Journalist volgt medewerkers van marechaussee die te hard rijden

Auteur Topic: Journalist volgt medewerkers van marechaussee die te hard rijden  (gelezen 28362 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #140 Gepost op: 26 juli 2011, 21:45:35
Misschien moet de burger eens minder met ons werk bemoeien.
Ja hoor, dat is de goede houding :-(
Je werkt in opdracht van de burger en dus zit je in een glazen huis. Wat HAVP zegt zet meer zoden aan de dijk: Meer voorlichten kan nog een stuk helpen.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #141 Gepost op: 27 juli 2011, 09:13:47
Het is wel zo. Immers ik zeg toch ook welke foto's jij moet maken en hoe je ze moet maken. Ach het heeft gewoon te maken met ......... Zij mogen het wel en ik niet.
Af en toe zij het wel kleine kindtjes waarvan het snoepje is afgepakt.


wim76

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
  • agent politie haaglanden
Reactie #142 Gepost op: 27 juli 2011, 16:40:39
Ja hoor, dat is de goede houding :-(
Je werkt in opdracht van de burger en dus zit je in een glazen huis. Wat HAVP zegt zet meer zoden aan de dijk: Meer voorlichten kan nog een stuk helpen.

Er is een verschil met glazen huis en daadwerkelijk met mijn werk bemoeien.
Dat je naar me kijkt moet je zelf weten maar dat je alle bewegingen van opsporingsambtenaren moet beargumenteren of aanhangig maken in de media heeft totaal niks met glazen huis te maken.
Ik ga toch ook niet op jou rug zitten, over je schouder kijken of om elke foto die je maakt van wat dan ook met je lopen discusseren.
Daar hebben ze een woord voor uitgevonden

IRRITANT

:)


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #143 Gepost op: 27 juli 2011, 17:21:47
Er is een verschil met glazen huis en daadwerkelijk met mijn werk bemoeien.
Dat je naar me kijkt moet je zelf weten maar dat je alle bewegingen van opsporingsambtenaren moet beargumenteren of aanhangig maken in de media heeft totaal niks met glazen huis te maken.
Ik ga toch ook niet op jou rug zitten, over je schouder kijken of om elke foto die je maakt van wat dan ook met je lopen discusseren.
Daar hebben ze een woord voor uitgevonden

IRRITANT

:)

Gelukkig kan het toch, en het is ook hard nodig want er zijn genoeg misstanden te melden, want ja ook bij de politie werken MENSEN die fouten maken en daarop gewoon aangesproken dienen te worden.
In dat licht gezien vind ik je reactie een beetje ..........
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #144 Gepost op: 27 juli 2011, 18:01:17
Lijkt me leuk. Gewoon een dagje mezelf met ieders werk bemoeien...  ;D

Begint 's ochtends bij de bakker... Vervolgens ga ik naar de garage... Hierna boodschappen doen... Even naar de bank... Dan naar de dokter... Aan de andere kant denk ik dat ik bij de tweede er al uitgezet wordt...


wim76

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
  • agent politie haaglanden
Reactie #145 Gepost op: 27 juli 2011, 19:09:30
Gelukkig kan het toch, en het is ook hard nodig want er zijn genoeg misstanden te melden, want ja ook bij de politie werken MENSEN die fouten maken en daarop gewoon aangesproken dienen te worden.
In dat licht gezien vind ik je reactie een beetje ..........

Overdreven? maar wat is er nou leuk om mistanden van te laten zien, natuurlijk van de politie. Ik hoor niks over timmermannen die misschien per balk wel 5 spijkers minder kunnen gebruiken, of over de bakker die twee keer achter elkaar zijn brood aan laat branden. Wat hoor je over stratenmakers, kan zo nog wel door gaan.
dus dan kom ik terug bij de veel bewogen gedachtengang "als ik het doe krijg ik een prent en als hij het doet etc etc"

Het is goed als we als politie zo nu en dan eens tegen het licht worden gehouden, maar op de manier van tegenwoordig dat vrijwel elke beweging wordt beoordeelt gaat veels te ver.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #146 Gepost op: 27 juli 2011, 19:37:38
Mensen die iedere dag weer commentaar op HV-ers hebben...ik zie het al voor me dat ik op een bakkersforum ga vertellen hoe ze brood moeten bakken, en op een advocatenforum hoe ze een zaak moeten aanpakken...just my two cents. ;D


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #147 Gepost op: 27 juli 2011, 21:06:19
Mensen die iedere dag weer commentaar op HV-ers hebben...ik zie het al voor me dat ik op een bakkersforum ga vertellen hoe ze brood moeten bakken, en op een advocatenforum hoe ze een zaak moeten aanpakken...just my two cents. ;D
Ik denk dat je een politie-agent en een bakker niet met elkaar kan vergelijken. Het spijt me zeer, maar als ik een agent iets zie doen waarvan ik zeker weet dat hij dat ook niet mag, dan moet he mogelijk zijn als burger daar iets over te zeggen. Dat alle agenten dan als door een hond gebeten reageren, is dat hun eigen dingetje. Als jij ziet dat de bakker suiker ipv zout in zijn broodmixer gooit en je weet absoluut dat dat niet goed is zeg je er toch ook wat van ? Zo is het ook als ik een politie agent door rood zie rijden en vervolgens rustig staan pinnen bij de bank. Dan kan je zeggen : Ja het was misschien wel heel erg nodig en zelfs dan, het gaat je niks aan, maar het gaat om het idee.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #148 Gepost op: 27 juli 2011, 21:31:36
Ik hou het wijselijk bij die 2 centen!  O0


xangadib

  • IvP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 422
Reactie #149 Gepost op: 27 juli 2011, 21:35:52
Het begint al met "maar als ik een agent iets zie doen waarvan ik zeker weet dat hij dat ook niet mag, dan moet he mogelijk zijn als burger daar iets over te zeggen." Daar is een klachten procedure voor binnen elk korps. Voorwaarde is dan gelijk dat de burger ook zijn gedrag tegen het licht houdt.

Wat er nu gebeurd zijn burgers die op straat aan komen zetten met opmerkingen als:"volgens mij ..., ik vind dat...., naar mijn mening...." Ik heb niet altijd de tijd en zeker niet begrip voor zulke opmerkingen.  Ik doe mijn werk naar eer en geweten. Als er dan een wijsneus komt die mij wil uitleggen dat ik iets fout heb gedaan, gaat niet altijd goed. En ik weet dat de toon de muziek maakt. En dat is (volgens mij) waarom de meeste agenten gebeten reageren.

Vooruit, een voorbeeldje. Vandaag, aanrijding scooter vs. auto. Ambu, opvallende en onopvallende auto tp. Mijn collega zet zijn opvallende auto op de stoep, ik zet mijn onopvallende auto, met zwaailicht, zo neer dat de ambu er voor een veilige werkplek heeft. Daarbij sta ik op een zebrapad....
Affijn, wij zijn druk bezig met het incident, loopt er iemand voorbij die het niet eens is met het feit dat ik op de zebra sta. Op zo'n moment kost het mij (en mijn collega's) wel moeite om professioneel te reageren.
Digitaal onderzoek