Hoe lang doorgaan met reanimatie?

Auteur Topic: Hoe lang doorgaan met reanimatie?  (gelezen 41942 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Lunatum

  • Arts
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 959
Reactie #30 Gepost op: 15 april 2011, 00:36:39
@thetwin84: oke, dan wacht ik dat even af :).


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #31 Gepost op: 15 april 2011, 00:37:27
Ik neem aan dat je hier de 2 minuten regel bedoelt?

Stoppen en dan weer doorgaan? Ik begrijp je niet, als je maar doorgaat totdat de ambu er is, of brw, of politie, wat je wil.

Jip die bedoel ik er mee :) om de 2 minuten wisselen, dan mag je even stoppen om bij te komen om daarna weer met volle inzet te kunnen doorgaan tot de (laten we het makkelijk houden) hulpdiensten er zijn.
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #32 Gepost op: 15 april 2011, 00:50:16
ik kan me bijna niet voorstellen dat wanneer iemand na een hartstilstand drie kwartier en of langer gereanimeerd word dat men daarna geen hersenletsel heeft opgelopen wanneer ze hier uit "zouden" kunnen komen.

Moon gaf aan dat het ze gelukt was om de patient bij te brengen.. Dus dan lijkt het mij logisch dat er weer een normale circulatie plaats vind. Al dan niet met wat hulp van de reanimatie omdat het hart niet goed zijn werk doet. Maar dat de patient weer terug ging steeds maar weer in VF... Dus zolang de patient steeds een tijdelijke circulatie heeft blijf je doorgaan... want daarmee word naar mijn mening (ik kan het ook finaal verkeer gezien hebben) de hersenen nog van zuurstof voorzien.

Maar wanneer er een reanimatie plaats vind wat langer dan drie kwartier duurt gebeurd het volgens mij maar zelden ( je kan engeltjes op je schouder hebben en heel veel geluk hebben) dat je er zonder hersenbeschadiging vanaf komt. Zoals in een voorgaand bericht gemeld heeft iemand dat geluk mogen hebben na een revalidatie tijd.

Verder ben ik maar zoals hier naast aangegeven een EHBO'er / AED bediener en als hobby verkeersregelaar. Maar heb onderhand voldoende de presentaties van de NRR bekeken dat ik zoiets heb van de NRR geeft die berichten niet voor niets...
Ben geen Arts / chirurg of wat dan ook.. dus denk niet dat je door mij verder in het ziekenhuis zult terug vinden in een witte jas...
misschien weer wel op een ander vak gebied.
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Lunatum

  • Arts
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 959
Reactie #33 Gepost op: 15 april 2011, 01:00:37
ik kan me bijna niet voorstellen dat wanneer iemand na een hartstilstand drie kwartier en of langer gereanimeerd word dat men daarna geen hersenletsel heeft opgelopen wanneer ze hier uit "zouden" kunnen komen.
...
Maar wanneer er een reanimatie plaats vind wat langer dan drie kwartier duurt gebeurd het volgens mij maar zelden ( je kan engeltjes op je schouder hebben en heel veel geluk hebben) dat je er zonder hersenbeschadiging vanaf komt. Zoals in een voorgaand bericht gemeld heeft iemand dat geluk mogen hebben na een revalidatie tijd.
Dat is al wat minder zwart-wit dan in de posts hiervoor. Uiteraard zal het percentage slachtoffers met een goed uitkomst na een reanimatie van 45 min of langer niet groot zijn, en zeker kleiner zijn dan van kortdurende reanimaties. Zoals gezegd zijn er toch argumenten, op basis van de oorzaak van de circulatie stilstand of tussentijdse terugkeer van spontane circulatie om lang door te gaan. Dat moet bij iedere reanimatie individueel bekeken worden. Dat kan je niet zwart-wit benaderen.

Verder ben ik maar zoals hier naast aangegeven een EHBO'er / AED bediener en als hobby verkeersregelaar. Maar heb onderhand voldoende de presentaties van de NRR bekeken dat ik zoiets heb van de NRR geeft die berichten niet voor niets...
Ben geen Arts / chirurg of wat dan ook.. dus denk niet dat je door mij verder in het ziekenhuis zult terug vinden in een witte jas...
misschien weer wel op een ander vak gebied.
Daar is niets mis mee :). Maar pas wel een beetje op om uitdrukkelijke meningen te posten zonder dat je voldoende overzicht hebt over en voldoende diepgaande kennis van het onderwerp. De NRR zegt in presentaties niet zo veel over de duur van reanimaties. Soms wel over de uitkomst, maar die getallen zijn erg algemeen en zeggen vaak niets over de duur en de oorzaak van de circulatiestilstand.


Sandra L

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
Reactie #34 Gepost op: 15 september 2013, 17:07:43
Mijn man heeft 4 maand geleden een hartstilstand gehad en is 3 kwartier gereanimeerd en er is 6 o 7 keer een aed gebruikt.
Gelukkig hebben ze het met z'n allen vol gehouden want hij heeft het onderweg in de ziekenauto weer opgepakt
en heeft het gelukkig overleefd. Ook heeft hij geen hersenbeschadiging. De buurvrouw en de mensen die een sms alert hadden ontvangen waren binnen 2 minuten bij ons. Er waren binnen 7 minuten 2 ambulaces en 2 politieauto's en iedereen heeft geholpen met reanimeren.
Ik ben ze er eeuwig dankbaar voor dat ze zo lang door zijn gegaan met reanimeren.  O0
Wel beseffen wij héél goed dat hij een hele grote engel op z'n schouder heeft gehad!


bdneema

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 146
Reactie #35 Gepost op: 16 september 2013, 13:23:42
dit soort berichten horen we graag.
Rode Kruis de Baronie (Breda), EX-SIGMA Breda, Lid noodhulp team MWB, EHBO instructeur, Lid van reddingsbrigade Breda en BHV-er


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #36 Gepost op: 16 september 2013, 16:07:43
Citaat van: Sandra L link=msg=1201724 date=1379257663
Mijn man heeft 4 maand geleden een hartstilstand gehad en is 3 kwartier gereanimeerd en er is 6 o 7 keer een aed gebruikt.
Gelukkig hebben ze het met z'n allen vol gehouden want hij heeft het onderweg in de ziekenauto weer opgepakt
en heeft het gelukkig overleefd. Ook heeft hij geen hersenbeschadiging. De buurvrouw en de mensen die een sms alert hadden ontvangen waren binnen 2 minuten bij ons. Er waren binnen 7 minuten 2 ambulaces en 2 politieauto's en iedereen heeft geholpen met reanimeren.
Ik ben ze er eeuwig dankbaar voor dat ze zo lang door zijn gegaan met reanimeren.  O0
Wel beseffen wij héél goed dat hij een hele grote engel op z'n schouder heeft gehad!
In een ver verleden (toen de klapkasten nog niet in gebruik waren) heb ik samen met een collega op een moeilijk bereikbare plek een reanimatie uitgevoerd die uren leek te duren. In werkelijkheid bleek het 23 minuten te zijn vanaf start reanimatie/bellen 06-11 (Ik zei al dat het lang geleden was) tot aankomst ambu die het overnam. Helaas bleek het geen succesvolle actie te zijn. Ik heb me altijd voorgenomen om het een volgende keer precies het zelfde te doen maar die tijd bleef door mijn gedachten gaan.
Bedankt voor je bericht Sandra. Dit geeft de burger moed!
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #37 Gepost op: 16 september 2013, 16:26:32
Citaat van: CMKmaat link=msg=1201966 date=1379340463
Dit geeft de burger moed!

.. of valse hoop


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #38 Gepost op: 16 september 2013, 16:31:30
Citaat van: 024 link=msg=1201977 date=1379341592
.. of valse hoop

Of past het niet in het praatje wat Mevrouw 024 in een vorige discussie riep .....


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #39 Gepost op: 16 september 2013, 16:32:45
Citaat van: Firefighter1970 link=msg=1201980 date=1379341890
Of past het niet in het praatje wat Mevrouw 024 in een vorige discussie riep .....

Wat past er niet in mijn straatje?