Ik kan het dan ook niet laten om deze vraag te stellen:
Wat zou het verschil zijn geweest als er winkelsurveillanten (particuliere beveiligers) met vuurwapens hadden gelopen in dat winkelcentrum?
Dit is een vraag waar je voor mijn gevoel onmogelijk een goed antwoord op kan geven. Maar ik zal er een aantal geven.
Dan had Tristan van der Vlis:A: Een ander winkelcentrum uitgezocht waar hij dit soort beveiliger(s) niet tegen zou kunnen komen.
B: Eerst geprobeerd de beveiliger(s) uit te schakelen of te doden.
C: Zelf zo snel mogelijk uitgeschakeld geweest dan wel gedood geworden.
Gelet op mijn ervaring in de beveiliging en ook in zo'n soort winkelcentrum gelopen te hebben aan jou de vraag.
Hoeveel winkelsurveillanten denk jij dat er in dat winkelcentrum zouden lopen ?
Gelet op de grote van het winkelcentrum zal er 1 winkelsurveillant rondlopen en met een heel klein beetje geluk in
het weekend 2 voor toezicht en handhaving van de huisregels die waarschijnlijk ook gebeld kan worden door de winkeliers
voor als er in een winkel zich iets voordoet. Zoals lastige klant of winkeldiefstal.
Verder zou er bij AH en C1000 per winkel 1 winkelsurveillant kunnen lopen maar puur en alleen voor die winkel
en misschien bij de Etos, maar dan houdt het echt wel op want voor zover ik kan zien zitten er niet echt winkels van
grote naam waar je een winkelsurveillant zal aantreffen.
De vraag is dan waar zou in jou vraag de bewapende winkelsurveillant zijn ten opzichte van de dader ten tijde dat hij
het winkelcentrum in komt ?
En hoe snel zou hij dan hem kunnen uitschakelen en/of doden om zo nog meer slachtoffers te voorkomen ?
Dat is gewoon een vraag die onmogelijk is te beantwoorden o.a. omdat je niet weet hoe de winkelsurveillant reageerd op dit geval.
Want ook hij/zij is een mens en kan in paniek raken.
Kortom een vraag die onmogelijk met een correct en tevens juist antwoord te beantwoorden is.