Legaal particulier vuurwapenbezit (discussie en maatregelen na schietincident Alphen a/d Rijn)

Auteur Topic: Legaal particulier vuurwapenbezit (discussie en maatregelen na schietincident Alphen a/d Rijn)  (gelezen 123706 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dion

• Senior gebruiker
Citaat van: Groenemotormuis link=msg=1256506 date=1396768866
Zie nu.nl voor het complete artikel en video. Ik weet niet in hoevere de voorbeelden die in het artikel worden genoemd ook echt op dagelijkse waarheid is gebaseerd. Maar als dit zo is dan vind zelfs ik dat wel heel overdreven. Misschien dat een van de sportschutters hier iets over kwijt kan?
Ik denk dat Sander Duisterhof de enige is die is doorgeslagen. Als ik het artikel zo lees.  ::)

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Politieagenten die de motor met zwaailichten aan neerzetten tijdens een WWM controle... tuurlijk e050

Ik moet overigens wel zeggen dat ik mij verbaas over hoeveel misstanden ik als controleur tegen kom. Van losstaande kluizen tot wapens los in de meterkast. Je zou toch verwachten dat mensen met een hobby die vaak heel wat duizenden euro's kost hun zaakjes beter op orde hebben.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
En als het goed,is, dan hoor je Duisterhof daar ook niet over.

V.w.b. het gekkenbriefje is het duidelijk dat men doorslaat. Schutters die hun verlof kwijtraken omdat ze bepaalde medicatie hebben gehad, die niets met geestesziektes te maken hebben, daar zijn veel voorbeelden van. Ik heb het voorspeld: Gewoon de juiste antwoorden invullen. Ook als het niet zo is, om je hobby te kunnen blijven doen.

Door dit soort voorbeelden is het gekkenbriefje knap nutteloos aan het worden.

RemcoV

• Forum gebruiker
Bij mij komt de wijkagent in uniform lopend of op de fiets langs en geeft keurig aan dat hij voor de verlofcontrole komt. Meestal geeft hij aan dat hij het al een paar keer eerder geprobeerd had maar ik ben dan ook niet altijd thuis.

Als mijn vrouw open doet vraagt hij ook naar mij met de mededeling dat hij voor de controle komt.

Nu de wijkagent het doet komen ze wel vaker dan eerst. De wijkagent controleert alle verlofhouders ieder jaar.

Hij gaf aan het fijn te vinden om zo ook eens regelmatig bij mensen in de buurt thuis te komen waar geen problemen mee zijn.

Meestal ontaard de controle in een plezierig gesprekje over de wijk etc.

Geen toestanden hier dus.

Maar de vragenlijst is inderdaad wel bizar.

Remco
! Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel !

Bert Zwerver

• Handhaver-D
  • Junior gebruiker
  • **
    • Veteranen Search Team
In de tijd dat ik bij het KNatres zat en sportschutter was, is het 2 keer gebeurd dat er gelijk tijdig zowel de KMar als de gemeente politie kwam controleren. Lag er een tafel vol met wapens lag, een FAL, CZ75, Walther PPK en een Ruger GP100 met wisselset. Vier controleurs erboven en ipv een controle van 30 minuten, waren we 3 uur en twee potten koffie verder.

SniperEye

• Senior gebruiker
  • Geíntresseerde
Sinds vorige week geupdate CWM/ RWM ingegaan. KNSA gaat als licentieverstrekker fungeren in deze situatie.

Diamondback

• Senior gebruiker
En het rammelt weer van de fouten.

Verwijzen naar een lijst m.b.t. luchtwapens in de ene paragraaf terwijl een andere paragraaf juist de lijst laat vervallen.
Nog steeds blijft de inbreuk op de EVRM overeind.

In short: see ya in court. Daar kun je op wachten.

Ondertussen schieten trouwens mensen welke van overheidswege wapens dragen mekaar zelfs om een potje voetbal overhoop.

Droevig.

SniperEye

• Senior gebruiker
  • Geíntresseerde
In welk opzicht is dit in strijd met EVRM dan? Volgens mij is er een nobele oplossing geboden.

DaMook

• Senior gebruiker
  • BHV'er
Ik wil graag bij een schietclub, gaat ook gebeuren denk ik binnenkort, maar de wijkagent of elke andere agent mag me dagelijks komen controleren, Gezellig toch, ik sta regelmatig met hem te buurten :D . En ook al kan ik goed met hem omgaan weet ik zeker dat hij handelt zoals het hoort, maar dat ga ik ook doen zodra ik een wapen in huis heb. Niets om bang voor te zijn dus :) .
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)

Diamondback

• Senior gebruiker
Citaat van: SniperEye link=msg=1283875 date=1405535744
In welk opzicht is dit in strijd met EVRM dan? Volgens mij is er een nobele oplossing geboden.

http://www.ak56.nl/columnhanteer2.pdf