Dat het nu op basis van regels een nono is snap ik, de vraag is of dit een onnodige regel is. Want, wat wil men met die regel bereiken?
Dat is evident.
Men wil daadkracht uit stralen naar jan publiek. We doen er iets aan. Dat dat iets gedaan moet worden, omdat men bij de politie iemand onder de toen geldende regels een wapenverlof heeft verstrekt terwijl dat onder de toen geldende regels gewoon nooit had mogen gebeuren.
Wat dat betreft had het oplossen van het ICT-probleem binnen de politie de allerhoogste prioriteit moeten hebben.
Al deze maatregelen zijn verder mooi voor de bühne, een drempel voor iemand die misschien wil beginnen met schietsport en een extra last voor hen die hun sport willen blijven beoefenen. Ondertussen gooien er zat sportschutters het bijltje er bij neer. En er zijn er zelfs die voor de sport niet eens meer in Nederland schieten. Wapens legale geëxporteerd naar het buitenland en in de vakanties en in het weekend gaan ze vrolijk los. 't Is dat ik zo ver van de grens zit. Maar ik heb ook even met die gedachte gespeeld.
Ander leuk dingetje: de Trimbostest.
Ik ben heel benieuwd hoeveel politieagenten daarvoor gaan slagen. Echt ... heel benieuwd....