Wapens verbieden zal, mijn inziens, leiden tot meer kwaads dan goeds.
Puur omdat bij een verbod op wapens, alle controle wegvalt. Op dit moment is er een registratiewet, waardoor wapens, mochten zij worden gebruikt voor criminele activiteiten, makkelijker leiden naar een verdachte.
Als men wapens verbiedt, ontneemt men zich het zicht op de hoeveelheid wapens, welke zich in ons land bevinden en zal er bij gebruik hiervan op forensisch vlak, alleen door dna achterhaald kunnen worden wie het wapen vast heeft gehouden. (Oké, zware criminelen zullen niet een wapen uit hun collectie legale wapens gebruiken, maar toch) in het geval van deze zaak, betrof het een jong volwassene, met niet extreem ernstige feiten op zijn kerfstok. De wapens kunnen dus snel aan hem gelinked worden.
Ik zou liever pleiten voor een psychologisch onderzoek voor vuurwapenhouders. Niet jaarlijks, maar meer 5-jaarlijks, om na te gaan of cliënt op dat moment geschikt kan worden geacht om een vuurwapen in zijn/haar bezit te hebben.
Misschien dat mensen met enige wapenkennis, of verzamelaars, zich hier over mijn stelling uit kunnen laten?