Journalist volgt medewerkers van marechaussee die te hard rijden

Auteur Topic: Journalist volgt medewerkers van marechaussee die te hard rijden  (gelezen 28397 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

wim76

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
  • agent politie haaglanden
Reactie #100 Gepost op: 13 mei 2011, 08:40:31
Gaan ze de journalist ook vervolgen voor zijn gevoerde snelheid?


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #101 Gepost op: 13 mei 2011, 16:53:48
Gaan ze de journalist ook vervolgen voor zijn gevoerde snelheid?

Zou wel zo eerlijk zijn.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #102 Gepost op: 13 mei 2011, 17:31:29
Vwb de tekst in het artikel.

Citaat
Regels voor hardrijden

Net als de reguliere politie of KLPD mag de marechaussee bij de uitvoeren van taken te hard rijden. Daar is een zogeheten brancherichtlijn voor. Alleen als het nodig is mogen ze op snelwegen 40 km/u te hard en 20 km/u te hard op provinciale en lokale wegen.

Het is volgens de brancherichtlijnen zo dat overal 40 km/u te hard mag.

Citaat
volgde de twee motorrijders van de marechaussee 142 kilometer lang door Drenthe tijdens hun werkzaamheden. Bijna overal werd stelselmatig veel te hard gereden. Zonder zwaailichten reden de motorrijders continue 140 tot 160 km/u op A28 en 130 km/u over lokale wegen waar je maximaal 80 en 60 km/u mag rijden.

De A28 is 100 km/u of 120 km/u. Dus volegns de richtlijnen hebben ze zich dus aan de richtlijnen gehouden of er max 20 boven gezeten. Excl de verplichte wettelijke correcties van 5 km.

Op de lokale wegen waar dus 80 km/u of 60 km/u mag worden gereden, reden de motorrijders dus maar 10 km/u boven de brancherichtlijn in het 80 km gebied en 30 km/u boven de brancherichtlijn in het 60 km gebied. Dit alles ook zonder de toegepaste wettelijke correcties.

Dus ik vind het allemaal wel meevallen, maar dat is persoonlijk.

Staat nog het feit dat het voertuig van de "cameraman" ook niet is geijkt. Dus als die ook nog eens zo zijn geijkt valt het allemaal reuze mee.
Die trouwens ook gedurende een afstand van 142 km alle regels qua snelheid aan zijn laars heeft gelapt, zonder enige vorm van opleiding tegenover de motorrijders die een opl van min. 3 weken hebben gehad.

Bij de KMar heet het by the way geen brancherichtlijn maar een operationele instructie.


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #103 Gepost op: 13 mei 2011, 21:25:52
Vwb de tekst in het artikel.

Het is volgens de brancherichtlijnen zo dat overal 40 km/u te hard mag.

De A28 is 100 km/u of 120 km/u. Dus volegns de richtlijnen hebben ze zich dus aan de richtlijnen gehouden of er max 20 boven gezeten. Excl de verplichte wettelijke correcties van 5 km.

Op de lokale wegen waar dus 80 km/u of 60 km/u mag worden gereden, reden de motorrijders dus maar 10 km/u boven de brancherichtlijn in het 80 km gebied en 30 km/u boven de brancherichtlijn in het 60 km gebied. Dit alles ook zonder de toegepaste wettelijke correcties.

Dus ik vind het allemaal wel meevallen, maar dat is persoonlijk.

Staat nog het feit dat het voertuig van de "cameraman" ook niet is geijkt. Dus als die ook nog eens zo zijn geijkt valt het allemaal reuze mee.
Die trouwens ook gedurende een afstand van 142 km alle regels qua snelheid aan zijn laars heeft gelapt, zonder enige vorm van opleiding tegenover de motorrijders die een opl van min. 3 weken hebben gehad.

Bij de KMar heet het by the way geen brancherichtlijn maar een operationele instructie.

Oh jij kent de journalist persoonlijk.... :-X

Er zijn rijopleidingen te volgen voor burgers waarbij het nivo wel eens hoger kan liggen dan bij de politie (ook al hebben ze daar ook meerdere nivo's).
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #104 Gepost op: 13 mei 2011, 21:35:25
Oh jij kent de journalist persoonlijk.... :-X

Er zijn rijopleidingen te volgen voor burgers waarbij het nivo wel eens hoger kan liggen dan bij de politie (ook al hebben ze daar ook meerdere nivo's).

Ook al heeft hij de "opleiding" gehad, hij heeft noch de bevoegdheid noch de ervaring.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #105 Gepost op: 13 mei 2011, 21:47:14
Ook al heeft hij de "opleiding" gehad, hij heeft noch de bevoegdheid noch de ervaring.

Klopt wat je zegt! O0 O0 O0

Maar voor een agent vind ik het niet zo netjes om wat te gaan zitten raden, hoewel.... het is mogelijk dat dielangemotormuis de journalist kent en weet dat hij geen extra rijopleiding heeft gevolgd  98uiye
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Panter

  • Adviseur OOV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
Reactie #106 Gepost op: 13 mei 2011, 22:02:39
Oh jij kent de journalist persoonlijk.... :-X

Er zijn rijopleidingen te volgen voor burgers waarbij het nivo wel eens hoger kan liggen dan bij de politie (ook al hebben ze daar ook meerdere nivo's).

Maar vind jij indien de journalist een aanvullende rijopleiding heeft gehad dat hij er dan wel zo achteraan had mogen rijden?

Is het de taak van een journalist om het op deze manier (met de bijkomende gevaren) het kenbaar te maken? Wat als deze journalist een ongeluk had veroorzaakt?

Ik ben van mening dat als de Motorrijders regels/richtlijnen hebben overtreden dat hier een onderzoek naar ingesteld moet worden maar dan vind ik dat ook deze journalist vervolgd moet worden? Of mag ik binnenkort door het rode licht rijden omdat een politieagent dat ook doet? Kan ik controleren of dat hij misschien wel naar een frietkraam gaat in plaats van een inbraak.


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #107 Gepost op: 13 mei 2011, 22:35:49
Maar vind jij indien de journalist een aanvullende rijopleiding heeft gehad dat hij er dan wel zo achteraan had mogen rijden?

Is het de taak van een journalist om het op deze manier (met de bijkomende gevaren) het kenbaar te maken? Wat als deze journalist een ongeluk had veroorzaakt?

Ik ben van mening dat als de Motorrijders regels/richtlijnen hebben overtreden dat hier een onderzoek naar ingesteld moet worden maar dan vind ik dat ook deze journalist vervolgd moet worden? Of mag ik binnenkort door het rode licht rijden omdat een politieagent dat ook doet? Kan ik controleren of dat hij misschien wel naar een frietkraam gaat in plaats van een inbraak.

Nee dat vind ik niet. Wat ik vind kan je toch wel uit me vorige postings halen?

Citaat

Ook al heeft hij de "opleiding" gehad, hij heeft noch de bevoegdheid noch de ervaring.

Klopt wat je zegt!  

Maar voor een agent vind ik het niet zo netjes om wat te gaan zitten raden, hoewel.... het is mogelijk dat dielangemotormuis de journalist kent en weet dat hij geen extra rijopleiding heeft gevolgd
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #108 Gepost op: 13 mei 2011, 22:38:32
Sinds wanneer zijn beeldopnamen van een burger voldoende om een verkeersovertreding vast te stellen? Als ik mijn buurman film terwijl hij met een gangetje van 80 door de wijk heen scheurt waar je maar 80 mag. En ik ga aangifte doen. Hoe snel zou ik het bureau uitgezet worden? Misschien was de snelheidsmeter van de journlist niet goed geeikt waardoor de snelheid veel hoger werd afgelezen dan die daadwerkelijk was?

Die journalist kan best een gedegen rijopleiding hebben. Hij kan ook erg veel ervaring hebben in het rijden met 1 hand aan het stuur en in zijn andere hand waarschijnlijk een telefoon, en dat met zeer hoge snelheid. Dat hij bekwaam genoeg is om met die snelheden te rijden betekent nog steeds net dat hij het ook mag. Hij had gewoon geen vrijstelling of ontheffing dus zit hij minstens net zo fout als de motorrijders. De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet?


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #109 Gepost op: 13 mei 2011, 23:11:55
Vwb de tekst in het artikel.

Het is volgens de brancherichtlijnen zo dat overal 40 km/u te hard mag.

De A28 is 100 km/u of 120 km/u. Dus volegns de richtlijnen hebben ze zich dus aan de richtlijnen gehouden of er max 20 boven gezeten. Excl de verplichte wettelijke correcties van 5 km.

Op de lokale wegen waar dus 80 km/u of 60 km/u mag worden gereden, reden de motorrijders dus maar 10 km/u boven de brancherichtlijn in het 80 km gebied en 30 km/u boven de brancherichtlijn in het 60 km gebied. Dit alles ook zonder de toegepaste wettelijke correcties.

Dus ik vind het allemaal wel meevallen, maar dat is persoonlijk.

Staat nog het feit dat het voertuig van de "cameraman" ook niet is geijkt. Dus als die ook nog eens zo zijn geijkt valt het allemaal reuze mee.
Die trouwens ook gedurende een afstand van 142 km alle regels qua snelheid aan zijn laars heeft gelapt, zonderWAARSCHIJNLIJK enige vorm van opleiding tegenover de motorrijders die een opl van min. 3 weken hebben gehad.

Bij de KMar heet het by the way geen brancherichtlijn maar een operationele instructie.

Ik was een woordje vergeten. Voordat iedereen commentaar gaat leveren.

Ik baseer dit na het zien van de paar fragmenten. Waar onder de bocht de snelweg op, waarbij hij over de vluchtstrook rijd. Dit is een overtreding van 280 euro. Als hij een rijopl zo hebben gehad dan zou hij niet op de vluchtstrook komen. Les nr 1 tijdens de meeste rijoplijdingen. En ik heb er heel wat gehad, maar de vluchtstrook aanraken of er op rijden was uit den boze.