Onrust Defensie vanwege bezuinigingen - april 2011

Auteur Topic: Onrust Defensie vanwege bezuinigingen - april 2011  (gelezen 52422 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dokterswacht

• fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
Reactie #100 Gepost op: 19 mei 2011, 01:15:56
Ik zou het hele defensie apparaat afschaffen. Zijn we als land afhankelijk van de buurlanden als we ergens militaire steun voor nodig hebben: Grote natuurbranden, mijnen in de Noordzee opruimen, onbekende vliegtuigen onderscheppen enz. Zijn we ook meteen van een minister af, die van defensie  098uo

Serieus nu:
Valt er nog meer te bezuinigen op defensie? Naar mijn idee is de beste bezuiniging die op de JSF, wat Caprice ook al aangeeft. Die slokt al een hoop geld op, al voor hij maar in Nederland is. Het is nog maar afwachten of de nu bekende prijs niet veel hoger gaat worden, dus een zeer onzekere investering van geld wat beter in een vliegtuig gestoken kan worden welke zich al heeft bewezen. Ook de Zweden hebben in der tijd tegenorders aangeboden als we voor de Saab zouden kiezen, maar nee we moesten de dure, nog te bouwen JSF hebben. Nu zitten we met bezuinigingen om de dure speeltjes te kunnen betalen. Straks hebben we een aantal JSF's rondvliegen, maar verder geen defensie apparaat meer, en moeten we onze JSF toestellen in België stallen (en dus huur betalen). Dat gaan we blijkbaar ook met het transportspul doen. Hoe ver kun je zinken....

Mocht het personeel van defensie akties gaan houden, mijn steun hebben ze!

CMKmaat

• What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #101 Gepost op: 19 mei 2011, 02:38:00
Als nu mensen van de blauwe, witte en rode kant ook meedoen, dan ziet Den Haag misschien eens dat ze NL met hun acties naar de Kl*te helpt.

Colonne
Onder het defensiepersoneel is bereidheid om ver te gaan met demonstreren. Zo is er gedacht aan het langzaam in colonne rijden op snelwegen in de spits. De bonden wijzen dat af, omdat defensiepersoneel zelf niet mag staken, maar ook geen defensiematerieel mag inzetten in hun uitingen van protest.
Helaas ... Het gebruik van dienstvoertuigen (laat staan rupsvoertuigen of tanks) ter behoeve van betogingen is niet toegestaan.
Net zoals iedere militair die in zijn privé voertuig stapvoets door Den Haag rijdt. Heel effectief ...
Opgelost ... lekker met je eigen gebakkie rondtuffen.

Maar wat ook zou kunnen werken? Lopen!

Loop je mee Dokterswacht?
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.

Dokterswacht

• fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
Reactie #102 Gepost op: 19 mei 2011, 11:43:14
Op zich een prima initiatief,en mogelijk zou ik zelfs mee hebben gelopen, ware het niet dat ik nog altijd aan het revalideren ben tgv mijn enkelbreuk (zie http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=49568.0).

Ook, en dan ben ik eerlijk, zou het in mijn geval wel een hele afstand zijn geweest om me bij de mars aan te sluiten. Ook ik ben enigsinds egoistisch ingesteld, ik ben niet werkzaam bij defensie en de bezuinigingen treffen me niet rechtstreeks als persoon, wat de afstand van mijn woonplaats tot de marslokatie weer bezwaarlijker maakt.

Natuurlijk verdienen "onze jongens" alle steun die mogelijk is, maar door bovengenoemde redenen kan ik deze keer niet meedoen.

sylvester1986

• Gast
Reactie #103 Gepost op: 19 mei 2011, 11:53:00
Gewoon een algemene demonstratie organiseren, waarbij iedereen samenkomt die direct wordt getroffen door de bezuinigingen.
Dan zullen die politieke kwallen zien hoeveel er geraakt worden door hun toedoen.

CMKmaat

• What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #104 Gepost op: 19 mei 2011, 20:58:29
Gewoon een algemene demonstratie organiseren, waarbij iedereen samenkomt die direct wordt getroffen door de bezuinigingen.
Dan zullen die politieke kwallen zien hoeveel er geraakt worden door hun toedoen.
Zoals gezegd ... die is er al [urlhttp://www.defensiepersoneelinactie.nl/website/images/stories/actieposter.pdf]de 26e in Den Haag[/url] vanaf diverse kazerne's/bases in nederland worden bussen ingezet.

En anders morgen voorm. vlb. Soesterberg
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #105 Gepost op: 19 mei 2011, 21:53:43
Hmmm...

Ik zet weer even mijn hoorntjes op en pak mijn drietand maar weer eens uit de kast...

Waar was deze oproep toen er bezuinigd werd bij - ik roep eens wat - de thuiszorg? Of welk andere grote reorganisatie...?

Of bij de brandweer? Of bij gewone bedrijven? Er vallen overal klappen. Er moet bezuinigd worden. En dat kost banen. Tijd voor andere opties en ook andere kansen. Shit happens. De meerderheid heeft gekozen. Die zal het dus ook worst wezen dat er een paar ambtenaren op de keien worden gezet. Jammer, maar helaas. Henk en Ingrid eerst.

superfly

• Forum gebruiker
Reactie #106 Gepost op: 19 mei 2011, 21:58:37
Ze moeten een ludieke actie houden bij de 2de kamer als de kamer leden weer besluiten om een uitzending te beginnen, door de fourier uniformen laten bezorgen bij de 2de kamer om de deelnemers aan de uitzending te kleden ten teken dat defensie genoeg is uitgekleed , natuurlijk goed doorgegeven aan media. Wil die gezichten van Hillen en zun vrienden wel eens zien, en horen hoe ze het met een lach aan de kant zetten, weet je gelijk genoeg, want we moeten bezuinigen maar kunduz gaat door wie gaat dat betalen.

Wouwie

• Senior gebruiker
Reactie #107 Gepost op: 19 mei 2011, 22:02:44
Colonne
Onder het defensiepersoneel is bereidheid om ver te gaan met demonstreren. Zo is er gedacht aan het langzaam in colonne rijden op snelwegen in de spits. De bonden wijzen dat af, omdat defensiepersoneel zelf niet mag staken, maar ook geen defensiematerieel mag inzetten in hun uitingen van protest.
Slecht geplande verplaatsingsoefening?  998765

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #108 Gepost op: 20 mei 2011, 07:32:21
Slecht geplande verplaatsingsoefening?  998765

Ik weet niet of er in Oirschot nog Art. zit maar die tegelijk met de opbouw en ondersteunning verplaatsen via de ring R'dam langs de A12 via de A44 en ff rondje ring A'dam naar de oefenplaats op de afsluitdijk......
Dan de KLu uit Leeuwarden op werkbezoek naar Eindhoven via dezelfde route.
Alle tanks moeten worden nagekeken dus ook op transport en dat allemaal op 1 dag.....

Nee toch maar niet doen, ik heb medelijden met de Amsterdammers, want als ze allemaal mijn route gaan rijden komen deze zelf niet meer de ring op..... Maar ze vallen dan wel op 098uo
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

sylvester1986

• Gast
Reactie #109 Gepost op: 20 mei 2011, 11:29:09
Defensiepersoneel zoekt heil elders

DEN HAAG -  Steeds meer defensiepersoneel is op zoek naar een baan buiten de krijgsmacht. Dat merken de militaire vakbonden. Ze worden overstelpt door vragen van militairen die de omvangrijke afslanking bij het defensieapparaat niet willen afwachten en snel weg willen.

„Op deze schaal hebben we het nog niet eerder meegemaakt”, zei Jan Kleian, voorzitter van vakbond ACOM/CNV vrijdag. Kleian reageert hiermee op berichtgeving in het Nederlands Dagblad.
„We raden mensen af om vrijwillig ontslag te nemen als ze nog geen nieuwe baan hebben. Je krijgt dan geen uitkering als die nieuwe baan niet komt”, aldus Kleian. Hij kent voorbeelden van weinig coulante medewerking van superieuren. „Iemand had een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek, maar moest toch mee doen aan een oefening.”
Collega Wim van den Burg van AFMP/FNV schetst een zelfde beeld. „Het is natuurlijk niet vreemd dat dit gebeurt. Als je baan op de tocht staat wil je zo snel mogelijk weg.”
De bonden zijn er van overtuigd dat het goed opgeleide militaire personeel makkelijk aan baan zal vinden in het bedrijfsleven. „Bedrijven bellen ons zelfs op als ze op zoek zijn naar vooral technisch personeel”, weet Van den Burg.

Bron:Telegraaf