Jouw redenering gaat pas op als er sprake is van een systematische en/of opzettelijke nalatigheid van de Staat om mensen te beschermen tegen dodelijk geweld.
Bijvoorbeeld door alle politie posten in Drenthe te sluiten, en er geen noodhulp, opsporing en handhavingstaken meer uitvoert. Met andere woorden: mensen vrij spel geeft om geweld toe te passen.
Het lijkt mij dat dit in Nederland niet het geval is, hoewel ik best begrijp dat het in individuele gevallen wel zo voelt/lijkt....
Bovendien kan ik je redenatie ook omdraaien:
Juist als de Nederlandse Staat ongereguleerd wapenbezit toestaat, schiet het te kort in de plicht om haar burgers te beschermen. De kans dat iemand om het leven komt door vuurwapens neemt dan vele malen toe, ten op zichtte van de huidige situatie.
Het moet ook niet ongereguleerd zijn maar bv. Bij aankoop 30 dagen wachten voordat je hem krijgt
Binnen die 30dagen dient een instantie te beoordelen of je wel of geen verlof krijgt.
En waar zijn de cijfers waaruit zou blijken dat er meer doden zouden komen?
?
Kijk naar de landen hieromheen waar het het aantal wapens per inwoner vele malen hoger ligt dan hier zijn daar nu echt zoveel meer doden door wapengeweld als hier en die niet van al die rare regeltjes hebben als hier.
Tevens moeten we ook niet uit het oog verliezen dat het oplossingspercentage in dit land nu eenmaal niet uitblinkt en dan zeg ik het nog netjes ondanks het verbod en dat geld niet alleen voor de wapens.
De laatste jaren zijn er veel zaken geweest die nooit opgelost zijn.
Nu even een zijsprong je kan je ook gelijk afvragen of er niet teveel dingen in de WWM staan neem bv. Peperspray(zelfs TNO heeft aangegeven dat het onschadelijk is), gummistok, transportboeien, vlindermes noem maar op.