars verkiezingsprogramma snap ik. Als ik dan die van coalitiepartner CDA en gedoogpartner PVV onder de loep neem dan kan ik de bezuinigingen op Defensie nog niet verklaren. Nou ja, maar op 1 manier en dat is dat de VVD kiezersbedrog pleegt.

Dus ja, met de huidige kennis zou ik geen VVD stemmen. Wat wel? Tja... Groen Links kiest opeens voor een oorlogs...eehh..trainingsmissie. Dus ja, mogelijk zijn zij een optie. ;D

Maar goed, achteraf kijk je een koe in de kont.

Nick

• Senior gebruiker
Reactie #53 Gepost op: 4 mei 2011, 18:34:00
Allereerst moet ik zeggen dat ik het me goed voor kan stellen dat 'onze jongens' zich belazerd voelen door het kabinet. Maar ik denk niet dat bepaalde acties gevoerd moeten worden (wegen bezetten met tanks e.d.). Dan neem je voor de beeldvorming toch meer de rol aan van het leger in een of andere bananenrepubliek.. ik bedoel: het kan toch niet zo zijn dat de krijgsmacht in Nederland in opstand komt tegen de regering én daarbij gebruik maakt van oorlogsmateriaal?

Dan zie ik meer in stiptheidsacties. Daar zal het publiek misschien niet blij mee zijn, maar qua beeldvorming lijkt het me toch beter.
Senior GGP / Oost-Brabant

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #54 Gepost op: 4 mei 2011, 18:43:19
Het Ministerie van Defensie heeft sowieso de langste adem.

En mocht een defensiemedewerker gebruik willen maken van zijn of haar voertuig, tank of jeep, prima. Een boer met een tractor, een vrachtwagenchauffeur met z'n vrachtwagen, een machinist met z'n trein, een buschauffeur met z'n bus...etc. Zo gaat dat. Zo lang evt. acties humaan en behoorlijk blijven; 100 punten!

Nick

• Senior gebruiker
Reactie #55 Gepost op: 4 mei 2011, 18:53:00
Op zich sta ik ook wel achter eventuele acties, maar sommige dingen gaan in mijn ogen gewoon te ver. Het gaat ook niet zozeer om het gebruik van voertuigen (een jeep ofzo: prima). Maar het beeld dat militairen demonstreren met tanks zou denk ik veel mensen tegen de borst stuiten.
Senior GGP / Oost-Brabant

sylvester1986

• Gast
Reactie #56 Gepost op: 4 mei 2011, 18:55:50
Je kan nou eenmaal niet iedereen tevreden houden en zijn wij als Nederlanders sowieso al niet te lief?

Dokterswacht

• fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
Reactie #57 Gepost op: 4 mei 2011, 19:53:23
Wie moet de buiten dienst gestelde voertuigen naar een verzamelplaats gaan brengen? (neem aan dat die tanks ergens bijelkaar gezet worden voor ze verkocht worden).

Wanneer de bemanningen dat nu eens niet doen, blijven ze op diverse plekken staan toch  ;) 998765
Ik zie Rutte die dingen ook nog niet verplaatsen, maar wie dat dan wel moet doen?  8) 8) 098uo

Is wel een publieksvriendelijke aktie, ze staan nu niemand in de weg. Maar ook niet op een plek waar de minister ze wil hebben voor de verkoop....

Succes mannen en vrouwen, zet hem op O0

sylvester1986

• Gast
Reactie #58 Gepost op: 4 mei 2011, 20:05:46
Dan krijgen de militairen problemen vanwege werkweigering.

Dokterswacht

• fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
Reactie #59 Gepost op: 4 mei 2011, 20:16:53
Neem aan dat hun meerderen het er ook niet mee eens zijn, dan mag de minister zelf de dienstopdracht geven, kijken of hij voor zijn mensen durft te gaan staan en de dienstopdracht te geven.