Agent doodgeschoten en vrouw gedood bij geweldsincident - Baflo (Groningen) 13-04-2011

Auteur Topic: Agent doodgeschoten en vrouw gedood bij geweldsincident - Baflo (Groningen) 13-04-2011  (gelezen 65369 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

bartbev

• Forum gebruiker
  • bevelvoerder aspiranten-- 2010 beste jun. bev. nl.
    • www.blusgroeploppersum.nl
ik ging vandaag naar school en reed parallel aan de n360 waar de stoet langs kwam , het was gewoon zo appart (mooi) om te zien hoe dat ging.
je zag opeens alle auto's stoppen en het werd helemaal stil (normaal altijd veel geluid hier ) en de motoren kwamen er aan met de lijkwagen etc. er achter aan nou egt bijzonder om te zien het was helemaal doodstil zelfs de motoren hoorde je niet leek net of ze gewoon heel langzaam over de weg zweefden !

ik heb de uitvaart ook gezien erg mooi / bijzonder.. ik hield het aardig tot het moment dat de zoon zijn helm kreeg. e050

erg bijzonder / mooi mijn complimenten

gignnl

• Senior gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Indrukwekkend afscheid.Wat me opviel naast de vele politiemedewerkers waren de overige uit de hulpverleningsketen,personeel van diverse ambulancediensten,brandweer en bezetting van de LL4.
Hoe klein de wereld is bleek wel uit het feit dat, toen burgemeester van Delfzijl,de minister de agent had beedigd.
Hoop dat de familie steun put uit de vele mooie woorden en herinneringen.

skippy02

• Senior gebruiker
  • Scanman Jan
Ik moest eerst naar een klant in Dokkum, heen en terug via Groningen gereden.
Overal stonden borden langs de weg met aanwijzingen voor de politie naar parkeerplaatsen.
Op de terugweg even via Martini Plaza gereden en geprobeerd om de binnenstad in te komen.
Helaas is dat laatste niet gelukt. Op de radio geluisterd naar Radio Noord en deze gaven nieuwsflitsen en hadden aangepaste muziek. Daarna snel naar huis gegaan om nog een groot deel van de kerkdienst te zien. Ongelofelijk indrukwekkend en op sommige momenten kon ik mijn tranen niet bedwingen. Met af een toe een brok in mijn keel gekeken en geluisterd.
Toen het filmpje kwam met beelden ging het nog dieper wat een fantastische vader, man en collega dit geweest moet zijn.
Groningen stond vandaag even stil bij het moment voor deze goede man die vooral zichzelf bleef.
Het sigaartje van de burgemeester, de extra rondjes in het verkeer, de omgang met zijn collega's en de liefde voor zijn gezin en zijn hobby's.

Een heel goed mens is heengegaan. Rust Zacht, Dick.
En heel veel sterkte voor zijn familie en alle betrokkenen.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
daanrusschen Daan Russchen
indrukwekkende beelden uit Groningen http://tinyurl.com/3pj2qng tonen enorme betrokkenheid en solidariteit

http://www.flickr.com/photos/rtvnoord/sets/72157626537761500/show/
Samen sterk in de hulpverlening!

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
rjdolislager Johannes Dolislager
Je ziet een kist, een huilende familie, ontdane collega's en bedenkt dan dat je pa ook dit soort werk doet. #rtvnoord #DickHaveman
18 hours ago
Samen sterk in de hulpverlening!

peebee

• Senior gebruiker
...
ik heb de uitvaart ook gezien erg mooi / bijzonder.. ik hield het aardig tot het moment dat de zoon zijn helm kreeg. e050

erg bijzonder / mooi mijn complimenten
...
yup

Mooie en ontroerende plechtigheid....

Wat ik ook mooi vind is dat alle HV diensten gezamelijk schouder aan schouder stonden! Het is niet een politieagent, het is een hulpverlener...
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat

Kaktus

• Verpleegkundige
  • Forum gebruiker
Herdenkingsdienst Dick Haveman terug te kijken
Geplaatst: donderdag 21 april 2011 15:02

De herdenkingsdienst van hoofdagent Dick Haveman die woensdag live werd uitgezonden op TV Noord is in zijn geheel terug te zien op de website van RTV Noord.

Haveman werd woensdag met korpseer herdacht. De dienst vond plaats in de Martinikerk in Groningen. Bij de herdenkingsdienst waren veel politiemensen aanwezig die hun collega de laatste eer willen bewijzen.

De 48-jarige hoofdagent werd afgelopen woensdag in Baflo doodgeschoten door Alasam S. De uitgeprocedeerde asielzoeker S. was op de vlucht nadat hij vermoedelijk Renske Hekman om het leven had gebracht.

De uitvaart van Renske Hekman vond plaats op woensdag. Op verzoek van haar ouders was RTV Noord daarbij niet aanwezig.

Bron: http://www.rtvnoord.nl/televisie/tv.asp?pid=100103 (via deze link is ook de dienst te bekijken)

jeffrey010

• Senior gebruiker
Een zeer mooie dienst is het geworden. Ik heb toch nog een traantje weg moeten pinken  :'( toen ik naar de beelden keek.
Met Vriendelijke Groet.....

sylvester1986

• Gast
Zijn er nog veel forumleden naar groningen geweest, want er waren best veel hulpverleners.
Ik zag zelfs mensen van Polizei.

skippy02

• Senior gebruiker
  • Scanman Jan

[KNIP]

Ik zag zelfs mensen van Polizei.

Waarschijnlijk gekomen met deze bus.
Foto gemaakt bij Martini Plaza in Groningen.

Bron: mijzelf
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.