21 Mei 2011 Opendag Brandweer Zeewolde & Noordoostpolder (Fl)

Auteur Topic: 21 Mei 2011 Opendag Brandweer Zeewolde & Noordoostpolder (Fl)  (gelezen 2905 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

RJM

  • HV-geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 538
Beste allemaal,

Op zaterdag 21 mei 2011 houden brandweer Zeewolde en brandweer NOP (Noordoostpolder) een opendag.
Deze beginnen beide ongeveer rond 10:00.

De opendag van brandweer Zeewolde word gehouden op het Raadhuisplein te Zeewolde.
Van brandweer Noorsoostpolder weet ik het helaas (nog) niet.

Ik zie dat er meerdere opendagen, veiligheidsdag(en) etc. zijn op 21 mei, dus dat word kiezen voor de mensen die de opendagen zullen bezoeken  0098

Voor de mensen die willen weten wanneer Almere - Stad een opendag houd, moet ik jullie teleurstellen.
Want brandweer Almere - Stad heeft dit jaar geen opendag is mij gezegd door iemand van de brandweer Flevoland.

Mochten er mensen zijn met meer informatie over de opendagen kunnen ze mij hier aanvullen. O0


Burgerhulpverlener, AED-bediener.


Rem112Almere

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 320
  • www.hv-almere.nl
Reactie #1 Gepost op: 16 mei 2011, 19:07:59
Open dag Zeewolde
Op zaterdag 21 mei 2011 vindt er van 13:30 uur tot 16:30 uur een open dag plaats op de brandweerkazerne in Zeewolde (Raadhuisplein 1). Tijdens de open dag vinden demonstraties, voorlichting en diverse activiteiten plaats. Iedereen is welkom om kennis te maken met het werk van de brandweer. Ook voor kinderen is er tijdens de open dag genoeg te doen.

Programma

Na de opening door burgemeester Gerrit Jan Gorter vindt de installatie plaats van instructeurs voor de nieuw op te richten jeugdbrandweer. Na deze installatie verzorgt jeugdbrandweer Lelystad een demonstratie voor de brandweerkazerne. De brandweer verzorgt gedurende de dag diverse activiteiten waaraan bezoekers zelf kunnen deelnemen. Met onder andere een demonstratie ‘vlam in de pan' wordt getoond hoe kleine brandjes geblust moeten worden met een blusdeken. Bezoekers mogen een ritje maken in de brandweerauto of maak een tocht over het water. Voor wie echt durft is het mogelijk met ademlucht en warmtebeeldcamera een parcours af te leggen in de brandweerkazerne. Ervaar tijdens de ‘rook experience' hoe het is om door de rook te lopen. En natuurlijk kan iedereen die geïnteresseerd is om brandweervrijwilliger te worden hierover informatie krijgen.

Jeugdbrandweer

Post Zeewolde gaat de komende weken actief jeugdleden werven (12-18 jaar). Daarmee is Zeewolde het vierde korps in Flevoland met een eigen jeugdbrandweer. Tijdens deze dag krijgt je informatie en is het mogelijk je in te schrijven als toekomstig brandweerman- vrouw.

Meer informatie

Het adres van de brandweerkazerne in Zeewolde is Raadhuisplein 1, 3891 ER Zeewolde. De open dag valt samen met de open dag van post Emmeloord.

Kom je ook naar de open dag in Zeewolde? Kom dan op 21 mei van 13.30 tot 16.30 uur naar de kazerne aan het Raadhuisplein!


Rem112Almere

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 320
  • www.hv-almere.nl
Reactie #2 Gepost op: 16 mei 2011, 19:09:30
Open dag Emmeloord

Op zaterdag 21 mei 2011 vindt er van 10:00 uur tot 16:00 uur een open dag plaats op de brandweerkazerne in Emmeloord (Nijverheidstraat 34). Tijdens de open dag vinden demonstraties, voorlichting en diverse activiteiten plaats. Iedereen is welkom om kennis te maken met het werk van de brandweer. Ook voor kinderen is er tijdens de open dag genoeg te doen.

Programma

De brandweer verzorgt gedurende de dag diverse activiteiten waaraan bezoekers zelf kunnen deelnemen. Met onder andere de demonstratie ‘vlam in de pan' wordt getoond hoe kleine brandjes geblust moeten worden met een blusdeken. Verder is er een hoogwerker waarin iedereen die dat durft op een hoogte van 32 meter de skyline van Emmeloord kan bewonderen. Met een brandweerboot, die ingezet wordt bij incidenten op het water, kunnen bezoekers een tochtje door de Urkervaart maken. Ervaar tijdens de ‘rook experience' hoe het is om (met en zonder warmtebeeldcamera) door de rook te lopen. En natuurlijk kan iedereen die geïnteresseerd is om brandweervrijwilliger te worden hierover informatie krijgen.

Jeugdbrandweer

De jeugdbrandweer (12-18 jaar) van de post Emmeloord is tijdens deze open dag ook van de partij. Deze groep verzorgt deze open dag enkele demonstraties. Daarnaast organiseren zij enkele leuke activiteiten voor kinderen.

Meer informatie

Het adres van de brandweerkazerne in Emmeloord is Nijverheidstraat 34, 8301 AD Emmeloord. De open dag valt samen met de open dag van Brandweer Flevoland op de brandweerkazerne in Zeewolde.

Kom je ook op de open dag in Emmeloord? Kom op 21 mei tussen 10.00 en 16.00 uur naar de kazerne aan de Nijverheidstraat!


Svs

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 339
Reactie #3 Gepost op: 17 mei 2011, 01:41:13
Doet de Regionale Ambulancevoorziening GGD Flevoland nog mee op deze open dagen?  :o
Gebruik mijn foto's niet zonder mijn toestemming


Rem112Almere

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 320
  • www.hv-almere.nl
Reactie #4 Gepost op: 19 mei 2011, 12:05:35
Doet de Regionale Ambulancevoorziening GGD Flevoland nog mee op deze open dagen?  :o


Als het goed is staat GGD Flevoland met 1 ambulance erbij. Op bijde locaties. Ik ben zelf hoogstwaarscheinlijk aanwezig bij zeewolde.


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #5 Gepost op: 21 mei 2011, 22:36:16
Als het goed is staat GGD Flevoland met 1 ambulance erbij.

Geen ambulance @ Zeewolde opendag, wel was ik erbij! Leuke opendag, klein opgezet maar dat werd goed gecompenseerd door de vele demonstratie's





Voor meer: http://www.delwelfotografie.nl/index/?p=460
Video volgt  ;)
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


1300001-MR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,198
Reactie #7 Gepost op: 22 mei 2011, 11:33:08
Mooie beelden Jordy ;)

Wat ik me afvraag: Wat doet die brandweerman (of vrouw) op het dak van die container?


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #8 Gepost op: 22 mei 2011, 11:43:15
Mooie beelden Jordy ;)
Wat ik me afvraag: Wat doet die brandweerman (of vrouw) op het dak van die container?

Bedankt  O0 :) Precies weet ik het niet, de demo moest een ramkraak met brand voorstellen, een melding die Lelystad een tijdje terug echt heeft gehad.
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


Wouwie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 766
Reactie #9 Gepost op: 22 mei 2011, 12:26:15
In de container zat nog een "slachtoffer", en die moesten ze via een luik in het dak van de container eruit halen.  ;) Op deze foto zie je de pop liggen;


En hier nog enkele foto's van mijn kant van de autobrand demo: